Calvarul soferilor suceveni va mai dura ceva vreme

vineri, 17 august 2012, 21:29
5 MIN
 Calvarul soferilor suceveni va mai dura ceva vreme

Cozile infernale de autoturisme, mai ales la orele de varf, ne vor mai chinui cel putin o saptamana pentru ca nu se intrevad posibilitati ca sa fie finalizate mai repede lucrarile la podul peste raul Suceava si la pasajul peste calea ferata, ambele situate in drumul spre Burdujeni.

In aceste conditii, solutia cea mai buna care se intrevede nu poate fi alta decat mersul pe jos, mai ales la ore de varf. Pentru cei in putere si mai ales daca nu au bagaje grele de carat, mersul pe jos este varianta optima pe care autoritatile ne-o ofera la orele de varf. Avantajele sunt demne de Cartea Recordurilor: oamenii circula mai repede decat masinile iar costurile sunt mai reduse. Asta pentru ca daca un drum cu autobuzul din statia de la Orizont pana in centrul Sucevei dureaza, in aceste zile, chiar si o ora, un tanar poate parcurge aceasta distanta de vreo trei kilometri chiar si in 30 de minute. In vreme ce pentru bataia de joc de a merge cu autobuzul plateste doi lei – asta in cazul in care nu optezi pentru taxiu, mersul pe jos este gratis. De asemenea, daca mergi pe jos nu esti obligat sa simti mirosul unor concitadini certati cu apa si sapunul chiar de la primele ore ale diminetii. Singurul dezavantaj, atat pentru cei care vor cirucla cu autobuzul, cat si pentru cei care opteaza sa mearga pe jos din centrul Sucevei pana in Burdujeni este mirosul emanat, la unele ore, din zona statiei de epurare a orasului. De acesta nu se poate scapa decat, poate, cu o „mica investitie" intr-o masca de gaze. Ironia face ca tocmai cei care circula cu autobuzul si fac un ocol pe la mall sa aiba nevoie un pic mai multa de masca de gaze, decat cei care merg pe jos si iata pentru acestia din urma un alt „avantaj" la care nici autoritatile nu s-au gandit atunci cand au ticluit acest program de lucru pentru reparatiile la poduri.

Ieri dimineata, traficul era infernal, coada de masini ajungand de la statia de la Orizont pana aproape de sala sporturilor, pe sensul de mers din Burdujeni spre centrul orasului. Mersul cu autobuzul era un calvar, cei care porneau de acasa intre orele 07.30 – 09.30 pentru a ajunge din statiile de la Orizont sau de la Moldova in statia din centrul Sucevei aveau toate sansele sa faca macar jumatate de ora, ba chiar si o ora de mers. La orele amiezii, in intervalul 13.00 – 15.00, situatia era chiar si mai dramatica, din statia de la Orizont pana in centrul Sucevei unui autobuz sau microbuz fiindu-i necesara parcurgerea traseului in cel putin 50 – 60 de minute.

Nici pe sensul de coborare situatia nu era mult mai blanda, coada de masini fiind, in cel mai bun caz, de la statia de peste drum de Colegiul Tehnic „Petru Musat" pana dincolo de pasajul CFR iar intervalul necesar pentru a parcurge acest traseu era de cel putin trei sferturi de ora. Cu taxiul este nerecomandabil a se circula in traficul infernal pentru ca, din cauza deselor opriri si porniri, este posibil ca tariful care va fi indicat pe ceas sa depaseasca 20 de lei, in loc de opt pana la zece lei cat ar fi intr-o zi obisnuita. Singurul avantaj fata de autobuz ar fi ca taxiuul nu mai trebuie sa faca un ocol prin sensul giratoriu de la Bazar, spre Iulius Mall, lucru care mai ales intr-un trafic extraordinar de dificil pune mai tare la incercare nervii sucevenilor.

Cine credea ca mai rau de atat nu se poate, se inseala. Nici dupa ce aceste lucrari la podul si pasarela de la Burdujeni vor fi finalizate nu sunt prea mari sperante ca traficul sa fie mai usor. Asta pentru ca va incepe din nou asfaltarea pe strada principala a orasului, fiind necesara asternerea inca unui strat de asfalt de uzura, acest lucru fiind confirmat de viceprimarul Ovidiu Doroftei. El a recomandat, ieri, sucevenilor care circula cu masina sa opteze pentru varianta podului si a pasajului peste calea ferata din celalalt cartier al Sucevei, Itcani. Chiar si asa, solutia nu este neaparat una care sa ii bucure pe multi suceveni, mai ales dupa ce drumarii s-au apucat, concomitent, sa lucreze la podul si pasarela CFR de la Burdujeni.

Ghinionul face ca aceste lucrari sa se deruleze concomitent cu o serie de evenimente in oras si asta enerveaza mai tare pe suceveni. Primarul Ion Lungu recunoaste si spune ca isi asuma situatia, dar ca in conditiile tehnice actuale alta varianta nu exista. „Daca stau sa ma uit la toate evenimentele care sunt organizate in oras, chiar nu mai finalizam proiectele cu fonduri europene. Facem eforturi ca sa aducem bani gratuiti de la Uniunea Europeana. Sunt convins ca este foarte mult deranj in Suceava. Si eu trec zilnic pe acolo si fac tot o ora din centrul Sucevei pana ce reusesc sa trec dincolo de pasajul peste calea ferata. Totusi, sunt lucrari care trebuie facute acum, in aceasta perioada, avand in vedere ca sunt lucrari foarte sensibile atat la pod, cat si la pasajul de cale ferata nu se pot face pe timp de noapte. Din pacate, nu avem alte solutii si, ca atare, eu imi cer scuze in fata sucevenilor, dar trebuie sa intelegem ca daca vrem ca in oras sa avem strazi bune si poduri reparate si pasaje, atunci trebuie sa facem un sacrificiu. Alta solutie nu este", a declarat primarul Ion Lungu. Nu este singurul care a avut neplaceri mari pe aceasta linie. Vicepresedintele Consiliului Judetean Suceava, Stefan Alexandru Baisanu, a mers, joi, sa vada cum se prezinta un drum judetean din zona Veresti si a avut lipsa de inspiratie de a reveni in Suceava prin Burdujeni, in loc sa mearga pe podul de la Veresti. Aceasta "eroare"  l-a costat aproape trei sferturi de ora pierdute in trafic. Nici seful acestuia de la CJ, Catalin Nechifor, nu a fost intr-o situatie mai fericita, vineri, fiind cat pe ce sa intarzie la o intalnire pe care a avut-o la Siret, cu niste oficialitati din Ucraina din cauza ca a stat in trafic in municipiul Suceava cam la fel de mult cat a parcurs drumul de la Suceava la Siret.

Sursa: OBIECTIV de SUCEAVA

Comentarii