Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

SNCFR a semnat cu firma franceza De Dietrich Ferroviaire un contract

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    SNCFR a semnat, vineri, cu firma franceza De Dietrich Ferroviaire un contract in valoare de 57 milioane dolari, privind modernizarea a 100 vagoane de calatori.
    Finantarea lucrarilor este asigurata, partial, de BERD, iar restul de catre De Dietrich Ferroviaire. ½Contractul de imprumut este garantat de Guvernul Romaniei½, a declarat ministrul Transporturilor, Traian Basescu, la ceremonia de semnare a documentelor cu De Dietrich.
    Conform caietului de sarcini, firmele inscrise la licitatia pentru desemnarea executatntului lucrarilor au trebuit sa prezinte in oferta si o solutie de finantare pentru partea neacoperita de BERD.
    Pentru realizarea proiectului, BERD a atras o firma de consultanta tehnica in domeniul feroviar - Halcrow Transmark din Marea Britanie.
    De asemenea, firmele care au depus oferte au trebuit sa desemneze o firma specializata din Romania, in calitate de subcontractor, pentru realizarea in tara a lucrarilor de modernizare. Firma De Dietrich a ales ca subcontractanti societatile Astra Vagoane Arad si Atelierele Grivita SA. Componentele si echipamentele care urmeaza sa fie montate pe vagoanele modernizate vor fi asigurate atit de la firme straine, cit si romanesti.
    Proiectul prevede transformarea celor 100 de vagoane de calatori astfel incit sa poata circula cu viteza de 160 km/ora. Un numar de 30 vagoane vor fi de casa I, 60 de clasa a II - a, iar 10 - restaurant. Vagoanele sint destinate circulatiei pe linii electrificate, pe rute care vor include Bucuresti-Timisoare, Bucuresti-Arad, Bucuresti-Cluj, Bucuresti-Iasi, Bucuresti-Constanta.
    Licitatia pentru desemnarea executantului lucrarilor de modernizare a celor 100 vagoane a inceput in 1997.
    La deschiderea ofertelor, in decembrie 1997, au participat firmele: ABB Daimler-Benz Transportation Ltd. din Marea Britanie, De Dietrich Ferroviaire Franta, RECON Germania, RENFE Spania si Tecnicas Modulares e Industrailes din Spania.
    Cistigatoare a licitatiei a fost desemnata firma De Dietrich Ferroviaire.
    Viorel Simut, presedintele SNCFR, a declarat ca regia va incepe si un program de modernizare locomotivelor, in baza unor contracte incheiate cu General Motors si Siemens.

    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

    Dan CONSTANTIN

    Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

    Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

    opinii

    Roboţi

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Roboţi

    Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

    Despre discursul regionalist din Moldova (II)

    George ŢURCĂNAŞU

    Despre discursul regionalist din Moldova (II)

    Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

    Spărgătoarea de coduri

    Bogdan ILIESCU

    Spărgătoarea de coduri

    Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

    pulspulspuls

    Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

    Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

    Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

    Caricatura zilei

    La reciclat pet-uri și doze

    Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

    Cumpara editia digitala

    Vremea in Iasi

    Curs valutar

    Parteneri

      Intrebarea zilei

      Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

      vezi raspunsuri