Greșelile făcute la noul aeroport Brașov. De ce se zboară cu program de butic

vineri, 23 iunie 2023, 10:40
3 MIN
 Greșelile făcute la noul aeroport Brașov. De ce se zboară cu program de butic

Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav a fost inaugurat în urmă cu nici două săptămâni, dar deja au apărut probleme mari în activitatea acestuia. Principala este legată de programul foarte scurt, de doar 12 ore, de la 7.00 la 19.00.

Din cauza acestui program limitat, se înregistrează situații în care, dacă o aeronavă ajunge cu întârziere esre redirecționată spre Sibiu sau spre București. Altfel, dacă cineva ia o cursă de după-amiază spre Brașov, nu știe sigur dacă va ateriza pe noul aeroport sau în altă parte.

Directorul economic face și marketing

Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav (AIBG) este primul aeroport construit de la zero în ultimii 50 de ani în România. Autoritățile locale au ales soluția dirijării aeronavelor cu un turn de la distanță (operat de la Arad), nu unul fizic, la fața locului, cum există la toate celelalte aeroporturi românești. Soluția aleasă crează probleme destul de mari de operare a zborurilor.

Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București, a explicat într-o postare pe pagina sa de Facebook care sunt, din punctul lui de vedere, dificultățile cu care se confruntă aeroportul din Brașov.

„De mai bine de 4 ani am fost – nu numai cu sufletul – alături de aeroportul din Brașov. Tot cam de atunci le-am spus și repetat prietenilor și colegilor de acolo – de la Brașov adică – că abia odată cu inaugurarea aeroportului va veni și greul, mai ales dacă nu-și fac temele din timp. (…) Despre ce teme nefăcute e vorba, o să mă întrebați. Simplu!

Despre aducerea operatorilor pe aeroport, despre semnarea unor contracte cu măcar câteva luni înainte de inaugurare, despre asigurarea că aeroportul este deschis când au nevoie operatorii, nu, de exemplu, între 9.00 si 12.00, când nu zboară mai nimeni, pentru că la ora aia avioanele sunt în aer… Era ușor de făcut asta? Nicidecum!

Un specialist (sau o echipă mică) sau măcar un consultant (experimentat) part-time ar fi făcut minuni! Am aruncat o privire pe organigrama Regiei AIBG: directorul economic face și marketing…. Promovare, comunicare, vânzări cine face? Directorul general nu le poate face pe toate”, a scris Valetin Iordache.

Aeroportul nu are suficiente curse pe zi

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București a vorbit și despre numărul insuficient de zboruri care decolează de pe acest aeroport, dar și despre tarifele mici care nu sunt o garanție a traficului.

„Unul-doi entuziaști locali s-au zbătut să obțină câteva curse săptămânale spre Germania. Au reușit, dar nu e nici pe departe suficient.

La tarifele comunicate (nejustificat de mici, zic eu) aeroportul ar trebui sa opereze vreo 10-15, poate chiar 20 de curse pe zi – cu 737 sau A320, să ne înțelegem! – doar ca să-și acopere cheltuielile.

Tarifele mici nu aduc trafic de unele singure. Nimeni nu vine la tine că ești ieftin, dacă nu-i dai pasageri!

Mai mult, pe presshub

Comentarii