S-a făcut prima selecţie a membrilor care vor conduce Aerogara ieşeană. Iată ce nume sunt pe listă!

O liotă de neica nimeni vrea să conducă principala legătură a Iaşului cu Occidentul

luni, 31 iulie 2017, 02:00
4 MIN
 O liotă de neica nimeni vrea să conducă principala legătură a Iaşului cu Occidentul

După etapa de selecţie a dosarelor candidaţilor la Consiliul de Administraţie al Regiei Autonome Aeroportul, în cursă au rămas nume interesante. Printre acestea, o fostă jurnalistă BZI, foşti aleşi rămaşi fără mandate, un universitar specializat, fiiica unui vice al CJ, nume necunoscute, dar şi cunoscutul fost om de încredere al lui Gheorghe Nichita, Cosmin Coman.

„Lista scurtă“ a candidaţilor pentru un loc în Consiliul de Administraţie al Ae­roportului ieşean, publicată cu întârziere la finele săptămânii trecute, cuprinde 16 nume care apar în două categorii.

Prima este cea a administratorului, care va repre­zenta autoritatea tutelară, respectiv Con­siliul Judeţean. Aici sunt patru aspiranţi, printre care Bogdan Radu Balanişcu (acum consilier la Ministerul Consultării Publice şi Dialogului Social), Mitică Rebe­gea (pilot de aviaţie profesionist şi fost director al Aeroportului până în 2009), Mihai M. Iordache (nume legat de firma băcăuană Aerostar, care ar urma să des­chidă un centru de mentenanţă la Iaşi). Iordache şi cel de-al patrulea candidat la această categorie, Nicolae Lupaşcu, s-au înscris şi la selecţia pentru unul dintre posturile rezervate celor din afara autorităţii tutelare.

Aici îi regăsim pe ceilalţi trei membri ai actualului Consiliu de Ad­ministraţie – Alexandru Anghel, Gheor­ghe Carp şi Mircea Frunză, dar şi pe Cosmin Coman, fost director în Primărie pe vremea lui Gheorghe Nichita, acum auditor intern la Apavital şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Ecopiaţa, sau pe Cătălin Bulgariu, un vechi membru al Organizaţiei PSD, fost consilier local, dar care a renunţat brusc la această calitate, precum şi la cea de consilier local (a ocupat a patra poziţie pe listă la ultimele alegeri), totul petrecându-se la mijlocul lunii iunie anul trecut. De altfel, calitatea de a nu fi membru de partid se punctează cu maxim de puncte la concursul pentru administratori, conform Legii 111 emise în timpul guvernării Cioloş.

O fostă jurnalistă, un avocat şi un profesor doctor

Celelalte nume de pe listă sunt: Vintilă Iordan (membru ALDE, fost consilier judeţean), Sorin Eugen Zaharia (profesor la Departamentul de Ingineria Sistemelor Aeronautice şi Management Aeronautic al Facultăţii de Inginerie Aerospaţială de la Universitatea Politehnică Bucureşti), Adri­an Christescu (fost membru PNL, licenţiat în Hidro şi Drept, manager al companiilor sale şi, mai nou, scriitor), Ion Relu Onuţu, Simona Raluca Filip (fiica vicelui CJ Victor Chirilă, fosta şefă a Departa­mentului de marketing de la Aeroport), Ioa­na Alexandra Briaur (fostă jurnalistă la controversatul BZI al lui Ghiocel Asi­mionesei, apoi consilieră a deputatului PMP Petru Movilă) şi Constantin Cristian Calenciuc (avocat).

Potrivit Hotărârii Consiliului Judeţean 185/ 17 mai 2017, condiţiile specifice pentru ocuparea unuia dintre cele şase locuri din viitorul Consiliul de Administraţie sunt: studii superioare de lungă durată atestate prin diplomă de licenţă sau echivalentă, experienţă în administrarea sau managementul unor regii autonome sau societăţi, inclusiv societăţi din domeniul privat (cel puţin 5 ani, pentru reprezentantul CJ) şi să nu fie funcţionari publici sau alte categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare sau al altor instituţii publice.

Întârzieri şi proiecte îngheţate

Toţi aceştia vor trebui ca, în termen de 15 zile de la publicarea „listei scurte“, respectiv până pe 11 august inclusiv, să prezinte declaraţii privind apartenenţa sau nu la vreun partid politic, precum şi de­claraţia de intenţie, prin care „îşi prezintă viziunea sau programul privind dezvoltarea întreprinderii publice“, respectiv a aeroportului. Declaraţia va fi făcută pe baza scrisorii de aşteptări, document adoptat şi el în HCJ 185, dar care este extrem de vag în ceea ce priveşte investiţiile şi proiectele de dezvoltare ale Aeroportului Iaşi, dar extrem de precis în ceea ce priveşte întreţinerea instalaţiilor şi asigurarea bunului mers al activităţii curente din aerogară. Ultima etapă a concursului va fi proba interviului – care, după cum se ştie, poate să răstoarne ordinea clasamentului. 

Concursul se află deja în întârziere: a luat startul abia pe 7 iunie, în condiţiile în care mandatul vechiului CA expira pe 13 iunie, iar înscrierile s-au încheiat o lună mai târziu. Selecţia dosarelor a necesitat aproape trei săptămâni. La sfârşitul săp­tămânii în curs ar fi trebuit ca toate declaraţiile competitorilor să fie depuse la CJ, iar până la începutul săptămânii vi­itoare să ştim cine sunt câştigătorii. Totul s-a dat peste cap, astfel că proba interviului va avea loc după minivacanţa de Sf. Maria. Rămâne de văzut dacă toată procedura se va încheia totuşi până la şedinţa Consiliului Judeţean de la sfârşitul lunii august, când era prevăzută numirea oficială a noului Consiliu.

Oricum, începerea anul acesta a proiectelor de investiţii (terminal de pasageri şi de mărfuri plus platformă de staţionare a avioanelor), blocate deja de luni de zile, e tot mai puţin probabilă.

Comentarii