Din lipsa de informare, copiii din mediul rural sint tinuti departe de competitii

marți, 21 octombrie 2008, 15:50
2 MIN
 Din lipsa de informare, copiii din mediul rural sint tinuti departe de competitii

"Si copiii nostri sint talentati", a spus o educatoare din mediul rural, nemultumita de discrepantele intre sansele elevilor de la oras si ale celor de la tara. "Impreuna cu colega mea vrem sa ii scoatem in afara satului, sa mergem la concursuri. De multe ori informatiile despre astfel de competitii pentru micuti ajung foarte greu la noi. Poate chiar dupa ce concursul a avut loc", a mai spus educatoarea, laudindu-si elevii pentru talentul la muzica si pentru desenele frumoase cu care au impodobit scoala.

"De zilele scolii am prezentat intr-o expozitie a unitatii noastre de invatamint desenele copiilor. Vrem ca sa ne inscriem la concursuri cu unele dintre ele", a mai spus educatoarea, care nu doreste sa isi divulge identitatea de teama sanctiunilor.

"Cine doreste sa afle despre competitii, fara doar si poate, reuseste. Fiecare unitate de invatamint are la noi cite o casuta postala, trebuie doar verificata destul de des. Apoi, exista un calendar de activitati educative, cercuri pedagogice. Multe dintre concursuri, mai ales cele de anvergura au acelesi perioade de desfasurare in fiecare an, asa ca la nivel informational, nu cred ca este vreo problema", a declarat sefa Inspectoratului Scolar Judetean, Camelia Gavrila.

Pe de alta parte, educatoarele spun ca realitatea este alta. "In gradinitele care au directoare, altfel circula informatiile. De exemplu, noi sintem doua educatoare si apartinem de scoala. Mai mult sintem incluse in aceeasi comisie metodica cu invatatorii, in sedinte, majoritatea informatiilor fiindu-le lor adresate. Pe de alta parte, cercurile pedagogice sint doar o data pe semestru si este discutata mai mult tema propusa. Noi mai aflam cite una, alta de la colegele noastre, de la alte gradinite mai degraba", a mai precizat educatoarea, hotarita ca in acest an sa iasa cu copiii ei din scoala, macar prin parteneriate cu alte gradinite.

Cu alte cuvinte, daca o educatoare de la tara vrea sa lucreze cu copiii ei, poate mai mult decit alte colege, trebuie sa se zbata mai mult decit o educatoare de la oras, pentru ca intr-un final informatiile sa ajunga si pentru micutii din mediul rural. Lucrurile ar fi mult mai simple daca inspectorii de specialitate ar trimite informatiile in toata reteaua de scoli.

Comentarii