Cum poți avea mașină puternică și să plătești impozit ca pentru Logan. Ai și parcarea gratuită

luni, 24 octombrie 2022, 15:47
2 MIN
 Cum poți avea mașină puternică și să plătești impozit ca pentru Logan. Ai și parcarea gratuită

Nu, nu este vorba despre mașinile 100% electrice, la care impozitul este zero. Formula de calcul a impozitului auto în România este aberantă, ne ținând cont de nicio normă de poluare, ci doar de capacitatea cilindrică, cu o excepție.

Cu o concepție învechită și populistă, formula de calcul a impozitului auto în România nu ține cont de nicio normă de poluare și nici de puterea motorului.

Nu contează, de exemplu, că ai mașină cu motor de 3.0 litri, pe benzină sau motorină, de ultimă generație, care respectă cel mai drastic standard de emisii actual, Euro 6d, sau una de acum 20 de ani, Euro 3, plătești același impozit.

Și nu contează nici puterea motorului, care, până la urmă, tot în emisii poluante se traduce. Una emite un motor de 1.2 litri de, să spunem, 90 de cai putere, și altceva un motor de 1.2 litri care dezvoltă 130 de cai putere.

Cum poți să ai mașină puternică și să nu plătești impozit mii de lei: 328 de lei/an în loc de 6.560 lei/an, la motor de 4.0 litri

Singurul „factor” modern, european, din formula de calcul a impozitului auto în România este cel care se referă la mașinile cu sistem de propulsie hybrid. Și aici există o aberație, toate sistemele de propulsie hybrid (mild-hybrid, hybrid și plug-in hybrid) fiind puse în aceeași găleată, deși există diferențe clare între ele în ceea ce privește emisiile, dar asta e altă poveste.

Prin urmare, dacă vrei să nu plătești impozit auto în România decât câțiva lei sau vrei o mașină puternică care nu e dependentă de priză, cu motor termic, pe benzină sau motorină, soluția este un automobil hybrid.

Impozitul auto pentru mașinuțele hybrid pornește de la circa 3 lei/an în România și, de exemplu, în cazul unui automobil hybrid cu motor termic de 2.0 litri și peste 200 de cai putere este doar 10,5 lei/an. Despre mașinile hybrid cu performanțe notabile, siguranță și confort pe măsură, nici nu mai vorbim. Impozitul pentru un SUV sau o limuzină hybrid cu motor de 3.0 litri e 122,25 lei/an, în loc de 2.445 lei/an, iar pentru un SUV sau o limuzină hybrid cu motor de la 4.0 litri în sus, de 328 lei/an, în loc de 6.560 lei/an. Adică, de circa 20 de ori mai mic. Citeşte mai mult pe newsweek.ro.

Comentarii