Un avion charter a venit să ia nişte pisici din aeroportul ieşean inţesat de refugiaţi

Zborurile charter se fac nu doar pentru pasageri cu dare de mână, ci şi pentru pisici cu stăpâni la fel de potenţi financiar.

sâmbătă, 05 martie 2022, 02:50
2 MIN
 Un avion charter a venit să ia nişte pisici din aeroportul ieşean inţesat de refugiaţi

"La Aeroport nu avem capacitatea să procesăm un număr foarte mare de pasageri. Cea mai bună variantă ar fi ca aceştia să meargă la Bucureşti, de unde au mai multe posibilităţi de a fi repatriaţi", declara ieri-dimineaţă directorul general al Aeroportului, Romeo Vatră, înaintea sosirii din Republica Moldova a unui tren cu 10 vagoane pline cu refugiaţi.

La amiază, terminalul de pasageri T3 era plin-ochi şi a fost nevoie ca forţele de ordine să gestioneze coada formată afară, mai ales că printre cei care urmau să se îmbarce erau foarte mulţi copii, unii în cărucioare. Aglomeraţia s-a produs ca urmare a decolării într-un interval mai mic de o oră a cinci aeronave – spre Bucureşti (TAROM, la 13.50), spre Londra şi Berlin (Wizz Air, la 14.10), spre Varşovia (LOT, 14.25) şi Barcelona (Wizz, la 14.45).

Era bine să fi avut terminalul nou gata acum, a scris Romeo Vatră, lângă imaginea cu sute de pasageri aşteptând în T3.

Printre cursele din programul de zbor rămân în continuare cele cu destinaţii precum Istanbul, Tel Aviv, Baku, Varşovia, Hamburg. Doar ieri erau programate 18 sosiri şi 22 de decolări, fără a pune la socoteală aproape la fel de multe zboruri charter, dar şi transporturi logistice, umanitare.

Cu două zile în urmă, un avion charter a sosit special ca să preia câţiva pasageri mai speciali: pisici. Felinele au trebuit să parcurgă procedura obişnuită, adică să treacă prin poarta de securitate. Evident, n-au putut fi convinse să meargă singure şi au trebuit să fie luate în braţe.

"Ne-am fi dorit să fi avut saloane business elegante, mai ales că ne-au vizitat Josep Borell (şeful diplomaţiei UE, n.r.) şi Fillippo Grandi (înalt comisar ONU pentru refugiaţi, n.r.), să avem spaţii largi în care călătorii să nu stea înghesuiţi unii în alţii, să avem sistem de bagaje care să nu se blocheze dacă se pun bagajele cu roţile în faţă, dar acestea sunt condiţiile", a adăugat Romeo Vatră, dând asigurări că proiectul terminalului T4 merge nestingherit înainte. Amintim că la licitaţia de 351 de milioane de lei au fost înscrise trei oferte, iar perioada de evaluare se încheie luna viitoare. 

 

 

Comentarii