Trei dintre magazinele lanţului cu cea mai rapidă dezvoltare din ţară au fost sancţionate de către Protecţia Consumatorului pentru pratici comerciale incorecte.
Amendat la finele anului trecut pentru practici comerciale incorecte, retailerul cu cea mai mare extindere geografică din România se luptă acum pe trei „fronturi” la Judecătoria Iaşi pentru anularea sancţiunilor dispuse de comisarii de la Protecţia Consumatorilor. Prin plângerile contravenţionale depuse la Judecătoria Iaşi, PROFI solicită în principal anularea proceselor verbale de constatare a contravenţiilor, precum şi a sancţiunilor şi măsurilor aplicate de comisari, întrucât, susţin în scris reprezentanţii companiei, acestea sunt „netemeinice şi nelegale”. În subsidiar, retailerul cere magistraţilor ieşeni înlocuirea amenzilor cu avertisment şi restituirea sumelor plătite cu titlu de amendă.
În documentele depuse la Judecătoria Iaşi, PROFI se apără şi susţine că procesele verbale încheiate de CJPC sunt „netemeinice şi nelegale”. În cazul produselor semnalate cu nereguli de comisari, oficialii PROFI susţin că de fapt a fost vorba de o vânzare cu prime, practică comercială prin care se oferă cu titlu gratuit, imediat sau la un anumit termen, prime sub forma unor produse sau servicii şi, din aceste considerent, nu se impunea existenţa la comercializare şi a produsului separat. De asemenea, reprezentanţii companiei spun că preţurile de referinţă pentru produsele aflate la promoţie sunt practicate într-un magazin al reţelei situat în Timişoara. Având în vedere că preţurile produselor diferă de la un magazin la altul, promoţiile sunt raportate doar la datele existente la supermarketul din judeţul Timiş, se precizează în aceleaşi documente citate anterior. „În prezent, putem susţine că consumatorul mediu român este conştient, de regulă, de faptul că publicitatea şi promovarea vânzărilor într-o economie de piaţă liberă urmăreşte să câştige clienţi nu numai prin preţul şi prin calitatea unui produs, ci şi prin modalitatea de prezentare a acestora. Un consumator mediu este suficient de sceptic şi de bine informat încât să nu fie influenţat de modalităţile de prezentare ale comercianţilor cu privire la produsele oferite spre vânzare. Consumatorul mediu este mereu informat, iar interesele sale economice nu pot fi afectate de un anunţ sau un ambalaj”, se apără PROFI.