De Business

Punem punctul pe știi

Romtelecom pune mortii la plata

duminică, 18 martie 2012, 19:11
2 MIN
 Romtelecom pune mortii la plata

 Rudele unui iesean decedat au avut parte de o intimplare mai putin obisnuita. Romtelecom a emis facturi pe numele barbatului decedat, cu toate ca au fost anuntati ca acesta nu mai este in viata. Mai mult decit atit ginerele persoanei trecute in nefiinta mentioneaza ca socrul sau era veteran de razboi si conform legilor in vigoare acesta dispunea de gratuitate la abonamentul telefonic. Daniel Lazarescu povesteste ca socrul sau a fost proprietarul apartamentului in care locuieste acum. In decembrie 2011 tatal sotiei sale a decedat dupa un al doilea accident vascular cerebral. „Conform Legii 44/1994 socrul meu beneficia de gratuitate la abonamentul telefonic, fiind veteran de razboi. In ianuarie 2012 sotia a avizat verbal compania despre decesul socrului meu, pentru ca aceastia sa inceteze furnizarea serviciilor telefonice. Evident ca Romtelecom a continuat furnizarea servicilor sale cu toate ca semnatarul contractului si beneficiarul acestora, in speta, socrul meu este decedat“, a explicat ieseanul. In februarie 2012 sotia acestuia a trimis online o cerere de desfiintare a postului telefonic, dar in tot acest timp compania a continuat sa emita facturi. „Nu numai ca au continuat furnizarea de servicii care nu au fost solicitate, dar trimit si factura cu plata integrala a abonamentului, respectiv cu plata retroactiva a scutirii de abonament gratuit“, a sustinut Lazarescu. Astfel ca daca pe ianuarie factura a fost de 22,06 lei dintr-un total de 59,31 de lei, diferenta reprezentind gratuitatea pe Legea 44/1994, luna urmaatoare factura a fost de patru ori mai mare. Conform documentului Romtelecom a solicitat achitarea sumei de 114,73 de lei. „Considerati ca este normal ca eu sa primesc niste facturi pentru niste servicii pe care nu le-am solicitat, ci dimpotriva sa fiu amenintat ca daca nu platesc sint bagat in nu stiu ce birou de restantieri? Este normal ca o companie care cica se respecta sa continue sa furnizeze servicii, cu toate ca a fost instiintata de faptul ca beneficiarul de contract, este decedat?“, a sustinut Lazarescu.  Rugati sa comenteze cazul oficialii Romtelecom au sustinut ca datoria clientului este de a denunta unilateral contractul cu o notificare prealabila scrisa de 30 de zile. „In cazul de fata, notificarea scrisa si copia dupa certificatul de deces al abonatului au fost primite de Romtelecom abia in data de 20 februarie 2012, iar serviciile au fost desfiintate in 29 februarie 2012. Compania nu poate tine cont si actiona in astfel de cazuri in urma notificarilor verbale. Diferentele de plata pentru contul abonatului sint generate de valoarea abonamentului si convorbirile efectuate in perioada de functionare a serviciului, precum si de refuzul de plata a abonamentului telefonic de catre Casa de Pensii pentru perioada de dupa data decesului abonatului“, au sustinut reprezentantii Romtelecom.

Comentarii