Pentru prima dată în ultimii ani, la Iaşi: scădere a traficului de pasageri pe Aeroport

vineri, 13 aprilie 2018, 01:49
2 MIN
 Pentru prima dată în ultimii ani, la Iaşi: scădere a traficului de pasageri pe Aeroport

Dispariţia unei singure curse de pasageri a însemnat un recul luna trecută, comparativ cu martie 2017. Fostul director general, alungat de administratorii nou-instalaţi, coordonează construirea noului aeroport de la Braşov.

Traficul de pasageri pe Aeroportul Iaşi a marcat luna aceasta prima scădere anuală. „Tradiţia“ era ca numărul pasagerilor dintr-o lună să fie mai mare decât cel din aceeaşi lună a anului precedent. Tendinţa era previzibilă, după ce, în februarie anul acesta, efectivul celor care au tranzitat aerogara ieşeană a fost de 74.070, puţin peste totalul din februarie 2017, 73.783.

O diferenţă similară, dar negativă de data aceasta, s-a înregistrat luna trecută, 81.707 pasageri, comparativ cu martie 2017, 82.009 pasageri. Principala cauză a acestei diminuări a fost întreruperea cursei Blue Air Iaşi – Timişoara (reluată pe 25 martie de TAROM) şi oprirea cursei TAROM Iaşi – Torino (începând cu 25 martie).

Astăzi, Consiliul de Administraţie al Aeroportului va lua în discuţie bilanţul regiei pe anul trecut, an încheiat cu un profit net de două milioane de euro şi cu depăşirea în premieră a pragului de un milion de pasageri.

Odată cu anul trecut s-a încheiat şi mandatul celor care au relansat aeroportul ieşean, noua conducere – instalată prin schimbarea din mers a regulilor de concurs – neavând însă nici până acum un plan de management sau un proiect de extindere a infrastructurii. Fostul director al regiei, Alexandru Anghel, îndepărtat prin stratageme contestate în instanţă, a fost chemat de preşedintele CJ Braşov să coordoneze construirea infrastructurii Aeroportului Braşov.

Aici există doar pista în lungime de 2.820 metri, aerogara fiind construită de la zero. Un proiect de 58 de milioane de euro vizează mai multe obiective: terminal de pasageri, turn de control, cale de rulare între platformă şi pistă etc.

Comentarii