De Business

Punem punctul pe știi

S-a trezit cu o descoperire de cont fara sa o ceara

marți, 14 iunie 2011, 18:33
3 MIN
 S-a trezit cu o descoperire de cont fara sa o ceara

 O ieseanca s-a trezit peste noapte cu o descoperire de cont la un card de salarii fara sa ceara acest lucru, acuza sotul femeii.  El spune ca sotia sa a cerut doar un card si nimic mai mult. A aflat ca este datoare la o institutie financiara abia in momentul in care a solicitat unei alte banci sa-i deschida un card de credit. La solicitarea ”Ziarului de Iasi”, banca in cauza a refuzat sa explice situatia invocind clauzele de confidentialitate.

Povestea pe scurt

Radu C., proprietarul unei societati ce produce si comercializeaza jaluzele, povesteste ca sotia sa, care este si cadru universitar si medic, a semnat in urma cu citiva ani un document pus la dispozitie de institutia de invatamint pentru un card pe care sa primeasca salariile la BRD.

"La cardul acela se umbla destul de rar si eu eram cel care il folosea. Intotdeauna erau 5-6 salarii pe el, de aceea nu tineam o evidenta anume a banilor. Am vazut ca la fiecare extras de cont imi aparea limita de credit, soldul initial, final si cel curent. Am considerat ca este un fel de facilitate pusa la dispozitie de banca si care se poate accesa numai la o solicitare scrisa. Cum nu am cerut asa ceva nu am considerat ca este o problema“, povesteste ieseanul.

El ne-a rugat sa nu-i facem public numele nici lui si nici sotiei fiindca se teme sa nu aiba in viitor probleme cu bancile. La mijlocul lunii aprilie a dorit sa deschida un card de credit la o alta banca pentru a inchiria o masina. "Si sotiei si mie ni s-au solicitat documente. Atunci am vazut acea descoperire de cont pentru ca mi s-a spus de la cealalta banca“, povestea ieseanul. Pe 21 aprilie 2011 sotia acestuia, Delia C., a solicitat in scris sucursalei BRD Iasi sa-i elibereze o copie dupa documentul in care aceasta a solicitat descoperirea de cont. "Ne-au raspuns abia pe 2 iunie, iar in raspuns ni se spunea ca linia de credit a fost deschisa la cererea beneficiarului din data de 7 decembrie 2006. Problema este ca semnatura din documentul invocat de cei de la banca cum ca ar fi solicitarea sotiei, nu este semnatura sotiei“, a aratat Radu C.

“Ziarul de Iasi” detine documentele din care se poate observa diferenta de semnatura, asa cum semnaleaza ieseanul, dar a ales sa nu le publice pentru a nu scoate la iveala identitatea reclamantilor.

Cum raspunde banca

Nemultumit de situatie Radu C. s-a dus si la Comisaritul Judetean pentru Protectia Consumatorului. Aici i s-a comunicat ca problema nu este de competenta institutiei, spune el. In incercarea de a gasi totusi un raspuns a mers impreuna cu sotia sa la sucursala BRD din Piata Independentei. De aici i s-a eliberat acesteia cardul pentru salarii. "Am vrut sa obtin mai multe informatii si directoarea de acolo numai ca nu ne-a facut prosti. Ne-a spus ca este imposibil asa ceva si ca sotia mea habar nu are ce semneaza. Nu descoperirea de cont este problema pentru ca am inchis-o, mai ales ca nu am folosit-o niciodata, ci faptul ca banca s-a pretat la un asemenea fals si mai ales modul in care s-a procedat“, a continuat Radu C.

“Ziarul de Iasi” a solicitat un punct de vedere oficial si de la BRD. Iata ce raspuns ne-a oferit banca. "Ca raspuns la sesizarea dumneavoastra precizam ca trebuie sa tinem cont de faptul ca cererea catre publicatia dumneavoastra este realizata de catre alta persoana, nu de titularul contului si al cardului la care se face referire si atunci nu putem da relatii cu privire la acest caz, din ratiuni de confidentialitate fata de clienta noastra“, a transmis BRD.

Comentarii