Oficial european despre autostrada Iaşi-Tg. Neamţ prin PPP: “O aberaţie! Nu se va face!”
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

duminica, 05.12.2021

Oficial european despre autostrada Iaşi-Tg. Neamţ prin PPP: “O aberaţie! Nu se va face!”

GALERIE
bulai
  • bulai
- +

Deputatul USR Iulian Budai povesteşte pe pagina sa de Facebook despre o întâlnire pe care a avut-o în urmă cu câteva zile cu Carsten Rasmunsen, șeful departamentului pentru România din cadrul Directoratului General pentru politici regionale și urbane din cadrul Comisiei Europene.

Oficialul de la Bruxelles i-a transmis că Guvernul României nu a transmis în ultimul timp nicio solicitare privind finanţarea europeana a A8 şi a catalogat drept o “aberaţie” intenţia Bucureştiului de a realiza un tronson al drumului prin parteneriat public-privat (PPP).

Citiţi mai jos postarea deputatului USR.

“Săptămâna trecută am avut o întâlnire foarte importantă la Bruxelles. Imediat după ce a plecat Dăncilă și guvernul care ne-au făcut de râs în fața întregii Europe.

M-am întâlnit cu domnul Carsten Rasmunsen, șeful departamentului pentru România din cadrul Directoratului General pentru politici regionale și urbane din cadrul Comisiei Europene.

Acesta este departamentul care gestionează banii care vin dinspre UE spre România pentru marile obiective de investiții.

Discuția a durat o oră și jumătate. Am discutat aplicat pe fondurile alocate României în chestiuni de autostrăzi. În mod special pe cazul autostrăzii A8. Eram curios dacă după promulgarea legii autostrăzii A8, Guvernul României a solicitat fonduri pentru această autostradă: completarea studiilor de fezabilitate și pentru începerea lucrărilor la autostradă.

Răspuns clar: nici vorbă de așa ceva. Cu mențiunea că România poate folosi 75 de milioane de euro fără acordul UE, bani veniți din POIM. Și că România va avea la dispoziție 10 miliarde de euro doar pentru transport în următorii 10 ani. Și încă 20 de miliarde pentru alte investiții și 6 miliarde pentru agricultură. Tot în următorii 10 ani.

Carsten Rasmunsen s-a arătat lipsit de speranță și foarte îngrijorat cu privire la situația din România.

A amintit următoarele aspecte negative:

- lipsa consensului pe planul de mari investiții

- lipsa stabilității politice din țară

- faptul că CNAIR este o instituție perfect disfuncțională și că nu există o colaborare bună între instituțiile EU și această instituție crucială pentru dezvoltarea infrastructurii noastre

- frustrarea maximă din partea EU pentru faptul că proiectele nu au finalitate

- cele mai relevante proiecte strategice pe infrastructură nu se realizează deloc

- lipsește previzibilitatea deciziilor

- lipsește o planificare realistă a investițiilor

- lucrurile se fac de pe o zi pe alta, fără un calendar al acțiunilor pe termen lung

- niciodată nu este stabilitate în întregul sistem.

Pe departe cea mai serioasă critică din partea lui la ultimele decizii politice ale guvernului pe infrastructură este următoarea: planul de parteneriat public - privat pentru segmentele de autostradă Ploiești-Brașov și Iași-Tg. Neamț este o mare aberație. Citez: “E o aberație. Nu se va face! Este de râsul lumii, România primește bani gratis de la UE și ei vor să facă autostrada pe parteneriat public privat!”.

Am plecat trist de la întâlnire. Informațiile sunt foarte prețioase. După comisarul pe dezvoltare regională, Carsten Rasmunsen este cel mai important om din Comisia Europeană în chestiunile care țin de investiții pe marile obiective de investiții din România.

Domnule Dragnea și doamnă Dăncilă, se aude critica de sus? Vine de la un înaltfuncționar european. Nu aparține niciunei familii politice europene și nu face politică. Chiar suntem de râsul lumii, și asta o spun și oamenii din flancul doi de acțiune din Uniunea Europeană.

Accesați fonduri europene! E dreptul nostru. Bani gratis pentru noi. Și pentru autostrăzi. Uitați de parteneriat public privat!

Îmi voi face un obicei din a face o vizită la Bruxelles de cel puțin două ori pe an, pentru a afla detalii despre cum funcționează colaborarea dintre guvern și instituții în chestiuni de interes local și regional: în special cazul autostrăzii A8.

De dragul românilor, al nemțenilor și al celor care vor să avem și noi autostradă și spital regional, bat la uși, aflu informații și pun presiune ca guvernul să facă din Moldova o prioritate.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ar fi prea frumos

Nicolae GRECU

Ar fi prea frumos

În noul format al Cupei Davis, extrem de ofertant, echipa României are o mică şansă de a participa la masa bogaţilor.

Filmuletul zilei

opinii

Conservarea textelor vechi între diortosire şi editare ştiinţifică* (IV)

Eugen MUNTEANU

Conservarea textelor vechi între diortosire şi editare ştiinţifică* (IV)

Autorul continuă seria distincţiilor între editarea ştiinţifică a textelor vechi şi diortosirea periodică a cărţilor întrebuinţate în serviciul liturgic.

O zi cu Părintele Florescu

pr. Constantin STURZU

O zi cu Părintele Florescu

Un eveniment editorial: publicarea volumului "Lumea ca o zi de vineri. Din jurnalul unui preot misionar" (Editura Doxologia, Iaşi, 2021). Nu e puţin lucru să publici azi o carte cu binecuvântarea Părintelui Mitropolit Teofan al Moldovei şi Bucovinei şi cu un cuvânt înainte entuziast al lui Andrei Pleşu, care constată că în paginile lucrării se împleteşte "cu atâta naturaleţe cateheza cu libertatea spirituală, cu surpriza (nearogantă) a interpretării, cu experienţa de viaţă şi, când e cazul, cu umorul" (p. 10). Dar, când este vorba de Părintele Ioan-Florin Florescu, pe mine - din 1997, de când l-am cunoscut - nu mă mai miră nimic. În sensul bun, curat. Precum sunt "uimirea şi cutremurul" (p. 55), cele care ne ţin vii în Biserică.

Altfel

arh. Ionel OANCEA

Altfel

Am reiterat în acest spaţiu povestea proiectelor publice de amploare pentru a releva complexitatea lor. Marele proiect de reabilitare a centrului istoric din Oradea a durat peste cincisprezece ani. Pentru ca un asemenea proiect public să aibă sorţi de izbândă este necesară punerea la punct în detaliu a mecanismelor economice, juridice şi tehnice. Ele înseamnă, între multe altele, negocieri dificile între partenerii implicaţi direct în proiect, dar şi acceptarea lui de comunitate.

pulspulspuls

Scenarii cu privire la desemnarea noului viceprimar din partea partidoiului la noi în târg

Scenarii cu privire la desemnarea noului viceprimar din partea partidoiului la noi în târg

Aventurile consilierului Balalaicu de la partidoiul ieşean, care caută un post bun pe la vreun minister, dar, desigur, s-ar mulţumi şi cu ceva pe plan local, dar care musai să producă caşcaval, aventuri pe care le-am povestit aici la gazetă exclusiv din dorinţa de a arăta cum merg lucrurile în politichia ieşeană, au stârnit un interes neaşteptat în rândul cititorilor noştri şi nu numai. 

Caricatura zilei

Cântecel de sezon

Editia PDF

Bancul zilei

- "Pentru o digestie buna beau bere. Daca nu am pofta de mâncare, beau vin alb. Daca am tensiunea scazuta, beau vin ros (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.