Prefectura trimite spre reanalizare hotararea CL Radauti de sistare a lucrarilor atribuite de primarul Olarean

marți, 18 octombrie 2011, 20:14
4 MIN
 Prefectura trimite spre reanalizare hotararea CL Radauti de sistare a lucrarilor atribuite de primarul Olarean

Hotararea Consiliului Local al municipiului Radauti din data de 22 septembrie a.c., privind somarea firmelor care care executa in mod ilegal lucrarile pe domeniul public al municipiului, a fost trimisa spre reanalizare de catre Institutia Prefectului. In adresa transmisa Consiliului Local, spre stiinta primarului Aurel Olarean si a secretarului primariei Radauti, Haralambie Herghelegiu, se arata ca actul administrativ a fost emis cu incalcarea prevederilor legale. Astfel, in expunerea de motive sunt mentionate un numar de 13 lucrari constatate ilegale, iar in anexa de hotarare apar 14 lucrari. Nu se face referire daca a fost constituita o comisie care sa verifice acele lucrari de investitie scoase la licitatie in cursul anilor 2010 – 2011 si mentionate ca fiind ilegale si nici nu a fost anexat un raport al acestei comisii din care sa rezulte care sunt ilegalitatile comise in procedura pentru fiecare lucrare in parte sau eventual sa fie atentionata Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice.

In raspunsul Prefecturii se arata ca, pentru a produce efecte juridice, actele de autoritate ale administratiei publice locale trebuie sa indeplineasca anumite conditii de valabilitate respectiv – actul sa fie adoptat cu respectarea formei si procedurii prevazute de lege si de alte acte normative in vigoare, iar raportarea la actul normativ cu caracter special care reglementeaza situatia data si la cel in baza caruia se adopta sau se emite actul administrativ, se face, intotdeauna prin indicarea actelor normative precum si a articolelor – aliniat, litera, etc,  care reglementeaza situatia de falt ce a facut necesara adoptarea sau emiterea actului administrativ.

In consecinta, Institutia Prefectului a dispus reanalizarea hotararii nr.145/2011 in prima sedinta de lucru a Consiliului Local, pentru intrarea in legalitate. Se face precizarea ca, in cazul in care nu se revoca actul administrativ, in raspunsul ce va fi dat de consilierii locali radauteni va trebui sa se precizeze in mod clar si neechivoc acest lucru, precum si motivele care stau la baza convingerii consiliului local. 

Licitatii de peste 200 de miliarde de lei vechi, considerate ilegale de consilierii radauteni

Consiliul Local Radauti a votat in data de 22 septembrie a.c. o hotarare initiata de 11 consilieri locali, prin care s-a dispus somarea mai multor firme care executa in mod ilegal lucrari pe domeniul public al municipiului Radauti. Ei au decis sa aduca la cunostinta firmelor respective, a Institutiei Prefectului, Politiei Radauti, Directiei Nationale Anticoruptie dar si Parchetului de pe langa Judecatoria Radauti faptul ca licitatiile in urma carora s-au atribuit lucrari in valoare totala de peste 218 miliarde de lei vechi au fost tinute ilegal, pentru ca nu exista hotarari ale Consiliului Local pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici  a acestor lucrari; nu exista niciun fel de prevedere bugetara pentru lucrari; Consiliul Local nu a predat, prin hotarari, terenurile in cauza pentru executarea lucrarilor pe care fiecare firma in parte s-a angajat sa le presteze, apreciindu-se ca toate contractele incheiate in acest sens, intre firmele in cauza si Primarie, sunt nule de drept.

Consilierii locali au cerut oprirea imediata a oricaror lucrari efectuate pana in prezent si readucerea terenurilor in cauza de indata la forma initiala pe cheltuiala executantilor.

Proiectul de hotarare votat ca atare in Consiliul Local Radauti a fost semnat de 11 consilieri locali initiatori – Constantin Galan, Tiberiu Maerean, Ilie Sarcinschi, Lacramioara Loghin, Mihai Frunza, Ioan Boca, Angelica Popescu, Mihai Curelar, Simion Sticlet (viceprimar), Toader Ciobaca si Gheorghe Ardelean.

Lucrarile care ar trebui sistate in Radauti

Hotararea de Consiliu Local vizeaza  lucrari efectuate in anii 2010 si 2011 fara avizul Consiliului Local. Este vorba despre  modernizarea bazei sportive a municipiului Radauti, realizata de SC Cominco SRL Frasin, care a costat 4.944.850 lei; reabilitarea centrului istoric Radauti, lucrare atribuita catre SC Pavimente SRL Marginea, a costat 1.759.391 lei; reamenajarea parcului zoo din localitate a costat 2.600.000 de lei, lucrarile fiind efectuate de SC Constructii Pop Strugar SRL; pista pentru biciclisti din municipiul Radauti a costat 2.000.000 de lei, fiind realizata de SC Fortuna Karma Forte SRL Iasi; lucrari de amenajare a spatiilor verzi, in valoare de 75.000 de lei au fost atribuite firmei Green Peisage SRL Radauti; reabilitarea parcarii centrale, in valoare totala de 120.000 de lei a fost preluata de SC Caroli Oil SRL Arbore; pavajul trotuarelor de pe strada 1 Mai a fost atribuita catre SC Pavimente SRL Marginea; o amenajare parcare TIR in valoare de 35.000 de lei a fost asumata de SC Cosadel SRL Radauti; amenajarea drumului ocolitor, varianta II, a fost atribuita firmelor Florconstruct si Cosadel, valoarea totala a  lucrarilor fiind de 450.000 de lei; contructia blocului social de pe strada 1 Mai nr. 103 tronson A a fost preluata de Civica Grup, pentru 1.869.822 lei; constructia tronsonului B al aceluiasi bloc Social a revenit SC Constructii Pop Strugar pentru 2.792.756 lei; tronsonul C al aceleiasi constructii a fost adjudecat tot de Constructii Pop Strugar  pentru 2.792.756 lei, iar SC Victor Construct SRL Botosani a adjudecat constructia tronsonului D al blocului social, pentru suma de 2.165.210 lei.

In lei noi, toate aceste sume totalizeaza 21.804.785 lei. In lei vechi, 218,04 miliarde, o suma enorma pentru care, conform opiniei consilierilor locali ai municipiului Radauti, trebuia neaparat sa fie consultat Consiliul Local, organizarea de licitatii prin SEAP, doar in urma dispozitiilor primarului, nefiind in concordanta cu legislatia romaneasca. (Sursa: Obiectiv de Suceava)

Comentarii