De Business

Punem punctul pe știi

Advertorial (P)

Smart tv-urile câștigă teren vertiginos în România. Tu ți-ai luat unul?

luni, 28 octombrie 2019, 02:50
3 MIN
 Smart tv-urile câștigă teren vertiginos în România. Tu ți-ai luat unul?

În mai puțin de un an, noiembrie 2018 – iunie 2019, procentul românilor care foloseau servicii de streaming video pentru relaxare în timpul liber a crescut de la 42% la 52%, conform unui studiu publicat în această vară de Exact Business Solutions: „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, (eșantion reprezentativ la nivel național de 1061 respondenți, internet users, 18-65 ani).

Utilizatorii de internet petrec zilnic între 1-2 ore pentru a viziona filme și seriale, în funcție de platforma de streaming online aleasă. Odată cu această creștere, se remarcă și cea înregistrată de utilizarea smart TV-ului, atunci când ne referim la modalitatea de accesare a internetului. Astfel, în prezent, 36% dintre internauții români folosesc lunar smart TV-ul, pentru a fi online.

„Dacă privim spre cifrele înregistrate acum 1 an și jumătate (primul val al studiului „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat în noiembrie 2017), când doar 24% dintre onlineri utilizau smart TV-ul, constatăm că, în 18 luni, rata de utilizare a acestui tip de device s-a bucurat de o creștere spectaculoasă – de 50%”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.

Utilizarea smart TV-ului în creștere, duce la o scădere a folosirii rețelelor sociale. Nu atât incidența utilizării acestora, cât minutele zilnice alocate acestui tip de activități. Principalele rețele sociale înregistrează în prezent o scădere zilnică de 20 de minute, comparativ cu cifrele analizate în noiembrie 2017.

Așadar, tot mai mulți români utilizează smart TV-uri pentru divertisment. Televizorul smart este prezent în una din trei locuințe de la oraș, fiind cel mai răspândit dispozitiv după smartphone, laptop și tabletă, dar și cel mai intens folosit dispozitiv conectat, chiar mai des decât terminale tradiționale desktop, camere de supraveghere a bebelușilor și ceasuri inteligente, se arată într-un studiu realizat de Bitdefender anul trecut.

Unul din motivele principale pentru care smart TV-urile câștigă atât de mult teren este prețul tot mai scăzut al acestora. Dacă acum câțiva ani, un smart TV era un produs „de lux”, în prezent, avansul tehnologic și competiția dintre producătorii de televizoare, au făcut ca un Smart TV aibă prețuri începând de la câteva sute de lei, în funcție de diagonală și de producător.

Un smart tv este un televizor inteligent. Se numesc așa pentru că nu au doar funcția clasică a unui televizor, de a retransmite programe prestabilite, prin cablu sau prin antenă, ci cu ajutorul lor se poate naviga pe internet, pot reproduce dvd-uri, pot accesa streaming-uri video, pot fi folosite ca monitoare pentru jocuri și așa mai departe. Unele sunt sisteme proprii ale producătorilor de televizoare, precum Samsung, dar altele, tot mai multe, sunt efectiv identice cu cele de pe telefon sau tabletă, întrucât folosesc același sistem de operare, Android.

Toate aceste televizoare smart au o interfață simplă, intuitivă și ușor de manevrat, care face foarte ușoară folosirea lor și a sistemului lor de operare. Mai ales dacă ești deja familiarizat deja cu acesta, de pe telefonul mobil. În plus, o altă caracteristică a smart tv-urilor este că au întotdeauna ecrane de ultimă generație LCD sau LED, cu tot felul de denumiri pompoase derivate din asta: QLED, OLED etc.

Comentarii