Cum a arătat prima zi după asteroidul care a lovit pământul și a dus la dispariția dinozaurilor

joi, 12 septembrie 2019, 12:13
2 MIN

Cele 24 de ore apocaliptice după ce un asteroid imens a lovit Pământul se găsesc înscrise în centrul unui crater subacvatic.

Era o zi obișnuită, până n-a mai fost. Un asteroid imens cu o viteză de 24 de kilometri pe secundă a lovit Pământul și a produs o explozie echivalentă cu peste un miliard de bombe atomice.

Majoritatea creaturilor au murit, chiar și dacă au supraviețuit impactului. Norii au acoperit lumina naturală și au dus la uciderea a 75% din fauna și flora planetei. În prezent, la 66 de milioane de ani după momentul apocaliptic, oamenii de știință au obținut și examinat mostre din resturile depozitate în primele 24 de ore ale extincției în masă.

Echipa condusă de Sean Gulick, profesor la Institutul pentru Geofizică al Universității Texas, a folosit roci antice ca să reconstruiască „prima zi a Neozoicului”, adică perioada geologică de după era Mezozoică a dinozaurilor. Studiul a fost publicat pe 9 septembrie în Proceedings of the National Academy of Sciences.

Impactul a dus la incendii la mii de mile depărtare și a produs un tsunami imens care a împins ecosistemele incinerate în crater. Centrul, care a atins 130 de metri în 24 de ore, a fost construit în mare din cenușa habitatelor distruse.

„Într-o zi, un tsunami a strâns material de pe coaste, inclusiv cărbune”, a scris echipa în studiu. „Cărbunele cel mai probabil a fost produs de focul care s-a întins prin zonele împădurite ale Golfului Mexic după impact.”

Dacă erai un dinozaur aflat pe coastă, ai fi luat foc din cauza impactului, iar resturile tale ar fi fost purtate la sute de mile distanță de zona exploziei ca să fie depuse pe podeaua mării.

Deși pare o formă suprarealistă de a muri, e una dintre cele mai curate ieșiri posibile din Neozoic. Prima tură de morți măcar n-a avut parte de cerul întunecat și frigul cauzat de eliberarea unor cantități enorme de aerosoli pe bază de sulfați.

Mai multe informații, pe vice.com