Dacia a produs la Mioveni Logan-ul cu numarul 1.000.000

Subtitlu

duminică, 17 octombrie 2010, 18:22
2 MIN
 Dacia a produs la Mioveni Logan-ul cu numarul 1.000.000

Dacia a produs, saptamina trecuta, la uzina de la Mioveni, masina Logan cu numarul 1.000.000, la sase ani de la inceperea productiei.

Vehiculul Logan, modelul aniversar „un milion", este o varianta berlina, de culoare alba, cu o motorizare de 1,2 litri, 75 Cai Putere, motor Euro5.

„Logan este un vehicul low cost, care reprezinta un model de business de succes urmarit de majoritatea constructorilor importanti din lume", a declarat, marti, la Mioveni, Charles Morillo, directorul Uzinei Vehicule Dacia.

Masina a fost achizitionata de o clienta din Bucuresti.

Logan a fost lansat in 2004 si a ajuns in prezent la patru versiuni de caroserie, respectiv berlina, MCV, VAN si Pick-Up, si sase variante de motorizare, dintre care patru pe benzina si doua diesel.

De asemenea, gama cuprinde si doua versiuni de motorizare GPL. Cele mai multe versiuni din gama Logan sint berline, respectiv peste 636.000.

Pina anul trecut, in septembrie, la uzina de la Mioveni au fost produse 3,5 milioane de vehicule, iar in 1985 pe poarta fabricii iesisera un milion de unitati.

Dacia sta cuminte si nu se baga pe zona vehiculelor hibrid / electrice

Automobile Dacia nu are in strategia sa productia de autovehicule hibrid, intrucit infrastructura nationala si interesele in domeniul petrolului nu vor permite prea curind dezvoltarea unei piete de profil, a declarat, joi, vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe (foto dreapta).

„Sint sceptic in ceea ce priveste viitorul vehiculelor hibrid si electrice in Romania, in primul rind avind in vedere ca pentru introducerea pe piata a unor astfel de vehicule este nevoie de o infrastructura de alimentare cel putin dubla fata de cea clasica, cu carburant", a afirmat Stroe, prezent la evenimentul aniversar – 30 ani de la infiintarea producatorului de acumulatori Rombat.

De asemenea, el a spus ca interesele in domeniul petrolului nu vor permite dezvoltarea unei piete de profil in viitorul apropiat.

Totodata, reprezentantul Dacia a mentionat ca eforturile autoritatilor in ceea ce priveste implementarea de programe de stimulare pentru achizitia de vehicule hibrid si electrice sint limitate.

Stroe a precizat ca cel putin pina in 2015 Dacia are pusa la punct o strategie de productie foarte buna.

Referitor la Rombat, Stroe a aratat ca producatorul va furniza baterii si pentru celelalte uzine Renault unde sint produse masini din gama Dacia.

„Rombat va furniza si pentru celelalte uzine Renault unde sint produse masini din gama Dacia. Din 2012, de exemplu, uzina bistriteana va fi furnizor si pentru uzina Renault din Rusia. Rombat furnizeaza zilnic 1.500 de baterii catre Dacia", a mai spus Stroe.

Comentarii