Cum va arata pasajul de la Fundatie

vineri, 03 aprilie 2009, 12:33
3 MIN
 Cum va arata pasajul de la Fundatie

Municipalitatea a facut primii pasi concreti pentru fluidizarea traficului auto din punctul cu cele mai mari cozi din Iasi. Sefii Primariei au primit in aceasta saptamina studiul de fezabilitate pentru primul tunel rutier care ar putea fi construit in municipiu. La aceasta faza, investitia estimata este imensa, fiind evaluata la aproape 30 milioane lei. Atit ar fi necesar pentru realizarea unei legaturi subterane intre strada Pacurari si bulevardul Independentei, una dintre cele mai aglomerate intersectii din municipiu. Municipalitatea urmeaza sa primeasca si studii de fezabilitate pentru o serie de alte sapte traversari auto subterane. „Abia am primit documentatia. Urmeaza sa o analizam cit mai repede. Se propun solutii interesante la prima vedere", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.

Trafic redus cu 80%

Tunelul propus de angajatii firmei „Pod Proiect" va avea o lungime de aproximativ o suta de metri si va lega strada Pacurari, din zona Bibliotecii „Mihai Eminescu", de bulevardul Independentei, pe sub rondul de la Fundatie. „Tunelul va avea doar doua benzi, cite una pentru fiecare sens de mers. Carosabilul va fi la o distanta de aproximativ cinci metri in pamint, iar intre partea de sus a pasajului si suprafata vor fi inca 1,4 metri. Este propus si un luminator cam la mijlocul tunelului, in rond. Peretii vor avea o grosime de aproximativ 40 de cm, iar rampele de acces vor fi acoperite. Va fi un intreg sistem de drenaj, astfel incit sa nu se inunde pasajul", a explicat Chirica. O alta propunere a proiectantilor vizeaza mijloacele de transport in comun. Pentru acestea ar urma sa se amenajeze cite o banda pe de o parte si de alta a tunelului, prin rond. Decizia va apartine insa conducerii Primariei. „Ramine de vazut ce facem cu aceasta propunere. Este posibil sa mergem pe un pasaj de trafic de gabarit normal, nu redus. Am vrut sa evitam un colector al firmei Apa Vital, dar nu se poate. Colectorul trebuie deviat. Atunci, am putea face un tunel prin care sa poata circula si mijloacele de transport in comun. Exista si un studiu al traficului din zona. In cazul in care s-ar realiza acest pasaj subteran, am ajuta enorm intersectia. Dupa ce se va construi acest tunel, prin intersectia de la Fundatie vor putea circula cu 78% mai multe autoturisme. De altfel, fara acest tunel, nu s-ar observa nici beneficiile aduse de viitoarea pasarela Octav Bancila", a afirmat Chirica.

Alte sapte tuneluri

Astfel, tunelul ar urma sa ocupe cele doua benzi de linga axul drumului atit de pe strada Pacurari, cit si de pe bulevardul Independentei. Traficul auto de pe aceasta directie s-ar face doar prin subteran, fara semafoare. Tunelul ar facilita si traficul din celelalte directii. Pe strada Pacurari ar urma sa ramina si cite o banda pe fiecare sens pentru a prelua masinile care circula din alte directii decit Independentei. „La aceasta etapa, costurile totale sint estimate la 29,4 milioane lei, adica 6,9 milioane euro, cu tot cu TVA. Vom incerca sa obtinem fonduri europene pentru realizarea acestui pasaj subteran. Proiectul a fost inclus pe lista de prioritati din Planul Integrat de Dezvoltare pentru Polul de Crestere ce urmeaza sa fie depus pe axa I din Planul Operational Regional", a precizat Chirica. In cazul tunelului de la Fundatie, municipalitatea a comandat inclusiv proiect tehnic si detalii de executie. Toate aceste documentatii vor fi realizate de firma „Pod Proiect" pentru suma de 248.000 lei, fara TVA. In aceste conditii, in cel mai fericit caz iesenii ar putea beneficia de tunel in doi ani, din care 18 luni va dura numai executia. Tot firma „Pod Proiect" va prezenta si studii de fezabilitate pentru celelalte pasaje subterane propuse de Primarie. Acest al doilea contract este in valoare de 192.000 lei, fara TVA. Astfel, edilii intentioneaza sa mai amenajeze o traversare subterana in zona Tirgu Cucu, care sa faca legatura intre bulevardul Independentei si Elena Doamna. Alte sase tuneluri sint propuse de ambele parti a trei poduri peste Bahlui, din Podu Ros, Tudor Vladimirescu si Metalurgie. Astfel, s-ar putea circula fara a traversa vreo intersectie din Metalurgie si pina in Podul de Piatra.

Comentarii