Pasajul aerian care va înlocui rondul DN 28 cu Centura Iaşului, de la Dedeman: CNAIR are doi concurenţi pentru proiectare

vineri, 03 februarie 2023, 02:50
2 MIN
 Pasajul aerian care va înlocui rondul DN 28 cu Centura Iaşului, de la Dedeman: CNAIR are doi concurenţi pentru proiectare

Două asocieri de firme s-au înscris în licitaţia de atribuire a contractelor pentru servicii de proiectare a şase pasaje rutiere, unul dintre acestea fiind cel de la intersecţia DN 28/ E583 cu Centura Iaşi Sud (DN 28D). Este vorba de asocierea condusă de TQM Management, cu sediul în Boureni-Balş, şi cea al cărei lider este Mega Mühendislik Müşavirlik A.Ş., o firmă din Ankara – Turcia. Ambele oferte vizează toate cele şase pasaje, procedura fiind împărţită în şase loturi.

Citiți și: Două licitații, luna aceasta: Pasaje rutiere supraterane, peste calea ferată, la Lețcani și la Podu Iloaiei

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat pe 21 decembrie în licitaţie atribuirea contractelor pentru realizarea elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor pentru autorizarea lucrărilor de construire a unor pasaje supraterane pe câteva artere cu trafic intens din ţară. Cel de la Iaşi ar urma să fie construit pe DN 28 la ieşirea din Valea Lupului spre Leţcani, la intersecţia cu DN 28D.

Proiectul pentru fiecare pasaj are o valoare estimată de 795 de mii de lei, finanţarea fiind asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. După atribuire, durata contractului va fi de 6 luni. Criteriile de departajare a ofertelor ţin în mare parte de experienţa profesională, în total 60 la sută din punctaj) şi în mai mică măsură de componenta financiară (40 la sută).

Pe zona amplasamentului propus, DN 28 are trei benzi de circulaţie, iar DN 28D, două benzi de circulaţie şi benzi de încadrare. „În prezent, în zona intersecţiei există un sens giratoriu provizoriu. Circulaţia rutieră în zona intersecţiei se realizează prin sensul giratoriu şi prin intermediul semnalizării rutiere verticale şi orizontale şi se desfăşoară cu dificultate datorită valorilor mari de trafic înregistrate zilnic în zona intersecţiei”, precizează Caietul de sarcini.

Câştigătorul licitaţiei va trebui să ţină cont de denivelările de pe fiecare drum, având în vedere că Centura Sud începe cu un pasaj peste calea ferată, şi să propună cel puţin două variante constructive de pasaj rutier.

Alte două pasaje ar urma să fie construite pe acelaşi DN 28, unul la ieşirea din Leţcani spre Podu Iloaiei, peste calea ferată, iar celălalt, la intrarea în Podu dinspre Leţcani. Din acest ultim punct ar trebui să înceapă şi centura Podu Iloaiei, pentru care DRDP are deja în derulare licitaţia pentru atribuirea unui studiu de fezabilitate. Dacă va exista un câştigător, acesta va avea la dispoziţie cinci luni pentru realizarea SF.

 

Comentarii