Unde sunt banii dumneavoastră: dotări noi, de 4 stele, în birourile șefilor județului

marți, 26 octombrie 2021, 01:50
4 MIN
 Unde sunt banii dumneavoastră: dotări noi, de 4 stele, în birourile șefilor județului

Schimbarea culorii conducerii CJ, anul trecut, a însemnat începutul unei lungi perioade de schimbări în birourile Consiliului Judeţean. Înainte de finalizarea unor proiecte, altele decât cele lansate deja în mandatul trecut, a fost finalizată renovarea şi înnoirea cu mobilier şi aparatură electronică mai întâi a birourilor şefilor Consiliului Judeţean.

Mai multe aparate de aer condiţionat cu inverter au fost înlocuite imediat după ce actualul preşedinte al CJ a depus jurământul (pe 23 octombrie 2020). Numai până la sfârşitul lunii menţionate, 11 aparate de acest fel, în valoare totală de 20 de mii de lei, au fost achiziţionate şi montate la Casa Pătrată.

Au urmat, pe 12 noiembrie, achiziţionarea serviciilor de şlefuit şi lustruit marmura, în valoare de 15.340 de lei, apoi achiziţionarea a încă 6 aparate de aer condiţionat – care între timp s-au scumpit la 12.372 de lei – şi a patru uşi de interior pentru 4.000 de lei.

La sfârşitul lunii noiembrie a venit şi mobila pentru cabinetul, secretariatul şi biroul de protocol al preşedintelui CJ: 20 de mii de lei pentru o masă de şedinţe, un dulap-bibliotecă, birou, mască pentru calorifer, două dulapuri pentru bibliorafturi, încă un dulap mascare şi unul pentru haine, comodă, birou pentru secretariat, două corpuri mobile – unul pentru imprimantă şi unul pentru expresorul de cafea.

În decembrie, au fost cumpărate 84 de rulouri de protecţie solară, în valoare totală de 14 mii de lei. Ele se adaugă unui alt lot de 20 de rulouri cumpărate în noiembrie.

Totuşi, CJ nu a aruncat tot mobilierul vechi: o parte a fost recondiţionat, mai ales cel din lemn masiv, chiar dacă această operaţiune a costat peste 10 mii de lei.

În 2021, renovările şi dotările încăperilor CJ au continuat, fără să depăşească 10 mii de lei/ birou. Aparatele de aer condiţionat şi uşile cu toc reglabil au fost cumpărate separat. Frontul de lucru a ajuns în acest moment la birourile vicepreşedinţilor – care anul trecut au primit dotări de numai 5.100 de lei fiecare, constând în aparate de aer condiţionat şi rulouri solare.

Toate aceste cumpărături au fost achiziţii directe.

La solicitarea noastră, administratorul public al judeţului ne-a confirmat cheltuielile făcute pentru înnoirea birourilor de la CJ, începând cu cel al preşedintelui şi, acum, al său. Andrei Cazacu a fost numit în această funcţie după renovarea complexului prezidenţial. El a fost instalat în mica sală de şedinţe de lângă biroul preşedintelui. De altfel, surse din Casa Pătrată ne-au spus că biroul lui Cazacu, al şefului CJ, dar şi cel al consilierilor personali ai preşedintelui şi vicepreşedinţilor CJ arată cel mai bine dintre toate, cu tot confortul necesar.

„Renovarea s-a efectuat în regie proprie, iar materialele achiziţionate pentru renovarea/ igienizarea celor şapte birouri (secretariat preşedinte, cabinet preşedinte, birou de protocol, birou administrator public, birou vicepreşedinte I, birou vicepreşedinte II, secretariat vicepreşedinţi) şi a holului de la etajul I au fost în sumă totală de 8.199 lei. Serviciile de şlefuit, lăcuit şi lustruit marmura au fost achiziţionate pentru holurile de la parter şi de la etajul I, în valoare totală de 9127,30 lei”, se arată în documentul solicitat. Totuşi, pe platforma electronică de achiziţii publice este indicată suma de 15.340 de lei pentru 260 mp de pardoseală.

Cu tot cu dispozitivele şi echipamentele electrice şi electronice, cele patru încăperi ale cabinetului preşedintelui au necesitat 69 de mii de lei. „Menţionăm că încăperea în care actualmente este biroul administratorului public al judeţului nu avea mobilier adecvat pentru această funcţiune”, precizează răspunsul primit de la CJ.

Holul renovat de la etajul I a primit de asemenea dotări de aproximativ 11 mii de lei, constând în măşti pentru calorifere şi de-acum omniprezentele rulouri solare, pe lângă un sistem de expunere a tablourilor.

„Mobilierul vechi (din anul 1970), aflat în stare de degradare şi uzură avansată, dar care era realizat din lemn masiv, cu structură robustă şi de foarte bună calitate, a fost recondiţionat şi retapiţat şi este utilizat în biroul de protocol. Dulapurile din PAL din biroul de protocol au fost achiziţionate în anul 2008, iar mobilierul din secretariatul cabinetului preşedintelui a fost achiziţionat în anul 2000. Piesele în bună stare au fost redistribuite în alte birouri”, mai arată răspunsul la solicitarea Ziarului de Iaşi.

Totuşi, ultimele dotări făcute în Cabinetul nr. 1 de la CJ datează din timpul mandatului lui Constantin Simirad (2008-2012), la care adusese îmbunătăţiri succesorul lui, Cristian Adomniţei (2012-2016).

Comentarii