Francezii nu-i vor pe romani printre clientii on-line

duminică, 09 septembrie 2007, 22:42
3 MIN
 Francezii nu-i vor pe romani printre clientii on-line

Un site francez de cumparaturi online a suspendat livrarile de produse in tara noastra, chiar daca beneficiarii au facut deja plati. Printre romani se afla si multi ieseni. Acestia asteapta si acum produsele pe care le-au platit. „La Redoute“ a anulat toate comenzile facute de romani dupa data de 9 iulie. Numai in Bucuresti si Iasi valoarea articolelor comandate depaseste 10.000 de euro. „Mie mi-au luat 600 de euro din cont cind am facut comenzile. Au spus ca ne vor returna banii prin cecuri, dar se vor lua comisioane. Eu pierd astfel aproximativ 200 de euro din cauza asta“, spune Nusa Cimpeanu, una dintre iesencele care se considera pagubita de „La Redoute“.

Totul a pornit de la faptul ca mai multe colete expediate in Romania nu au mai ajuns la destinatar. Din cauza asta, site-ul francez a refuzat sa mai livreze comenzi in Romania. De pe 9 iulie, site-ul de cumparaturi „La Redoute“ a anulat comenzile catre tara noastra. Astfel, persoane din zece orase, incluzind si Iasul, au ramas si fara colete, si fara bani. „Eu am facut in luna iulie mai multe comenzi, cea mai veche datind din 9 iulie. Banii mi i-au luat de pe card si asteptam coletele. Cum nu am primit nici un raspuns, am trimis un mail pentru a vedea ce se intimpla“, precizeaza Nusa Cimpeanu, o cumparatoare fidela de pe site-ul francez.

Dupa o perioada, a fost primit si un raspuns. Comenzile au fost oprite din cauza unor colete care se pierd pe traseu. Satui de reclamatii, reprezentantii site-ului „La Redoute“ au decis sa taie raul din radacina si sa scoata Romania de pe lista cumparatorilor. Desi pachetele nu s-au pierdut la Iasi, persoanele de aici au beneficiat de acelasi tratament. „Din cite stiu eu, in Iasi nu au fost probleme cu livrarea coletelor. Eu nu-mi vreau banii inapoi, ci vreau produsele“, spune intrigata Nusa Cimpeanu.

Astfel, departamentul Relatii Clienti a trimis cumparatorilor un mail politicos prin care li se explica ca li se vor returna banii. „Regretam sa va confirmam ca am oprit expedierile catre Romania. Comenzile facute dupa data de 9 iulie au fost anulate. Din nefericire, nu va putem da mai multe amanunte despre comanda dumneavoastra deoarece fisierele sint blocate. Serviciul nostru tehnic se ocupa de aceasta problema. Comenzile anulate vor fi rambursate. Inteleg perfect nemultumirea dumneavoastra si va rugam sa ne scuzati pentru tot deranjul. Va multumim pentru intelegere“, a precizat intr-un mail adresat cumparatorilor personalul serviciului Relatii Clienti.

„Nu inteleg de ce ne trintesc pur si simplu usa in nas tuturor romanilor“

Compania sustine ca romanilor li se vor trimite banii sub forma unui cec bancar. „Acum, banii pentru aceste comenzi vor fi returnati prin cec si nu stiu de ce. Unde am gresit noi, cei care am facut comanda? Am platit marfa respectiva si timp de 30-40 de zile nu am primit nimic. Nu inteleg de ce ne trintesc pur si simplu usa in nas tuturor romanilor, cind acest lucru referitor la livrare este foarte simplu de rezolvat. Pedepsind o tara intreaga pentru ce? Este discriminare si bataie de joc la adresa noastra“, spune Monica.

Mai mult, chiar daca vor primi bani prin cec-urile bancare, iesenilor li se va lua un comision. „M-am interesat si ne vor trimite cec-uri de cite 100 de euro, la care se va percepe comision. Ori, eu am de primit 600 de euro, asta inseamna ca pierd aproximativ 200 de euro“, precizeaza Nusa Cimpeanu.

O parte dintre iesenii pagubiti au sesizat Protectia Consumatorului din Franta, iar acum asteapta un raspuns.

Comentarii