Se va sparge rondul din Podu Ros

Subtitlu

miercuri, 19 martie 2008, 22:58
3 MIN
 Se va sparge rondul din Podu Ros

Circulatia auto din zona Podu Ros – Nicolina ar putea suferi schimbari majore. Sefii Primariei si ai Politiei Rutiere analizeaza mai multe variante pentru a fluidiza traficul infernal de aici. In special dimineata, strada Nicolina si intersectia din Podu Ros devin neincapatoare pentru masinile ce vin dinspre Nicolina – CUG, dar si de pe celelalte artere ce ajung in intersectie. Uneori, cozile se intind pe distante de citiva kilometri. Astfel, de la rondul din Podu Ros si pina la Belvedere se circula de multe ori bara la bara.

Azi, intilnire decisiva

Una din solutiile avansate de municipalitate pentru a rezolva macar partial traficul auto este asfaltarea rondului din Podu Ros. Practic, masinile ar putea circula pe directia CUG – Centru fara a mai fi nevoie sa se ocoleasca rondul. "Analizam aceasta posibilitate. Joi avem o intilnire cu reprezentantii Politiei Rutiere pentru a vedea cum gestionam situatia. Amenajarea nu ar fi o problema. In citeva zile este gata. Nu este nevoie decit de montarea unor borduri si asfaltarea spatiului cu liniile de tramvai", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. El a mai spus ca exista mai multe variante pentru circulatia auto prin rond. "Sa vedem cite benzi o sa avem pe fiecare sens sau daca se va circula concomitent pe ambele sensuri. Exista si varianta ca dimineata sa fie permis doar accesul celor care merg dinspre Nicolina spre Centru, iar dupa amiaza sa fie invers. Trebuie vazut citi politisti trebuie sa fie in acea intersectie, pentru ca nu exista posibilitate de semaforizare. Sint si detalii tehnice de pus la punct cu privire la cum vom marca zona, daca punem bariere, popici", a precizat Chirica. El a mai spus ca municipalitatea nu a luat inca o decizie cu privire la liniile de tramvai de pe soseaua Nicolina. La traseul de tramvai spre CUG s-a renuntat in urma cu mai multi ani, dar liniile nu au fost inca scoase. Eliminarea lor ar permite utilizarea fara probleme a inca unei benzi pe fiecare sens de mers. Acum insa, liniile s-au degradat si pot conduce la avarierea autoturismelor. "Nu s-a stabilit nimic clar cu privire la acele linii de tramvai, nici daca se scot, nici daca ramin", a adaugat Chirica.

Banda reversibila

O alta propunere ce va fi analizata astazi vizeaza infiintarea unei benzi reversibile. Conform codului rutier, banda reversibila este "banda de circulatie, marcata si semnalizata, situata linga axa drumului, destinata circulatiei autovehiculelor intr-un sens sau in altul, in functie de intensitatea traficului". Practic, se intentioneaza ca banda de linga axul drumului de pe sensul de mers Centru – Nicolina sa fie utilizata dimineata de soferii care vin din sens invers, dinspre CUG spre Centru. Aceasta banda reversibila ar putea fi instituita fie numai in rond, fie si pe o bucata din strada Nicolina, pina spre baza Podului Nicolina. Cei responsabili se tem insa ca, din cauza cuiva care nu ar observa semnalizarile sau obstacolele, ar putea avea loc vreun accident grav. "Exista aceasta propunere, dar cred ca este greu de pus in practica. Trebuie sa discutam cu Politia Rutiera despre cum ar putea fi semnalizata o astfel de banda, ca sa inteleaga toata lumea. Tehnic este posibil, mai ales ca traficul spre Nicolina este foarte redus in prima parte a zilei. Dupa sedinta de joi vom putea discuta mai multe", a adaugat Chirica.

Comentarii