De Business

Punem punctul pe știi

ABN Amro Bank, amendata de Protectia Consumatorului

luni, 10 martie 2008, 18:53
2 MIN
 ABN Amro Bank, amendata de Protectia Consumatorului

Bancile comerciale au intrat in vizorul inspectorilor de la Protectia Consumatorului. Prima din institutiile de credit din Iasi care a fost trecuta pe lista neagra a Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului este ABN Amro Bank, amendata recent cu suma de 2.000 lei.

Dupa cum sustine conducerea institutiei de control, sucursala ieseana a bancii se face vinovata de faptul ca nu a pus la dispozitia clientilor informatii complete despre serviciile contractate. "In urma unei reclamatii primite, Protectia Consumatorului Iasi a sanctionat in data de 7 martie 2008 societatea bancara «ABN Amro Bank Romania S.A.» cu amenda contraventionala de 2.000 lei pentru neredactarea in limba romana a informatiilor furnizate unui client. Din aceasta cauza, consumatorul in cauza nu putea intelege informatiile prezentate pe scadentar", a declarat inspectorul-sef Valerian Salavastru de la Inspectoratul Regional pentru Protectia Consumatorului Iasi.

Acesta a mai precizat ca reclamantul a contractat recent un credit de nevoi personale in valoare de 10.000 lei, pe o perioada de cinci ani. "Graficul de rambursare a ratelor era intocmit numai in limba engleza. Cind a fost la banca sa ceara o traducere in limba romana a fost refuzat de ofiterii de credite", a motivat Salavastru.

Contactati de reporterii "Ziarului de Iasi", oficialii sucursalei iesene a ABN Amro Bank au refuzat sa faca vreun comentariu pe aceasta tema. "Noi nu sintem in masura sa dam declaratii in presa. Nu confirm, nici nu infirm cele precizate de dumneavoastra. O sa va rog sa insistati la Bucuresti. Va doresc o zi buna", s-a rezumat sa spuna Maricela Litcanu, directorul ABN Amro, sucursala Iasi.

Nici reprezentantii din centrala bancii nu au fost mai darnici in explicatii. Contactata telefonic in repetate rinduri, sefa departamentului de comunicare al institutiei de credit, Oana Zidaru, nu a putut fi gasita pina la inchiderea editiei. "Dumneaiei este intr-o sedinta. Nu pot sa va dau numarul de mobil", ne-a raspuns o angajata a bancii de la Bucuresti.

De la inceputul anului pina in prezent, Protectia Consumatorului sustine ca a inregistrat 19 sesizari la adresa bancilor comerciale, majoritatea aspectelor semnalate fiind majorarea comisioanelor de administrare a contului.

"La inceputul acestui an a fost sanctionata contraventional si ING Bank pentru faptul ca a introdus in mod gresit un client in baza de date a Biroului de Credit", a conchis Salavastru.

Comentarii