Dezbaterea de la Aeroportul Iași: Siguranţă aeriană, incertitudine la sol

joi, 16 ianuarie 2020, 02:54
3 MIN
 Dezbaterea de la Aeroportul Iași: Siguranţă aeriană, incertitudine la sol

Aeroportul îşi delimitează zonele de protecţie a zborurilor, dar rămâne enigma perspectivei de extindere a infrastructurii de pasageri

Planul Urbanistic Zonal propus pentru dezvoltarea Aeroportului, intrat ieri în dezbatere publică, are ca principal obiectiv stabilirea servituţilor, respectiv a zonelor de protecţie aeriană. Cu toate acestea, dialogul dintre arhitectul care a realizat planul şi directorul aerogării a depăşit cadrul întâlnirii. Ionel Oancea, autorul proiectului, a subliniat că e la latitudinea conducerii Aeroportului să stabilească dezvoltarea viitoare a infrastructurii aeroportuare, pe Est sau pe partea de Vest, unde se află acum terminalele de pasageri. 
 
Cătălin Bulgariu, directorul general al regiei, a spus că servituţile sunt aceleaşi, indiferent pe ce parte a pistei se va dezvolta Aeroportul. El a menţionat costul foarte mare al edificării unui aeroport nou dincolo de pistă, dar a invocat şi preţul ridicat al extinderii actualelor terminale, determinat de lucrul foarte aproape de pistă şi supus astfel inclusiv restricţiilor drastice impuse de regimul servituţilor aeriene. 
Ionel Oancea a explicat că extinderea T2 şi alipirea la T3 ar oferi în primă fază 16 linii de check-in, respectiv 32 dacă proiectul s-ar finaliza. Acum sunt 11 linii, iar Cătălin Bulgariu a precizat că Wizz Air vrea 4, iar Blue Air are nevoie de 3 dintre ele. Cei doi au invocat atuurile şi dezavantajele aeroporturilor din oraşe şi ale celor situate mult în afara zonelor urbane, dar şi lipsa traficului aerian de marfă.
 
Punctul slab al concesionării terenurilor în rând cu terminalele de pasageri
 
Amintim că opoziţia din CJ s-a opus restrângerii spaţiului pe aliniamentul terminalelor actuale prin renunţarea la două terenuri. Ieri, predecesorul lui Cătălin Bulgariu la conducerea regiei şi liderul grupului de consilieri liberali din CJ au reclamat deciziile de anul trecut de concesionare a unei suprafeţe totale de 1,34 de hectare de teren şi a unei clădiri, sediul fostei Aviaţii Utilitare. Alexandru Anghel şi Romeo Vatră arată că „acordul Aeroportului s-a exprimat în baza unei adrese scrise de către preşedintele Consiliului de Administraţie, Mitică Rebegea, fără a avea în spate o hotărâre de Consiliu de Administraţie“. Documentul respectiv, fără antet şi număr de înregistrare, este publicat chiar pe site-ul CJ, pe lista proiectelor dezbătute în şedinţa de plen din 26 iunie 2019 (proiectul nr. 48).
 
„Când ne aflăm în faţa unor decizii cu impact asupra dezvoltării aeroportului şi comunităţii, cel puţin la acest nivel, nu este de acceptat să vii cu bileţele scoase la imprimanta de acasă“, a afirmat Romeo Vatră. El a adăugat că a făcut o solicitare către Consiliul Judeţean şi Aeroportul Iaşi să i se pună la dispoziţie hotărârea Consiliului de Administraţie prin care s-a dat acordul pentru cedarea terenurilor. „Dar am certitudinea că nu există această hotărâre de CA şi că ne aflam în faţa unui abuz al preşedintelui CA în complicitate cu prim consilierul judeţean“, a anticipat Vatră.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii