O „afacere“ strict politică, sau un calcul economic în funcţie de tranzitul de mărfuri

De ce Regionala CFR Marfă a fost mutată de la Iaşi la Galaţi? Iată răspunsul Guvernului!

joi, 12 octombrie 2017, 01:50
2 MIN
 De ce Regionala CFR Marfă a fost mutată de la Iaşi la Galaţi? Iată răspunsul Guvernului!

Un port în plină expansiune a „înfrânt“ principala poartă de intrare în România dinspre spaţiul fostei URSS? „Galaţiul are o activitate de exploatare a mărfurilor superioară faţă de cea a Iaşului“: acesta este motivul oficial invocat de către Ministerul Transporturilor pentru mutarea Regionalei CFR Marfă din capitala Moldovei în oraşul de pe Dunăre. 

În schimb, lideri din Opoziţia locală afirmă că la mijloc ar fi fost, de fapt, un motiv de natură politic. „Urmare analizei efectuate la nivel central pe baza indicatorilor din activitatea de exploatare (tone transportate, parcursul trenurilor, parcursul mărfurilor), se constată că activitatea Centrului Zonal de Marfă Galaţi este superioară comparativ cu activitatea Sucursalei Moldova, astfel că s-a impus modificarea structurii organizatorice“, se arată într-o adresă semnată de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, publicată pe site-ul Camerei Deputaţilor sub formă de răspuns la o interpelare a deputatului PSD de Iaşi Silviu Macovei. Ministrul a adăugat că schimbarea a fost aprobată în Adunarea Generală a Acţionarilor „CFR Marfă“, iar Iaşul a devenit centru zonal de marfă, în timp ce Galaţiul a fost încadrat la nivel de Sucursală.
 
„Din punct de vedere organizatoric, nu sunt deosebiri între cele două structuri, însă, din punct de vedere funcţional, managerul semnează împreună cu directorul sucursalei balanţa de venituri şi cheltuieli a Centrului Zonal de Marfă“, a mai spus Cuc. Potrivit ministrului, structura organizatorică a societăţii la nivel teritorial se stabileşte periodic, în funcţie de evoluţia indicatorilor din activitatea de exploatare. Regionala CFR Marfă a fost mutată de la Iaşi în august 2017 şi a stârnit reacţii negative atât din partea opoziţiei politice, cât şi în rândul liderilor PSD locali. Ulterior, la sfârşitul lunii septembrie, conform preşedintelui PSD Iaşi, Maricel Popa, ministrul Cuc ar fi dat asigurări că Regionala va reveni la Iaşi. În adresa publicată zilele trecute pe site-ul Camerei Deputaţilor, datată 2 octombrie, ministrul Cuc nu precizează dacă Regionala va rămâne la Galaţi. În prezent, CFR Marfă are sucursale la Constanţa, Craiova, Cluj şi Galaţi, centre zonale la Iaşi, Timişoara, Braşov şi Bucureşti, şi un terminal ferryboat la Constanţa. 

Comentarii