CONEL le-a daruit mai multi volti locatarilor unui bloc din Birlad

joi, 03 august 2000, 23:00
3 MIN
 CONEL le-a daruit mai multi volti locatarilor unui bloc din Birlad

Miercuri, 2 august, un incident neplacut a stirnit ingrijorarea locatarilor din scara unui bloc din Birlad. Aparatele electrocasnice din apartamentele a patru familii ce locuiesc in blocul D2, scara A, situat pe strada Aleea Parc nr. 4, au fost "prajite" datorita unei defectiuni la reteaua electrica. Oamenii sustin ca defectiunea din reteaua electrica s-a produs chiar din vina lucratorilor Centrului de Exploatare si Mentenanta (CEM) Birlad din cadrul Sucursalei Vaslui a SC Electrica SA. Potrivit spuselor lor, in dupa-amiaza respectiva, o echipa a CEM Birlad a efectuat o reparatie la instalatia electrica a unei familii din blocul D2.
Marius Badiu, unul dintre locatarii din scara A, ne-a declarat: "Dupa cum mi-a povestit locatara din apartamentul respectiv, dupa ce lucratorii Renel au terminat de remediat defectiunea, i-au spus doamnei sa aprinda lumina in casa. In momentul acela s-a intimplat incidentul. S-a auzit un pocnet si s-a «dus» toata reteaua de aici. Eu eram jos, in fata blocului cind m-a chemat sora mea sa vin sus. Cind am ajuns in apartament la noi, am vazut ca iesea fum din televizor si mi-am dat seama ca nu putea fi ceva din cauza noastra. Am coborit la etajul doi, la apartamentul unde se lucra si le-am spus celor doi lucratori ce s-a intimplat. Televizorul si un aparat de radio cu ceas au fost stricate. Frigiderul a fost afectat si el, dar acum vad ca mai functioneaza cit de cit. Problema mare era ca daca nu ar fi fost nimeni acasa s-ar fi putut intimpla ceva mai grav pentru ca din contor ieseau flacari. In afara de noi, la familiile Negrea Petrica si Solca Ovidiu s-au stricat televizoarele. Familia Solca nu era acasa cind s-a intimplat incidentul, insa cheia de la apartament era la o vecina care a intrat in casa dupa incident si a vazut ca si televizorul acestora era stricat."
Renel asigura oamenii ca vor fi despagubiti
Ieri dimineata, locatarii scarii au inaintat o plingere la CEM Birlad cu privire la accidentul petrecut. Ei au specificat si daunele ce s-au inregistrat. Deocamdata o evaluare exacta nu a fost efectuata. Locatarii pagubiti din blocul D2 ne-au spus ca de la CEM Birlad li s-a spus sa se prezinte la sediu cu chitantele de reparatie a obiectelor electrocasnice, urmind ca institutia sa suporte cheltuielile.
O echipa de la CEM s-a deplasat ieri dimineata la fata locului pentru a verifica cele intimplate. Potrivit spuselor inginerului Lucian Arsene, responsabilul cu exploatarea la CEM Birlad, ancheta este in desfasurare. Totusi, se pare ca "beleaua" va pica in "circa" CEM Birlad: "Am declansat procedura de analiza a cauzelor incidentului. Astazi (joi, 3 august n.r.) am cules datele primare. A reiesit ca vina este si a noastra, dar si a oamenilor. Am descoperit in tablourile electrice din apartamentele lor sigurante necalibrate, sau improvizatii cu lita groasa si cu nu stiu mai ce. Am recoltat sigurantele respective. La noi, problema au reprezentat-o niste contacte slabe. Oricum, inca nu sint stabilite cu exactitate cauzele defectiunii. In masura in care se va adeveri, si probabil ca asa este, ca balanta inclina spre vinovatia noastra, oamenii vor fi despagubiti", ne-a declarat inginerul Lucian Arsene. El ne-a mai precizat ca pina luni, 7 august, ancheta trebuie finalizata, iar concluziile acestea transmise la Sucursala Vaslui. Pagubitii vor fi anuntati in scris despre concluziile investigatiilor si rezolutia data. Arsene ne-a mai spus ca CEM Birlad s-a mai confruntat in acest an cu astfel de situatii, cind unitatea a fost nevoita sa achite oamenilor contravaloarea reparatiilor aparatelor defectate din vina salariatilor.
Laurentiu Turbatu, directorul general al Sucursalei Vaslui a SC Electrica SA, a dat si el asigurari ca oamenii vor fi despagubiti, daca se va dovedi ca vina o poarta lucratorii CEM Birlad: "Cine este vinovat o sa plateasca. Daca, intr-adevar, va reiesi ca oamenii nostri sint vinovati, va promit eu ca se plateste. S-a mai facut lucrul asta. Oamenii nostri au mai platit si alta data neglijenta. Clientii nostri afectati de incident vor trebui sa prezinte documente justificative, actul de proprietate al receptorului respectiv si chitantele de reparatii si-i vom despagubi." (Razvan CALIN)

Comentarii