De Business

Punem punctul pe știi

Contractele furnizorilor de servicii, sub lupa Protectiei Consumatorilor

duminică, 25 martie 2007, 17:38
1 MIN
 Contractele furnizorilor de servicii, sub lupa Protectiei Consumatorilor

Contractele furnizorilor de servicii intra sub lupa inspectorilor de la Protectia Consumatorilor. Incepind de astazi, timp de zece zile, operatorii economici care ofera servicii de televiziune prin cablu, telefonie fixa sau internet vor fi verificati daca informeaza corect, complet si precis beneficiarii asupra clauzelor din contractele incheiate. Controalele inspectorilor de la Oficiul pentru Protectia Consumatorului vor urmari daca operatorii au inclus in contracte prevederi clare privind momentul inceperii, respectiv al incetarii contractului, cu posibilitatea denuntarii unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fara a plati taxe suplimentare. De asemenea, contractele, redactate cu font de minim zece marime, vor trebui sa stipuleze clar modalitatile de executie, suspendare sau incetare a serviciului prestat. In acelasi timp, documentele furnizorilor vor fi verificate daca cuprind modalitatea de plata a serviciilor furnizate, precum si tarifele ce trebuie achitate de consumatori. Pe contract vor trebui sa se regaseasca, exprimate fara echivoc, si informatiile despre perioada de garantie, taxe, dobinzi si comisioane sau penalitatile si despagubirile percepute de furnizori. In perioada imediat urmatoare vor fi verificate, de asemenea, contractele de credit incheiate intre banci si consumatori pentru a se vedea daca acestea respecta principiul informarii corecte.

Comentarii