Ieşenii întrebaţi în privinţa concesionării parcărilor şi a traficului greu din oraş

marți, 02 aprilie 2013, 19:11
2 MIN
 Ieşenii întrebaţi în privinţa concesionării parcărilor şi a traficului greu din oraş

Primăria pregăteşte reorganizarea întregii circulaţii auto din municipiu. Edilii vor supune dezbaterii publice două regulamente, cel privind concesionarea parcărilor publice din municipiu şi al doilea, pentru reglementarea circulaţiei camioanelor pe străzile din oraş.

 

Documentaţia pentru privatizarea parcărilor stă pe birourile angajaţilor din Primărie de mai bine de şapte ani şi ar fi trebuit pusă în dezbatere publică încă de acum trei luni, conform estimărilor edililor. Concesionarea serviciului care este acum prost gestionat şi lipsit de randament ar putea fi realizată din acest an. Primăria intenţionează să cedeze toate parcările publice din municipiu unei firme private care va fi obligată să le întreţină, să investească în noi locuri de parcare şi să încaseze taxele plătite de şoferi. Conform primelor documente făcute publice de municipalitate, oraşul a fost împărţit în trei zone de tarifare. Zona 0, marcată pe plăcuţe cu culoarea galbenă va cuprinde străzile din centrul oraşului, zona I, identificată prin culoarea roşie, va fi delimitată de arealul din jurul centrului, iar zona tarifară II va fi marcată pe panouri cu culoarea verde şi va cuprinde toate cartierele. Tarifele plătite de şoferi vor fi diferenţiate în funcţie de aceste delimitări. În zona 0 de tarifare, şoferii vor trebui să plătească 3 lei pe ora de parcare, pentru zona I, 1,5 lei pe oră, iar pentru zona II, 75 de bani pe oră, sau 1,5 lei pe două ore. Se va putea achita şi un tarif pentru o zi de parcare, costul fiind acelaşi indiferent de zonă şi de numărul de ore de parcare, adică 9 lei. Abonamentele propuse pentru plata parcărilor variază de la persoane fizice la cele juridice şi vor avea valori cuprinse între 20 şi 80 de lei.
Un alt regulament lansat cu întârziere de Primărie este cel privind scoaterea traficului greu din oraş. Edilii au anunţat încă de anul trecut că intenţionează să interzică pe timpul zilei accesul vehiculelor cu o greutate mai mare de 1,5 tone şi care aprovizionează magazinele de pe raza municipiului. În plus, toate vehiculele care vor depăşi o anumită greutate vor trebui să achite o taxă specială de tranzit a oraşului. „Vineri a fost o comisie mixtă compusă din reprezentanţi de la Primărie, Poliţia Rutieră, Garda de Mediu, APM pentru a face o analiză privind circulaţia pe DN28 dinspre Canta, ieşirea spre Nicolae Iorga, măsurători de trafic, ce camioane trec, care este destinaţia. Rezultatul analizei va face parte din acel program de reglementare a circulaţiei pe drumurile publice din municipiu, cu soluţii de deviere, pentru unele de interzicere, altele acces limitat, aprovizionare pe timpul nopţii“, a menţionat viceprimarul Mihai Chirica. Ambele documentaţii vor fi făcute public până săptămâna viitoare.

Comentarii