VIDEO: Proteste în stradă la Iași din cauza noroaielor de pe drum. Reacția Primăriei
Iesenii care locuiesc în cartierul Green Park au organizat vineri dupa-amiaza un protest, cer& (...)
citeste totsambata, 06.03.2021
Deputatul USR Iulian Budai povesteşte pe pagina sa de Facebook despre o întâlnire pe care a avut-o în urmă cu câteva zile cu Carsten Rasmunsen, șeful departamentului pentru România din cadrul Directoratului General pentru politici regionale și urbane din cadrul Comisiei Europene.
Oficialul de la Bruxelles i-a transmis că Guvernul României nu a transmis în ultimul timp nicio solicitare privind finanţarea europeana a A8 şi a catalogat drept o “aberaţie” intenţia Bucureştiului de a realiza un tronson al drumului prin parteneriat public-privat (PPP).
Citiţi mai jos postarea deputatului USR.
“Săptămâna trecută am avut o întâlnire foarte importantă la Bruxelles. Imediat după ce a plecat Dăncilă și guvernul care ne-au făcut de râs în fața întregii Europe.
M-am întâlnit cu domnul Carsten Rasmunsen, șeful departamentului pentru România din cadrul Directoratului General pentru politici regionale și urbane din cadrul Comisiei Europene.
Acesta este departamentul care gestionează banii care vin dinspre UE spre România pentru marile obiective de investiții.
Discuția a durat o oră și jumătate. Am discutat aplicat pe fondurile alocate României în chestiuni de autostrăzi. În mod special pe cazul autostrăzii A8. Eram curios dacă după promulgarea legii autostrăzii A8, Guvernul României a solicitat fonduri pentru această autostradă: completarea studiilor de fezabilitate și pentru începerea lucrărilor la autostradă.
Răspuns clar: nici vorbă de așa ceva. Cu mențiunea că România poate folosi 75 de milioane de euro fără acordul UE, bani veniți din POIM. Și că România va avea la dispoziție 10 miliarde de euro doar pentru transport în următorii 10 ani. Și încă 20 de miliarde pentru alte investiții și 6 miliarde pentru agricultură. Tot în următorii 10 ani.
Carsten Rasmunsen s-a arătat lipsit de speranță și foarte îngrijorat cu privire la situația din România.
A amintit următoarele aspecte negative:
- lipsa consensului pe planul de mari investiții
- lipsa stabilității politice din țară
- faptul că CNAIR este o instituție perfect disfuncțională și că nu există o colaborare bună între instituțiile EU și această instituție crucială pentru dezvoltarea infrastructurii noastre
- frustrarea maximă din partea EU pentru faptul că proiectele nu au finalitate
- cele mai relevante proiecte strategice pe infrastructură nu se realizează deloc
- lipsește previzibilitatea deciziilor
- lipsește o planificare realistă a investițiilor
- lucrurile se fac de pe o zi pe alta, fără un calendar al acțiunilor pe termen lung
- niciodată nu este stabilitate în întregul sistem.
Pe departe cea mai serioasă critică din partea lui la ultimele decizii politice ale guvernului pe infrastructură este următoarea: planul de parteneriat public - privat pentru segmentele de autostradă Ploiești-Brașov și Iași-Tg. Neamț este o mare aberație. Citez: “E o aberație. Nu se va face! Este de râsul lumii, România primește bani gratis de la UE și ei vor să facă autostrada pe parteneriat public privat!”.
Am plecat trist de la întâlnire. Informațiile sunt foarte prețioase. După comisarul pe dezvoltare regională, Carsten Rasmunsen este cel mai important om din Comisia Europeană în chestiunile care țin de investiții pe marile obiective de investiții din România.
Domnule Dragnea și doamnă Dăncilă, se aude critica de sus? Vine de la un înaltfuncționar european. Nu aparține niciunei familii politice europene și nu face politică. Chiar suntem de râsul lumii, și asta o spun și oamenii din flancul doi de acțiune din Uniunea Europeană.
Accesați fonduri europene! E dreptul nostru. Bani gratis pentru noi. Și pentru autostrăzi. Uitați de parteneriat public privat!
Îmi voi face un obicei din a face o vizită la Bruxelles de cel puțin două ori pe an, pentru a afla detalii despre cum funcționează colaborarea dintre guvern și instituții în chestiuni de interes local și regional: în special cazul autostrăzii A8.
