Eternul chin al trecerii peste linii ar fi pe sfârșit, la Roman

miercuri, 31 martie 2021, 09:47
2 MIN
 Eternul chin al trecerii peste linii ar fi pe sfârșit, la Roman

Reabilitarea trecerii la nivel cu liniile de cale ferată de pe DN2-E-85, care este subiectul ridicat în permanenţă de presă şi locuitori, din cauza gradului de degradare din ce în ce mai accentuat al infrastructurii rutiere, din cauza traficului infernal din zonă, se pare că şi-a găsit, în sfîrşit, rezolvare, potrivit monitorulneamt.ro.

Primarul Leonard Achiriloaei a făcut cunoscut faptul că a participat, săptămîna trecută, la o întîlnire organizată de către reprezentanţii Regionalei CFR Iaşi, unde s-au pus la punct datele referitoare la modificarea infrastructurii din zonă, prin reducerea de la cele trei linii de cale ferată, existente în prezent, la o singură linie cu un sistem de macaze.

„Am participat la o întîlnire de lucru, la Iaşi, organizată la sediul Regionalei CFR cu ceilalţi coproprietari ai liniilor de cale ferată (Marsat, Oscar Down Stream şi Holcim – n.r.). Ne bucurăm să constatăm că, în urma acestei întîlniri, s-a parafat un agreement, ce va permite derularea lucrărilor la acest obiectiv şi asumarea unei sume de 80% din totalul investiţiei de către CFR.

Diferenţa va fi suportată de către ceilalţi trei proprietari ai liniilor ferate industriale, ceea ce face posibilă rezolvarea acestei probleme. Din ceea ce am înţeles, în a doua jumătate a acestui an, vor începe lucrările efective la acest obiectiv“, a precizat Leonard Achiriloaei.

Conform declaraţiilor acestuia, soluţia tehnică găsită e aceea a unei singure linii de cale ferată ce va tranzita E-85, urmînd a fi montat aici un sistem de macaze ce va fi utilizat de cei trei agenţi economici, care foloseasc liniile. Reprezentanţii guvernamentali vorbesc şi despre soluţii de rezolvare a traficului infernal din zonă, de către CNAIR care a accesat un proiect tehnic pe fonduri europene – Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic de Execuţiei a investiţiei Pasaj superior pe DN2 peste CF la Roman, km.332+961, în vederea obţinerii de fonduri europene de finanţare nerambursabilă prin Programul Operaţional Infrastructurp Mare (POIM).

Studiul de fezabilitate pentru pasarelă are o valoare de 870.302 lei, cu o contribuţie de 85% de la UE, respectiv 624.803 lei şi doar 15% contribuţie a României (110.259 lei). Diferenţa de 135.239 lei o reprezintă cheltuieli neeligibile.

Conform Grupului de studiu al Asociaţiei Moldova Vrea Autostradă, dat publicităţii în luna ianuarie 2019, media zilnică anuală a traficului rutier pe DN 2 în Roman era încă din 2010 în medie de 13.998 de maşini, în 2015 de 14.761 maşini, cu o creştere procentuală de 5,45%, de la un an la altul.

Comentarii