Eternul chin al trecerii peste linii ar fi pe sfârșit, la Roman
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco
agri.shop

Eternul chin al trecerii peste linii ar fi pe sfârșit, la Roman

GALERIE
lucrari, linii, roman
  • lucrari, linii, roman
- +

Reabilitarea trecerii la nivel cu liniile de cale ferată de pe DN2-E-85, care este subiectul ridicat în permanenţă de presă şi locuitori, din cauza gradului de degradare din ce în ce mai accentuat al infrastructurii rutiere, din cauza traficului infernal din zonă, se pare că şi-a găsit, în sfîrşit, rezolvare, potrivit monitorulneamt.ro.

Primarul Leonard Achiriloaei a făcut cunoscut faptul că a participat, săptămîna trecută, la o întîlnire organizată de către reprezentanţii Regionalei CFR Iaşi, unde s-au pus la punct datele referitoare la modificarea infrastructurii din zonă, prin reducerea de la cele trei linii de cale ferată, existente în prezent, la o singură linie cu un sistem de macaze.

„Am participat la o întîlnire de lucru, la Iaşi, organizată la sediul Regionalei CFR cu ceilalţi coproprietari ai liniilor de cale ferată (Marsat, Oscar Down Stream şi Holcim – n.r.). Ne bucurăm să constatăm că, în urma acestei întîlniri, s-a parafat un agreement, ce va permite derularea lucrărilor la acest obiectiv şi asumarea unei sume de 80% din totalul investiţiei de către CFR.

Diferenţa va fi suportată de către ceilalţi trei proprietari ai liniilor ferate industriale, ceea ce face posibilă rezolvarea acestei probleme. Din ceea ce am înţeles, în a doua jumătate a acestui an, vor începe lucrările efective la acest obiectiv“, a precizat Leonard Achiriloaei.

Conform declaraţiilor acestuia, soluţia tehnică găsită e aceea a unei singure linii de cale ferată ce va tranzita E-85, urmînd a fi montat aici un sistem de macaze ce va fi utilizat de cei trei agenţi economici, care foloseasc liniile. Reprezentanţii guvernamentali vorbesc şi despre soluţii de rezolvare a traficului infernal din zonă, de către CNAIR care a accesat un proiect tehnic pe fonduri europene – Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic de Execuţiei a investiţiei Pasaj superior pe DN2 peste CF la Roman, km.332+961, în vederea obţinerii de fonduri europene de finanţare nerambursabilă prin Programul Operaţional Infrastructurp Mare (POIM).

Studiul de fezabilitate pentru pasarelă are o valoare de 870.302 lei, cu o contribuţie de 85% de la UE, respectiv 624.803 lei şi doar 15% contribuţie a României (110.259 lei). Diferenţa de 135.239 lei o reprezintă cheltuieli neeligibile.

Conform Grupului de studiu al Asociaţiei Moldova Vrea Autostradă, dat publicităţii în luna ianuarie 2019, media zilnică anuală a traficului rutier pe DN 2 în Roman era încă din 2010 în medie de 13.998 de maşini, în 2015 de 14.761 maşini, cu o creştere procentuală de 5,45%, de la un an la altul.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

„Câtă populaţie din oraş poate să vorbească cu un robot?”

Cosmin PAȘCA

„Câtă populaţie din oraş poate să vorbească cu un robot?”

De la o vreme, nu există discurs public (de obicei, agramat) în care Chirica să nu folosească în sens peiorativ „progresul” şi „progresiştii”. Iar mesajul său prinde, pentru că cei mai mulţi ieşeni, care au înlocuit relativ de curând căruţa cu maşina, se simt inconfortabili cu traiul într-un oraş la început de secol 21.

Filmuletul zilei

opinii

Experimentalism

Codrin Liviu CUȚITARU

Experimentalism

„Am compulsia irepresibilă a ordinii perfecte, a alinierii simetrice a lucrurilor. Câtă vreme ea, obsesia, mă tulbura strict în zona domestică - pantaloni puşi la dungă, haine încadrate morbid de simetric în şifonier, tablouri aşezate perfect pe pereţi, mobilier rânduit milimetric-infinitezimal, precum soldaţii la paradele militare din Piaţa Roşie moscovită, şi alimente puse în frigider pe categorii şi sub-categorii draconic delimitate -, viaţa mea mai era cum mai era, dar, brusc, nebunia mi-a infectat şi munca de cercetare şi, mai ales, de scris academic.”

Farfuria care nu e niciodată fierbinte - Capcana Facebook (II)

Bogdan ILIESCU

Farfuria care nu e niciodată fierbinte - Capcana Facebook (II)

„The single biggest problem in communication is the illusion that it has taken place./ Cea mai mare problemă în comunicare este iluzia că a avut loc.” George Bernard Shaw

Reţeaua urbană a Moldovei între 1774 şi 1859 (ultima parte)

George ŢURCĂNAŞU

Reţeaua urbană a Moldovei între 1774 şi 1859 (ultima parte)

Repertoriul creării inegalităţilor e unul vast, atât timp cât fiecare structură teritorială se găseşte într-o situaţie particulară, dar dincolo de fiecare acţiune luată separat a ingineriei teritoriale la care a fost supusă Moldova, acumularea şi cronicizarea acestora a creat spaţiul marginal de astăzi, arhetipul teritoriilor interstiţiale.

pulspulspuls

Pod de lemne politice între Iaşi, Suceava şi Neamţ: iaca filiera!

Pod de lemne politice între Iaşi, Suceava şi Neamţ: iaca filiera!

Că tot încă mai avem salate beof prin frigidere unii dintre noi, iacătă ca să vedeţi cum se mai leagă câteodată maioneza asta nu numai în bucătăriile gospodinelor din Iaşi, dar şi prin laboratoarele politichiei de Bahlui sau din judeţele vecine, conectate la Iaşi! 

Caricatura zilei

Două măști

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.