Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului a convocat în penultima săptămână din februarie pentru schimbarea din funcţie a lui Remus Vulpescu. Acesta nu a dat pe la Iaşi nici în momentul în care a fost investit în funcţie.
Ce spun declaraţiile de avere?
Menţionăm faptul că administratorul special nu a fost prezent la nicio întâlnire la care a fost invitat în ultimii ani, pentru a apăra interesele acţionarilor, aceştia simţindu-se nereprezentaţi în realitate. Dacă analizăm declaraţia de avere, observăm faptul că pentru titlul de administrator special Fortus, Remus Vulpescu încasează un net de aproximativ 3.000 de lei pe lună, brutul fiind de 4.300 de lei. Dacă ar fi să calculăm câţi bani a încasat de la Fortus, din 2015 până în 2018, suma s-ar ridica în jurul sumei de 87.000 de lei net. Menţionăm faptul că într-o şedinţă de la începutul anului trecut, nici nu se ştia exact dacă acesta mai este administrator special ori nu. În BPI de pe 13 martie, există specificarea că în şedinţa din Camera de Consiliu de la Tg. Mureş, care a avut loc pe 23 februarie, consilierul juridic Emil Ivan, reprezentantul creditorilor AAAS, a menţionat verbal faptul că “Remus Vulpescu nu mai are calitatea de administrator special al debitoarei Fortus”. După ce am publicat aceste informaţii în cotidianul nostru, printr-un alt BPI, s-a rectificat informaţia, menţionându-se că a fost o greşeală şi că Vulpescu este în continaure pe această funcţie.
Fortus are în bănci în jur de două milioane de lei
În Buletinul Procedurilor de Insolvenţă din 25 ianuarie 2018, găsim un raport privind situaţia financiară a averii Fortus, care spune că în perioada 21 octombrie – 31 decembrie 2017, s-au realizat încasări de 2,4 milioane de lei, (vânzare cale ferată – 1,7 milioane de lei, garanţie licitaţie în valoare de 545.000 de lei, vânzare mijloace fixe de 109.000 de lei, deşeu nisip în valoare de 11.000 de lei şi încasare din chirie de 1.400 de lei). Tot în aceeaşi perioadă, s-au efectuat plăţi în valoare de 3,7 milioane de lei, astfel: pentru salarii 2 milioane de lei, pentru servicii pază 200.000 de lei, obligaţii bugetare aferenta salariilor în valoare de peste 391.000 de lei, energie electrică restantă către Neptul SA în valoare de 263.000 de lei, servicii dezmembrări de peste 100.000 de lei, etc. „Soldul disponibilităţilor băneşti la data de 31. 12.2017 a fost în valoare de 1,2 milioane de lei şi 30.000 de euro, din care: suma de 721.000 de lei reprezintă disponibilităţi băneşti la BRD, suma de 30.000 de euro reprezintă disponibilităţi băneşti la BRD, suma de 3.200 de lei reprezintă disponibilităţi băneşti la Libra Internet Bank iar suma de 6.900 de lei reprezintă soldul casieriei. Menţionăm faptul că la Libra Bank a fost constituit un depozit în valoare de 500.000 de lei, astfel că soldurile disponibilităţilor băneşti aflate în conturile bancare a fost în valoare de 1,731.000 de lei şi 30.000 de euro”, se precizează oficial în raport. Florin Rugină, mic acţionar al firmei, susţine că nu reuşeşte să înţeleagă cum Consiliul Local Iaşi a votat darea în plată, prin care Primăria şi-a recuperat cranţele „cu vârf şi îndesat”. „Iaşul a trăit o serie de eşecuri, am pierdut titlul de Capitală Europeană a Culturii, de Capitală a Tineretului… când CL a aprobat darea în plată de la Fortus, cei 25 de consilieri ştiau de plata la notar de un milion de lei? Când au ridicat mâna, au ştiut? În legătură cu ilegalitatea acestui demers, am făcut o sesizare şi la Prefectură, în care cer anularea a hotărârii de consiliu 574 din 28 decembrie 2017, ca fiind nelegală. Îmi doresc să vorbesc măcar cu unul dintre consilierii locali, însă fug toţi de mine, deoarece am după mine documente care «strigă». Eu am un drept constituţional, de ce nu mi se respectă?”, încheie acesta revoltat.