Cum se comporta consumatorii romani online: cauta, se informeaza, dau like pe Facebook si se uita la filme piratate

vineri, 27 noiembrie 2015, 18:14
2 MIN
 Cum se comporta consumatorii romani online: cauta, se informeaza, dau like pe Facebook si se uita la filme piratate

Facebook si Google sunt omniprezente in viata consumatorilor romani, site-urile de informare si de cumparaturi, dar si cele de filme piratate fiind si ele preferate de toate categoriile de oameni din publicul consumator, dupa cum reiese dintr-un nou raport dat publicitatii saptamana aceasta de agentia de media Starcom MediaVest. 

Raportul "Consumer Report 2015" – al doilea editie a acestui studiu anual, analizeaza comportamentul consumatorilor romani in functie de etapa de viata care ii defineste – adolescenti (14-17 ani), tineri singuri (tineri de 18-34 de ani, necasatoriti si fara copii), familii cu copii (familii cu copii pana in 14 ani), familii fara copii (cupluri cu varste de peste 45 de ani, ai caror copii au plecat din gospodarie).

Tineri singuri

Activitati si comportament online (non-social media):

site-urile preferate sunt similare celor din categoria familiilor cu copii. Difera doar unele surse de informare, unele magazine online si unele site-uri de filme piratate

folosesc in numar mare Facebook (85%) si Youtube (81%). Ceva mai multi (14%) apeleaza la Twitter, 17% – la Google Plus, peste 10% – 9gag, Tumblr, Instagram, LinkedIn si Ask.com

Activitati social media:

like-ul ramane actiunea preferata. Spre deosebire de celelalte categorii, comenteaza ceva mai mult, interactioneaza putin mai mult cu reclamele. Sunt interesati indeosebi de subiecte legate de divertisment, vedete, companii/munca.

TV-ul este pentru ei sursa secundara de divertisment, dupa online. 86% consuma video pe site-uri/aplicatii, 34% – pe retele sociale, 8% – pe site-uri/aplicatii de stiri sau de informare generala. Pe internet, urmaresc filme pe site-uri cu continut piratat

Adolescentii

sunt atat de obisnuiti cu tehnologia avansata, incat nu concep sa-si traiasca viata fara a fi inconjurati de ea. Televizorul ofera zgomot de fundal. Este cea mai conectata generatie

Activitati si comportament online (non-social media):

Google conduce detasat ca nivel de accesare (89%), urmat la mare distanta de Yahoo (55%) si Wikipedia (41%), dar si de site-uri (de jocuri, pariuri sau e-commerce) de tipul celor care se deschid automat, precum reclamele de tip pop-up, pe site-uri de filme piratate. Acceseaza mult mai putin site-uri de stiri, comparativ cu familiile cu copii sau tinerii singuri.

Textul integral, pe hotnews.ro

Comentarii