De dragul românilor, al nemțenilor și al celor care vor să avem și noi autostradă și spital regional, bat la uși, aflu informații și pun presiune ca guvernul să facă din Moldova o prioritate.
Cuvinte cheie: + bulai, autostrada, iasi, mures, ppp
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Șase localități în scenariul roșu, zece în scenariul galben în județul Iași
Roverul Perseverance şi-a început explorarea pe Marte. Prima deplasare pe sol
Nicolas Cage s-a căsătorit pentru a cincea oară. Noua soție are 26 de ani
Sâmbătă sunt Moșii de iarnă. Se dă mâncare de pomană și se lasă și vasele
LIVE VIDEO: Flăcările au cuprins Prefectura Suceava. Clădirea este de patrimoniu
VIDEO: Proteste în stradă la Iași din cauza noroaielor de pe drum. Reacția Primăriei
Criminalul din Onești a fost audiat după ce a fost detubat. Mărturia sa este esențială
Rafila: Se poate să ajungem din nou la 10.000 de cazuri pe zi
Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (IV)
Ce înseamnă finisajele și cât de mult contează detaliile pentru confortul unui apartament nou (P)
Ce înseamnă să ai de-a face cu o lume mult prea complexă ca să o poţi înţelege pe deplin? (I)
Zeci de permise reţinute unor şoferi care au trecut calea ferată
O nouă amânare pentru licitaţia de proiectare a tronsonului A8 Ungheni-Tg.Neamţ
Audi Q7, radiat în Italia şi neînmatriculat, depistat pe străzile Iaşului
Cearta a doi iubiți din Iași a ajuns pe masa Înaltei Curți a României: „Ce i se poate reproşa”
Atenție unde parcați! Au apărut hoții de catalizatoare. Operează pe sub masina
Bătaia de joc de la Gara mare, oprită după articolul ZDI. Se redeschide parcarea pentru public
Licitaţii pentru locuri de parcare în mai multe zone din Cantemir, Tătăraşi sau Mircea cel Bătrân
Ieşenii care vând o maşină se vor putea programa online la Primărie
Judecarea contestaţiei depuse de Beatrice Rancea s-a amânat pe luni
Viata la ţară este destul de complicată: cum te poate băga la pușcărie apa de ploaie?
Un hoţ de buzunare din Dobrovăţ opera în autobuzele din municipiu
Ce planuri are noua conducere a Operei ieşene. Se întoarce corul de copii
Cinci persoane, între care doi copii, rănite după ce două autoturisme s-au ciocnit
Renate Weber este convinsa că demiterea sa loveşte în instituţia Avocatului Poporului
Twitter testează un buton de „anulare” în timp ce se trimite un tweet
Celebrele trucuri de memorie ale lui Sherlock Holmes sunt într-adevăr eficiente
A fost actualizată lista statelor considerate cu risc epidemiologic
Canada a autorizat vaccinul Johnson & Johnson: “există dovezi puternice care arată beneficiile”
Poliţişti cercetaţi, după ce au agresat jurnaliştii unui post de televiziune
Mikloş Andrea s-a calificat în finală la 400 metri, la CE de atletism indoor, de la Torun
VIDEO: Lider AUR, fost candidat la Camera Deputaţilor, arestat într-un dosar de proxenetism
Elevii din anii terminali vor merge la şcoală fizic chiar şi în localităţile din scenariul roşu
Un camion a spulberat patru autoturisme. Ce s-a întâmplat cu pasagerii
Balerinul francez Patrick Dupond a murit la vârsta de 61 de ani
China face obligatorii testele anale pentru COVID-19 pentru toţi turiştii
Hacker reţinut de procurorii ieşeni pentru o lovitură de 620.000 de euro
Operațiune fără precedent în SUA. Poliția a găsit 150 de copii care erau dați dispăruți
Universitățile din România schimbă strategia de examinare, după scandalul de la Drept
Nicolae GRECUProiectele, iluzii în fotbalul ieşean |
Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)
Eugen MUNTEANUMonumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (IV) |
pr. Constantin STURZUHirotonie de Episcop: Preasfinţitul Nichifor Botoşăneanul |
Aurelian-Petruș PLOPEANUCe înseamnă să ai de-a face cu o lume mult prea complexă ca să o poţi înţelege pe deplin? (I) |
Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.