Fenomen: Elevi de etnie maghiară, cu note mari, au luat 2 și 3 la română la BAC

miercuri, 13 iulie 2022, 13:17
2 MIN
 Fenomen: Elevi de etnie maghiară, cu note mari, au luat 2 și 3 la română la BAC

În județele unde învață numeroși elevi de etnie maghiară, procentul celor care iau note sub cinci la bacalaureat la examenul de limba română este mult mai mare decât în restul țării. Situația se repetă an de an, iar autoritățile promit să ajute prin diverse proiecte.

În urmă cu un an, în Harghita și Covasna, unde trăiesc cei mai mulți etnici maghiari, notele sub 5 la proba de limba română de la Evaluarea Națională au fost de două ori mai numeroase ca media pe țară.

La Evaluarea Națională din 2021, 42,6% dintre elevii din județul Covasna au luat sub nota 5 la examenul de limba română. Peste 73% din locuitorii județului s-au declarat maghiari.

La Evaluarea Națională din 2021, 44,5% dintre elevii din județul Harghita au luat sub nota 5 la examenul de limba română. Populația județului este constituită din 82,89% etnici maghiari și 15,94% români.

Situația de la Evaluarea Națională se repetă la BAC 2022

Lucrurile nu au evoluat deloc în direcția bună. Procentul elevilor de etnie maghiară, care au luat notă de trecere la examenul de limba română, de data aceasta din cadrul bacalaureatului 2022 este mult mai mic în comparație cu media pe țară.

La nivel național, anul acesta 73% dintre elevi au luat bacalaureatul. Procentul elevilor care au luat peste 5 la limba română este de peste 80%.

În Covasna, unde site-ul Newsweek a făcut monitorizare, într-un singur liceu din șase, procentul elevilor de etnie maghiară, care au luat peste 5 la limba română, este egal sau chiar un pic mai mare decât media pe țară.

În rest, într-un liceu, procentul este de 6 ori mai mic decât media pe țară, în alte două de peste două ori mai mic. În două licee procentul este cu 20% mai mic.

Se mai observă diferențe mari între notele de la limba română (note de 2 și 3) și limba maternă (note peste 7).

Citeşte mai mult pe newsweek.ro

 

Comentarii