Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Deputatul USR Iulian Budai povesteşte pe pagina sa de Facebook despre o întâlnire pe care a avut-o în urmă cu câteva zile cu Carsten Rasmunsen, șeful departamentului pentru România din cadrul Directoratului General pentru politici regionale și urbane din cadrul Comisiei Europene.
Oficialul de la Bruxelles i-a transmis că Guvernul României nu a transmis în ultimul timp nicio solicitare privind finanţarea europeana a A8 şi a catalogat drept o “aberaţie” intenţia Bucureştiului de a realiza un tronson al drumului prin parteneriat public-privat (PPP).
Citiţi mai jos postarea deputatului USR.
“Săptămâna trecută am avut o întâlnire foarte importantă la Bruxelles. Imediat după ce a plecat Dăncilă și guvernul care ne-au făcut de râs în fața întregii Europe.
M-am întâlnit cu domnul Carsten Rasmunsen, șeful departamentului pentru România din cadrul Directoratului General pentru politici regionale și urbane din cadrul Comisiei Europene.
Acesta este departamentul care gestionează banii care vin dinspre UE spre România pentru marile obiective de investiții.
Discuția a durat o oră și jumătate. Am discutat aplicat pe fondurile alocate României în chestiuni de autostrăzi. În mod special pe cazul autostrăzii A8. Eram curios dacă după promulgarea legii autostrăzii A8, Guvernul României a solicitat fonduri pentru această autostradă: completarea studiilor de fezabilitate și pentru începerea lucrărilor la autostradă.
Răspuns clar: nici vorbă de așa ceva. Cu mențiunea că România poate folosi 75 de milioane de euro fără acordul UE, bani veniți din POIM. Și că România va avea la dispoziție 10 miliarde de euro doar pentru transport în următorii 10 ani. Și încă 20 de miliarde pentru alte investiții și 6 miliarde pentru agricultură. Tot în următorii 10 ani.
Carsten Rasmunsen s-a arătat lipsit de speranță și foarte îngrijorat cu privire la situația din România.
A amintit următoarele aspecte negative:
- lipsa consensului pe planul de mari investiții
- lipsa stabilității politice din țară
- faptul că CNAIR este o instituție perfect disfuncțională și că nu există o colaborare bună între instituțiile EU și această instituție crucială pentru dezvoltarea infrastructurii noastre
- frustrarea maximă din partea EU pentru faptul că proiectele nu au finalitate
- cele mai relevante proiecte strategice pe infrastructură nu se realizează deloc
- lipsește previzibilitatea deciziilor
- lipsește o planificare realistă a investițiilor
- lucrurile se fac de pe o zi pe alta, fără un calendar al acțiunilor pe termen lung
- niciodată nu este stabilitate în întregul sistem.
Pe departe cea mai serioasă critică din partea lui la ultimele decizii politice ale guvernului pe infrastructură este următoarea: planul de parteneriat public - privat pentru segmentele de autostradă Ploiești-Brașov și Iași-Tg. Neamț este o mare aberație. Citez: “E o aberație. Nu se va face! Este de râsul lumii, România primește bani gratis de la UE și ei vor să facă autostrada pe parteneriat public privat!”.
Am plecat trist de la întâlnire. Informațiile sunt foarte prețioase. După comisarul pe dezvoltare regională, Carsten Rasmunsen este cel mai important om din Comisia Europeană în chestiunile care țin de investiții pe marile obiective de investiții din România.
Domnule Dragnea și doamnă Dăncilă, se aude critica de sus? Vine de la un înaltfuncționar european. Nu aparține niciunei familii politice europene și nu face politică. Chiar suntem de râsul lumii, și asta o spun și oamenii din flancul doi de acțiune din Uniunea Europeană.
Accesați fonduri europene! E dreptul nostru. Bani gratis pentru noi. Și pentru autostrăzi. Uitați de parteneriat public privat!
Îmi voi face un obicei din a face o vizită la Bruxelles de cel puțin două ori pe an, pentru a afla detalii despre cum funcționează colaborarea dintre guvern și instituții în chestiuni de interes local și regional: în special cazul autostrăzii A8.
De dragul românilor, al nemțenilor și al celor care vor să avem și noi autostradă și spital regional, bat la uși, aflu informații și pun presiune ca guvernul să facă din Moldova o prioritate.
Cuvinte cheie: + bulai, autostrada, iasi, mures, ppp
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Permis reţinut în vederea anulării: mergea beat criţă cu maşina prin sat
S-a aprobat o nouă majorare de tarife la CFR Călători. Intră în vigoare luni
Guvernul PSD și Antibiotice Iași: un parteneriat strategic pentru sănătatea românilor (P)
Diana Şoşoacă: Mă gândesc foarte serios să candidez la primăria Iaşiului. Cred că voi candida
Doliu la Tribunalul Iaşi. „A fost un accident”. O judecătoare abia pensionată a murit la 54 de ani
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Angajat al Primăriei Timișoara, prins de primar copiind la examen cu o cască (P)
Lecția de demagogie politică: Episodul moțiunii de cenzură împotriva Ministerului Agriculturii (P)
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |