Premiile, o noua strategie a bancilor

luni, 01 noiembrie 2004, 00:00
3 MIN
 Premiile, o noua strategie a bancilor

Bancile au inceput, cel putin in ultimele luni, o apriga batalie pentru atragerea clientilor persoane fizice, iar strategiile sint din cele mai diverse. Iar promotiile cu premii nu sint excluse nici ele din ofertele bancilor. Acestea se bazeaza pe servicii de mobile si internet banking, pe credite ipotecare si imobiliare mai accesibile, dar si pe serviciile destinate IMM-urilor. Pentru a cistiga citi mai multi clienti, din rindul persoanelor cu venituri reduse, bancile nu numai ca lanseaza oferte peste oferte, dar le si imbunatatesc pe cele existente. Creditele sufera cele mai multe modificari ale conditiilor, fie ca este vorba de o simplificare a formalitatilor, fie de scadere a dobinzilor, a avansului necesar pentru imprumuturile pentru case si masini.
Institutiile bancare au apelat la concursuri cu premii substantiale pentru a-i convinge pe oameni sa-si deschida un cont sau sa plateasca produsele cumparate cu cardul. De exemplu, BCR ofera un bonus de 3% la cumparaturile cu carduri Maestro si Visa, pentru plati mai mari de 600.000 lei. O astfel de facilitate este acordata pina la 20 noiembrie, iar participantii la promotie pot participa si la o tragere la sorti, unde se pot cistiga 10 premii a cite 5 milioane de lei. BCR acorda bonusuri si la utilizarea cardurilor emise sub sigla Eurocard/ Mastercard. Tranzactiile de minim 800.000 lei pe luna, efectuate pina la sfirsitul acestui an sint bonificate cu 5%. In ultima vreme, mai multe banci ofera bonusuri la achizitionarea unor produse cu cardul, chiar daca numai intr-o anumita retea de magazine. Finansbank ofera, la folosirea Cardavantaj in Bucuresti Mall, un bonus de 0,3%, ce poate fi utilizat la cumpararea altor produse, spre exemplu. Posesorii de Cardavantaj pot achizitiona produse in rate, fara dobinda. Banca Transilvania, pe de alta parte, ii premiaza pe posesorii de carduri Visa Electron Maxishop si Visa Electron Euro>26. In primul caz, banca a incheiat acorduri de practicare a unor reduceri pentru achitarea abonamentului de cablu la Astral Telecom, dar si pentru cumparaturi la comerciantii Maxishop. Cardul Euro>26 este destinat studentilor, care pot beneficia de asigurare medicala de calatorie gratuita pe un an, dar si de reduceri la comerciantii Euro>26. O alta promotie disponibila in unele magazine este cea lansata de Raiffeisen Bank. Dupa ce a acordat bonusuri la cumparaturile cu cardul, banca ofera acum cupoane valorice, la contractarea unui credit. Pina pe 14 noiembrie, clientii magazinelor Selgros din tara vor primi cupoane de 250.000 lei, care pot fi preschimbate in produse la orice restaurant McDonald’s.
Excursii in strainatate, de la BRD
Clientii BRD au putut participa la citeva promotii, ale caror premii au fost excursiile in strainatate. Posesorii de carduri Maestro sau Mastercard, care au utilizat cardul de cel putin doua ori pina la 31 octombrie, au participat la o tragere la sorti la care au putut cistiga fie un voucher de 1500 de euro pentru o excursie de doua persoane intr-o capitala europeana, fie cinci vouchere de 200 de euro fiecare, pentru petrecerea unui week-end in Romania. De asemenea, banca a oferit premii pentru cei care folosesc serviciul Western Union. La 6 transferuri de bani, efectuate pina la 31 decembrie, se poate cistiga o cartela telefonica de 5 dolari. Clientii care au depus cupoanele pina la jumatatea acestei luni au participat la o tragere la sorti, unde se putea cistiga o vacanta de vis impreuna cu familia. (Camelia STANILA)

Comentarii