S-a găsit finanţare pentru podul de la Ungheni? Ce spune un consilier al ministrului Transporturilor

sâmbătă, 01 octombrie 2022, 13:35
3 MIN
 S-a găsit finanţare pentru podul de la Ungheni? Ce spune un consilier al ministrului Transporturilor

Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, susţine într-o postare pe o reţea de socializare că a fost indentificată o sursă de finanţare pentru construcţia podului de la Ungheni.

“Fapte, nu vorbe! Podul de la Ungheni In 28.09.2022 a fost depusa cererea de finantare pentru executia Podului de la Ungheni!

''…Va fi finantat printr-un grant alocat prin CEF-T-2022-MILMOB — CEF 2 Transport – Adaptarea retelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- aparare; Pachetul Mobilitate Militara. CEF 2 – Pachetul de mobilitate militară promovează acţiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor şi echipamentelor militare.

Cititi si: Consilierul ieşean al ministrului Transporturilor este luat în braţe de PSD, după ce a fost mustrat de asociaţiile pentru autostradă

Obiectivul general al proiectului este construirea unei noi infrastructuri de transport amplasate pe reţeaua TEN-T din România, precum şi a unei conexiunii transfrontaliere dintre România şi Republica Moldova, pentru a asigura un trafic rutier fluid şi o stare tehnică corespunzătoare, în conformitate cu reglementările în vigoare.

Obiectivul specific al proiectului este proiectarea si realizarea unui pod cu 2×2 benzi de circulatie, precum şi a infrastructurii de acces necesare, conform Aplicatiei de Finantare, parte a Reţelei Centrale TEN-T, pentru utilizarea duală a infrastructurii de transport, în vederea îmbunătăţirii mobilitatii atât civilă, cât şi militară.

Lungimea totală a podului, punctului transfrontalier şi locurilor de parcare adiacente este de 1.000 m, din care lungimea podului este de 261,20 m. Proiectul mai include si realizarea unui tronson de autostrada cu 2×2 benzi de circulatie cu lungimea de 0,5 km care va asigura functionalitatea independenta a podului pana la finalizarea integrala a autostrazii Targu Mures – Targu Neamt – Iasi – Ungheni.

Valoarea totală a proiectului este de 33.038.883,33 Euro din care contributia Uniunii Europene este de 16.486.604,33 Euro (valori fara TVA). Data de incepere a Proiectului : iunie 2023.

Durata proiectului: 43 luni…" Observatie! In cateva zile va fi depusa documentatia pentru obtinerea Acordului de Mediu, in conditiile in care SF-ul este finalizat!”, scrie pe Facebook Cătălin Urtoi.

Cititi si: Asociaţiile civice pro-autostradă vor să îl ia pe Cătălin Urtoi de lângă liderii PSD

A fost finalizat textul Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul R. Moldova privind construcţia podului rutier de frontieră, peste râul Prut, situat între localităţile Ungheni din România şi Ungheni din Republica Moldova. Semnarea celor două acorduri se preconizează a fi realizată în cadrul şedinţei comune a celor două executive, planificată pentru luna februarie curent, scria “Ziarul de Iaşi” la începutul acestui an. Anunţul a fost făcut de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor din România, Irinel Ionel Scrioşteanu. Echipa de negociatori a României şi cea a Republicii Moldova, condusă de secretarul general al ministerului Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija, au finalizat textul Acordului privind aspectele tehnice, financiare, juridice şi organizatorice. Întâlnirea s-a desfăşurat vineri, în format de videoconferinţă.

Acordul prevede construcţia podului rutier de frontieră, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) şi Drumul naţional R1 Chişinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

În cadrul negocierilor, au fost discutate condiţiile stabilite la trecerea frontierei de stat a personalului implicat în executarea lucrărilor de construcţie, dar şi aspecte ale regimului fiscal şi vamal pentru mărfurile şi mijloacele de transport necesare construcţiei podului.

Termenul de executare a lucrărilor, conform documentului, este de 2 ani de la începerea lucrărilor. Guvernul României va asigura finanţarea lucrărilor de construcţie a podului şi a drumului de acces, inclusiv infrastructurile conexe, amplasate pe teritoriul României. Suma totală a fost estimată la 40 de milioane euro. Iar construcţia drumului de acces şi a infrastructurii conexe pe partea Republicii Moldova va fi finanţată de Guvernul de la Chişinău, cu un cost estimativ de 2 milioane euro.

 

 

 

Comentarii