Strazile orasului pline de capcane

luni, 12 iulie 2010, 21:37
4 MIN
 Strazile orasului pline de capcane

Reprezentantii municipalitatii recunosc ca circulatia se deruleaza cu dificultate, dar sustin ca lucrarile sunt absolut necesare. Asta in timp ce soferii se plang ca-si distrug masinile.   

Problema este ca se suprapun doua mari proiecte, respectiv cel de inlocuire a retelei de apa si canalizare, derulat de Apa Grup si programat a se finaliza la sfarsitul acestui an, si cel de reabilitare a strazilor care alcatuiesc soseaua de centura a municipiului. Lucrarile au inceput in vara anului trecut si au ca termen de realizare 23 de luni.

Probleme din cauza santurilor cu piatra sparta

Cele mai multe probleme sunt generate de canalele ramase dupa programul ISPA (de reabilitare a retelei de apa si canalizare) si acoperite cu piatra sparta. Calea Nationala, portiunea spre Zona Industriala, arata ca dupa bombardament, denivelarile corelandu-se cu portiuni cu santuri adanci de peste cinci metri. Si Primaverii este "ciuruita", soferii reclamand ca acolo isi rup masinile. Viceprimarul Florin Ghiorghita declara ca saptamanal municipalitatea trimite adrese cu zonele unde s-au semnalat denivelari, pentru completarea portiunilor cu piatra sparta. Desi umplerea santurilor se realizeaza prin compactare mecanizata, reprezentantii Primariei spune ca toate canalele trebuie lasate una-doua luni pentru a se realiza si o tasare naturala.  "Gradul de compactare mecanizata, oricat de bine ar fi facuta, nu este mai mare de 90%. Norocul nostru este ca a plouat foarte mult. Cand se vor astupa toate santurile vom avea un grad de compactare bun", a completat Florin Ghiorghita.

Pana la asfaltare, care se va face de catre Conrec la finalizarea lucrarilor pentru retelele de apa si canalizare, rolul intretinerii canalelor revine Hidroconstructia. Viceprimarul se declara multumit de societate, nu insa si de firmele care au muncit in subantrepriza, trei fiind amendate cu cate 2.500 de lei dupa ce nu au completat cu piatra sparta portiunile unde au aparut denivelari.

Si Bulevardul intra in lucrari

In cateva zile, Hidroconstructia va deschide un nou front de lucru pe Bulevardul "Mihai Eminescu", portiunea de la Colegiul "Laurian" pana la Lukoil. Lucrarile au ca termen de finalizare 15 noiembrie. Pe Primaverii, portiunea George Enescu – Sucevei, Hidroconstructia trebuie sa termine pana pe 30 august. Pe Ocolitor Pacea, termenul de finalizare este 20 august. 

Sunt multe strazi, inclusiv din cartiere,  unde canalele au fost asfaltate. Strada Prieteniei a fost refacuta, iar pe Strada Onicescu se asfalteaza in aceste zile.

Unele santuri vor fi asfaltate abia in primavara 2011, daca lucrarile la reteaua de apa si canalizarea se vor finaliza spre sfarsitul anului.

Reabilitarea centurii intarziata de neplata TVA

Proiectul de reabilitare a soselei de centura este derulat de trei firme, respectiv Transporturi Auto, Conrec si ALDP Iasi. Transporturi Auto a finalizat portiunea Hudum-Sucevei, iar Conrec portiunea Calea Nationala, intre Petru Rares si fostul depozit Conrec. Pe strazile Petru Rares si Imparat Traian ALDP s-a axat pe refacerea trotuarelor.

Cel mai problematic tronson este Calea Nationala, Catamarasti-Uzinei. Liviu Contac, director adjunct la Transporturi Auto, a mentionat ca respectivul tronson trebuia preluat deja de la Hidroconstructia, dar ca acolo inca sunt de ingropat conducte. "Acolo lucrurile nu sunt clare. Am un proces verbal semnat in preajma Pastelui, trebuia sa primim amplasamentul liber. Au motivat ca nu au primit TVA aferent lucrarilor, am inteles ca s-a rezolvat, dar acum lucrarile se desfasoara la fel. Noi am ajuns cu refacerea trotuarelor in dreptul Electroalfa si Electrocontact, dar vor fi probleme la carosabil", specifica Liviu Contac. Potrivit graficului prezentat de coordonatorii programului ISPA, tronsonul Peco-Manolesti Deal trebuie predat pe 31 iulie, Manolesti Deal-Progresului pe 15 august, iar Progresului-Sucevei pe 30 septembrie. Termenele vor fi respectate numai daca Hidroconstructia incaseaza pana la finele acestei luni TVA aferent lucrarilor executate.

Potrivit viceprimarului Gheorghita, asfaltarea Strazii Petru Rares va fi inceputa in cursul acestei saptamani, aici problema fiind reprezentata de gurile de canalizare mai inalte decat restul drumului.

Promisiuni de la municipalitate

Tot in acest an va fi demarata si reabilitarea Strazii Primaverii, acum fiind in lucru  proiectul tehnic. Dalele din beton care includ si calea de rulare vor fi inlocuite cu sine pe langa care se va turna asfalt. Se estimeaza ca doar inlocuirea caii de rulare va costa aproximativ un milion de euro.

Viceprimarul Florin Ghiorghita da asigurari ca in maxim doua luni situatia se va imbunatati. "Vom incerca pana se intra in iarna sa astupam tot ce inseamna santuri, mai ales in zona centrala. Pe arterele principale nu vor mai fi probleme", concluzioneaza viceprimarul.

Graficul lucrarilor, potrivit constructorilor si reprezentantilor Primariei:

– Strada Sucevei: – va fi asfaltata la finele lunii august, lucrarile vor dura doua saptamani.

– Calea Nationala, tronsonul Grivita – Stadion – Uzinei: vor fi asfaltate canalele ISPA la sfarsitul acestei luni.

– Strada Primaverii: in august va fi organizata licitatia pentru reabilitarea strazii, care va include si schimbarea caii de rulare a tramvaiului. Lucrarile incep anul acesta, dar durata lor se va stabili la licutatie.

– Strada Petru Rares: asfaltarea incepe in aceasta saptamana

– Calea Nationala, tronsonul spre Zona Industriala: – Liviu Contac, director adjunct la Transporturi Auto, spune ca reabilitarea va dura doua-trei luni din momentul in care va primi amplasamentul.

– Calea Nationala, tronsonul Peco – Lebada: intr-o luna si jumatate se va circula pe patru benzi

– Ocolitor Pacea: era propus spre asfaltare, dar trebuie facut un studiu geotehnic, urmare a surparii terenului in zona cimitirului parohiei Ziua Crucii

 

Sursa: Monitorul de Botosani

Comentarii