Noul Ford Focus

luni, 01 octombrie 2018, 06:54
4 MIN
 Noul Ford Focus

Ford sărbătoreşte anul acesta 20 de ani de la lansarea unui model de mare succes: Focus. Şi nu putea să sărbătorească mai bine decât prin lansarea unei noi generaţii, cea de-a patra.

Iar dacă primul Focus a fost un model revoluţionar, nici Focus 2018 nu se lasă mai prejos. Noul model are tehnologii de ultimă oră, unele în premieră în clasa sa şi promite să repete succesul primului Focus (care s-a vândut în 4 milioane de exemplare).

Are un design atrăgător, motoare performante şi curate, se poate conduce şi singur, poate parca automat lateral sau cu spatele, are nişte sisteme inteligente care împiedică apariţia derapajelor necontrolate în curbe, este spaţios şi sportiv – ce mai, concurenţa are toate motivele să fie îngrijorată.

Dar să le luăm pe rând:

DESIGN

Noul Focus a fost redesenat de la zero, pe o platformă nouă. Are o capotă mai lungă, nu nişte nervuri proeminente, care îi dau un aspect sportiv. Vor exista 3 versiuni de caroserie: hatchback, sedan şi break. De asemenea vor fi disponibile 4 niveluri de echipare: Trend, Titanium, ST Line şi Vignale (la care diferă chiar şi farurile, ori grila faţă). Va exista şi o versiune Active, un model cu un aspect foarte drăguţ de SUV – crossover.

Interiorul a devenit foarte spaţios în comparaţie cu modelul anterior. În faţă nu mai ai impresia că toată avalanşa de butoane se va prăvăli peste tine. Bordul a fost simplificat şi este dominat de un ecran tactil care a preluat toate funcţiile butoanelor dispărute.

Pe lângă indicatoarele de bord obişnuite, a apărut şi un display transparent, pe bord, deasupra volanului, care proiectează undeva pe parbriz diverse informaţii utile.

Şi în spate spaţiul a crescut – podeaua este aproape plată, deci pasagerul din mijloc va călători mult mai comod, geamurile sunt mai mari, iar asta înlătură sentimentul claustrofobic de la generaţia anterioară.

Focus vine opţional cu o cutie automată nou, cu 8 trepte, care are un selector de formă cilindrică (de genul celui de la Jaguar – Range Rover, numai că acesta nu se retrage în când nu este în funcţiune). Există la această cutie şi opţiunea Manual, când treptele pot fi selectate cu ajutorul unor padele din spatele volanului).

 

SISTEME INTELIGENTE

Aşa cum spuneam, noul Ford Focus dispune de tehnologii de ultimă oră. Iată câteva dintre ele

– Conducere autonomă de nivel 2. Sistemul se numeşte Ford Co-Pilot360 şi îmbunătăţeşte nivelul de protecţie în caz de accident, dar şi experienţa la volan. (detalii aici)

– Cruise Control Adaptiv cu funcţie Stop&Go: vehiculul poate opri complet, dar este capabil să pună maşina în mişcare, dacă timpul de aşteptare a fost mai mic de 3 secunde. Pentru opriri mai lungi, şoferul poate apăsa un buton amplasat pe volan sau pedala de acceleraţie.

– Faruri adaptive la care este ajustat automat unghiul şi intensitatea luminii, ba chiar şi direcţia fasciculului, înainte ca maşina să ajungă în viraj.

– Sistem de parcare Active Park Assist 2, care este capabil să parcheze în spaţii cu 110 centimetri mai lungi decât maşina şi în rampă/pantă de până la 12 grade. Ford a pregătit şi un mod denumit Park-out Assist (ieşire automată atunci când maşina a fost parcată paralel). 

– Pre-collision Assist: recunoaşte atât pietonii, cât şi bicicliştii. Ford oferă şi un sistem de asistenţă activă de urgenţă la nivelul direcţiei, un sistem de monitorizare şi avertizare pentru unghiul mort şi un sistem de alertă pentru traficul perpendicular (acum este capabil să frâneze pentru a evita sau limita efectele unei eventuale coliziuni). 

– Cameră video pentru mersul cu spatele, alertă la intrarea pe sens interzis (disponibil în primă fază doar în Germania, Austria şi Elveţia), Ford MyKey (permite posesorilor să programeze o cheie specială dedicată şoferilor tineri). Mai nou, Ford introduce şi sistemul de frânare post-coliziune, care ajută la reducerea efectelor unei potenţiale coliziuni secundare. 

– Drive Modes: sistem care oferă trei moduri de rulare (Normal, Sport şi Eco), fiecare având caracteristici speciale pentru răspunsul motorului, acceleraţie şi direcţie.

– Sistemele Torque Steer Compensation, Torque Vectoring Control, pentru un mai bun control al stabilităţii. Noua platformă utilizată de Ford are o rigiditate torsională mai mare cu 20% comparativ cu vechea generaţie. 

– FordPass Connect: "transformă" maşina într-un hotspot mobil la care se pot conecta până la 10 dispozitive. Sistemul oferă şi funcţie de Live Traffic, iar cu ajutorul aplicaţiei mobile FordPass, se pot afla: localizarea maşinii, statusul maşinii, acces de la distanţă pentru sistemul de închidere şi pornire de la distanţă (doar pe versiunile echipate cu transmisie automată). 

– Sistem de încărcare wireless pentru telefoanele inteligente, sistem de infotainment SYNC 3 cu ecran tactil de 8 inch şi sistemul audio B&O Play (675 waţi şi 10 incinte). Sistemul poate rula pe ecranul tactil aplicaţia Waze din telefon.

Preţurile pentru noua generaţie Ford Focus încep de la 13.925 euro (pret cu programul Rabla), pentru versiunea Trend Edition 1.0 125 CP.

 

Comentarii