Microbuzul Universitatii "Al.I.Cuza" a fost furat de "mafiotii" italieni

joi, 08 octombrie 1998, 23:00
3 MIN

Un grup de profesori de la Facultatea de Biologie a Universitatii "Al.I.Cuza" a fost furat ca-n codru, in urma cu doua saptamini, la Hotelul "Santa Maura" din Roma. Cind s-au trezit dimineata, dupa o noapte petrecuta in luxosul hotel de patru stele din capitala Italiei, biologii au constatat cu stupoare ca microbuzul universitatii – marca Peugeot – nu mai era in parcare. In acea dimineata, profesorii romani urmau sa plece la Camerino – locul desfasurarii unui simpozion international la care fusesera invitati. "Am ramas consternati cind am coborit cu bagajele din hotel si am vazut ca microbuzul nu mai era in parcare. Am mers si am intrebat la receptia hotelului. Cei de acolo ne-au spus ca nu li s-a mai intimplat niciodata asa ceva. Nu si-au putut explica furtul, in conditiile in care parcarea era pazita de angajatii unei societati specializate si era prevazuta cu camere de luat vederi. Hotii n-au lasat nici o urma. Tocmai in noaptea cind a fost furata masina, cei de la hotel au uitat sa mai schimbe caseta, iar incidentul nu a fost inregistrat nicaieri", ne-a relatat prof.dr. Teodor Chifu, membru al delegatiei iesene. Atit el cit si colegii sai de calatorie invitati la simpozion – decanul Facultatii de Biologie, acad. Constantin Toma, prof.dr. Dumitru Mititiuc, asistent univ. Oana Zamfirescu si preparatorul Bogdan Surubeanu – au ramas in Roma fara haine si fara materialele documentare pregatite pentru manifestarea de la Camerino. "Cind ne-am cazat, am lasat costumele pe care trebuia sa le purtam la simpozion si la receptii in microbuz, pe umerase. Tot in masina am lasat materialele documentare si cartile pe care trebuia sa le daruim din partea institutiei biologilor italieni. Soferul si-a lasat acolo banii si actele masinii. Noroc ca am luat cu noi pasapoartele. Am fost singurii dintre invitati care au participat la intilnirile oficiale si la sustinerea lucrarilor imbracati in pulovere, in tinute sportive", ne-a spus prof.dr. Teodor Chifu. Incercarile iesenilor de a-si recupera bunurile furate nu s-au soldat cu nici un rezultat. Nici politia italiana – unde au mers si au depus declaratii – si nici Ambasada Romaniei din Roma nu i-au putut ajuta. Venind la hotel, politistii nu au fost primiti in parcare de catre proprietarii acestuia, care le-au interzis sa-si exercite atributiile, invocind faptul ca este proprietate privata. "Noroc ca ne-a ajutat Ambasada si gazdele simpozionului de la Camerino sa mai economisim niste bani. Organizatorii simpozionului ne-au transportat de la Camerino la Ancona, iar Ambasada ne-a ajutat sa ajungem de la Roma la Camerino. De acolo ne-am intors acasa cu trenul si cu avionul, scotocindu-ne buzunarele pentru bilete", a povestit prof.dr. Chifu. Precizam ca nu este prima oara cind autocare sau microbuze iesene au fost furate peste hotare. In urma cu doi ani, microbuzul unei delegatii a inventatorilor ieseni a fost furat in Bulgaria, iar un autocar al Casei Studentilor a disparut acum citiva ani in Viena. Acesta din urma a fost insa recuperat de Politia austriaca. (Emilia CHISCOP)