De Business

Punem punctul pe știi

10 motive pentru care angajații buni renunță la job

duminică, 09 octombrie 2022, 16:56
3 MIN
 10 motive pentru care angajații buni renunță la job

Motivele pentru care angajații renunță la un loc de muncă sunt variate. Unele dintre ele au legătură directă cu angajatorul sau colegii, altele țin doar de alegeri personale, cum ar fi mutarea din dragoste sau pentru a petrece mai mai mult timp cu familia. Aceste alegeri din urmă sunt mai greu de influențat de către angajatori.

Cu toate acestea, majoritatea motivelor pentru care angajații renunță la locul de muncă sunt legate strict de companie. Cele mai multe studii de specialitate arată că aproximativ 70% dintre factorii de nemulțumire la locul de muncă sunt legați de managerul direct. Doar în foarte puține cazuri este vorba despre bani atunci când angajații buni părăsesc o companie.

Am compilat mai jos zece motive principale pentru care angajații buni aleg să plece dintr-o companie:

1. Lipsa aprecierii

„Dau totul și nici măcar nu aud un «Mulțumesc!».” Este o afirmație deseori spusă de angajații buni pe hol sau în pauza de cafea către colegi. Pe lângă cunoștințele lor de specialitate și abilitățile sociale, angajații cu adevărat buni se deosebesc de ceilalți mai ales prin angajamentul lor față de companie și activitate. Asta înseamnă ore suplimentare, gânduri suplimentare, performanță suplimentară. Oamenii motivați sunt bucuroși să ofere toate aceste plusuri. Cu toate acestea, frustrarea apare atunci când managementului îi lipsește aprecierea pentru acest angajament. Nu este vorba doar de salariu, ci mai ales de feedback și recunoaștere.

2. Valori diferite

Fiecare companie are propria sa cultură. În mod ideal, aceasta ar trebui concepută astfel încât angajații să se simtă confortabil în companie și să vină la muncă motivați, mulțumiți. Modul în care sunt luate deciziile în companie și modul în care ne tratăm reciproc este deosebit de important. Dar acest mod nu se potrivește întotdeauna la fel de bine fiecărui angajat, ceea ce îi face pe unii angajați să tragă concluzia că pur și simplu nu se potrivesc în companie. Dacă aud asta ca motiv de plecare din partea unui angajat, managerii ar trebui să discute în amănunt aceste aspecte cu angajații respectivi. În acest fel, pot descoperi comportamente și moduri de gândire în cadrul companiei de care nu erau conștienți sau ale căror efecte le-au subestimat. Este esențial ca un manager să se asigure întotdeauna că este transparent sub ce valori ia decizii și să comunice cu angajații.

3. Supraîncărcarea

Este firesc pentru lideri să aibă încredere în cei mai buni membri ai echipei cu cele mai importante sarcini. Atâta timp cât acestea pot fi îndeplinite într-un timp de lucru rezonabil și angajatul este compensat în consecință, este perfect. Unii o văd chiar ca pe o formă de recunoaștere. Cu toate acestea, dacă angajații sunt suprasolicitați constant, totul devine contraproductiv. Pentru că stresul afectează sănătatea și satisfacția angajaților și inhibă productivitatea. Prin urmare, este important să fie găsit un echilibru în ceea ce privește volumul de muncă și responsabilitatea.

4. Plictiseala

Plictiseala este la fel de periculoasă precum suprasolicitarea. Acest termen se traduce prin lipsa provocărilor. Angajații deosebit de talentați doresc să se dezvolte continuu la locul lor de muncă, atât profesional, cât și personal. Activitățile monotone și lipsa perspectivelor de dezvoltare sunt otravă pură. Angajații buni au nevoie de provocări, de un viitor clar în companie și, mai presus de toate, de sprijin din partea superiorilor lor. Un manager bun se asigură că aceste oportunități sunt disponibile, altfel angajații buni vor fi nemotivați.

5. Lipsa de ascultare

Angajații buni vor să-și folosească creativitatea și să contribuie la dezvoltarea companiei cu idei inovatoare. Dacă nu sunt ascultați și astfel li se refuză posibilitatea de a schimba sau îmbunătăți lucrurile, aceasta îi va duce rapid către pierderea interesului față de companie. Dacă, de exemplu, fiecare idee de îmbunătățire sau schimbare a unui proces este respinsă din motivul că întotdeauna lucrurile au fost făcute într-un anume fel, asta conduce automat la frustrare pe termen lung, iar decizia de a pleca dintr-o astfel de companie nu este departe. Prin urmare, angajații trebuie ascultați, iar ideile bune analizate și luate în considerare.

Mai mult, pe wallstreet

Comentarii