Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Oficial european despre autostrada Iaşi-Tg. Neamţ prin PPP: “O aberaţie! Nu se va face!”

GALERIE
bulai
  • bulai
- +

Deputatul USR Iulian Budai povesteşte pe pagina sa de Facebook despre o întâlnire pe care a avut-o în urmă cu câteva zile cu Carsten Rasmunsen, șeful departamentului pentru România din cadrul Directoratului General pentru politici regionale și urbane din cadrul Comisiei Europene.

Oficialul de la Bruxelles i-a transmis că Guvernul României nu a transmis în ultimul timp nicio solicitare privind finanţarea europeana a A8 şi a catalogat drept o “aberaţie” intenţia Bucureştiului de a realiza un tronson al drumului prin parteneriat public-privat (PPP).

Citiţi mai jos postarea deputatului USR.

“Săptămâna trecută am avut o întâlnire foarte importantă la Bruxelles. Imediat după ce a plecat Dăncilă și guvernul care ne-au făcut de râs în fața întregii Europe.

M-am întâlnit cu domnul Carsten Rasmunsen, șeful departamentului pentru România din cadrul Directoratului General pentru politici regionale și urbane din cadrul Comisiei Europene.

Acesta este departamentul care gestionează banii care vin dinspre UE spre România pentru marile obiective de investiții.

Discuția a durat o oră și jumătate. Am discutat aplicat pe fondurile alocate României în chestiuni de autostrăzi. În mod special pe cazul autostrăzii A8. Eram curios dacă după promulgarea legii autostrăzii A8, Guvernul României a solicitat fonduri pentru această autostradă: completarea studiilor de fezabilitate și pentru începerea lucrărilor la autostradă.

Răspuns clar: nici vorbă de așa ceva. Cu mențiunea că România poate folosi 75 de milioane de euro fără acordul UE, bani veniți din POIM. Și că România va avea la dispoziție 10 miliarde de euro doar pentru transport în următorii 10 ani. Și încă 20 de miliarde pentru alte investiții și 6 miliarde pentru agricultură. Tot în următorii 10 ani.

Carsten Rasmunsen s-a arătat lipsit de speranță și foarte îngrijorat cu privire la situația din România.

A amintit următoarele aspecte negative:

- lipsa consensului pe planul de mari investiții

- lipsa stabilității politice din țară

- faptul că CNAIR este o instituție perfect disfuncțională și că nu există o colaborare bună între instituțiile EU și această instituție crucială pentru dezvoltarea infrastructurii noastre

- frustrarea maximă din partea EU pentru faptul că proiectele nu au finalitate

- cele mai relevante proiecte strategice pe infrastructură nu se realizează deloc

- lipsește previzibilitatea deciziilor

- lipsește o planificare realistă a investițiilor

- lucrurile se fac de pe o zi pe alta, fără un calendar al acțiunilor pe termen lung

- niciodată nu este stabilitate în întregul sistem.

Pe departe cea mai serioasă critică din partea lui la ultimele decizii politice ale guvernului pe infrastructură este următoarea: planul de parteneriat public - privat pentru segmentele de autostradă Ploiești-Brașov și Iași-Tg. Neamț este o mare aberație. Citez: “E o aberație. Nu se va face! Este de râsul lumii, România primește bani gratis de la UE și ei vor să facă autostrada pe parteneriat public privat!”.

Am plecat trist de la întâlnire. Informațiile sunt foarte prețioase. După comisarul pe dezvoltare regională, Carsten Rasmunsen este cel mai important om din Comisia Europeană în chestiunile care țin de investiții pe marile obiective de investiții din România.

Domnule Dragnea și doamnă Dăncilă, se aude critica de sus? Vine de la un înaltfuncționar european. Nu aparține niciunei familii politice europene și nu face politică. Chiar suntem de râsul lumii, și asta o spun și oamenii din flancul doi de acțiune din Uniunea Europeană.

Accesați fonduri europene! E dreptul nostru. Bani gratis pentru noi. Și pentru autostrăzi. Uitați de parteneriat public privat!

Îmi voi face un obicei din a face o vizită la Bruxelles de cel puțin două ori pe an, pentru a afla detalii despre cum funcționează colaborarea dintre guvern și instituții în chestiuni de interes local și regional: în special cazul autostrăzii A8.

De dragul românilor, al nemțenilor și al celor care vor să avem și noi autostradă și spital regional, bat la uși, aflu informații și pun presiune ca guvernul să facă din Moldova o prioritate.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

Liste electorale

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri