Pasarela „Octav Bancila”, scoasa de pe lista de prioritati

Subtitlu

duminică, 05 aprilie 2009, 05:53
3 MIN
 Pasarela „Octav Bancila”, scoasa de pe lista de prioritati

Sefii Primariei trateaza la capitolul „diverse" o problema a zeci de mii de ieseni. In baza edililor, iesenii vor avea de stat la cozile de la trecerile peste calea ferata inca foarte multi ani. De altfel, pasarela "Octav Bancila" nu pare a se mai regasi printre prioritatile Primariei pe termen scurt. De ani buni, legatura peste calea ferata este anuntata ca o prioritate de municipalitate. In mai bine de patru ani insa, nu s-a depasit nivelul de plansa. Acum, plansa se intoarce la reproiectat. Pasarela gindita este prea mare, si ar trebui prea multi bani si prea mult timp pentru a fi realizata pe fonduri europene.

 

  „Va trebui sa facem o pasarela mai mica" 

Proiectul pasarelei "Octav Bancila" a fost inclus in Planul Integrat de Dezvoltare al Polului de Crestere (PIDPC). Prezenta intre prioritatile acestui document asigura practic finantarea proiectului. Zona Metropolitana, in principal municipalitatea, poate beneficia de o finantare nerambursabila de 114 milioane euro. Cind totul parea a prinde contur, a aparut o alta problema. „S-a analizat si s-a observat ca doar pentru exproprieri este nevoie de peste doi ani. E o perioada foarte mare de timp. Apoi, intreg proiectul se ridica acum la peste 34 milioane euro. Pentru a intra la finantare europeana, avem nevoie de un proiect cu o valoare totala de 25 milioane euro", a declarat ieri primarul Gheorghe Nichita. El a mai spus ca, in perioada urmatoare, vor fi organizate mai multe intilniri pentru a stabili forma finala a PIDPC. „Vom avea saptamina viitoare o intilnire cu oamenii de afaceri pentru a discuta despre un parteneriat pentru implementarea proiectelor din PIDPC. La inceput, intentionam sa construim pasarela «Octav Bancila» din fonduri proprii, din imprumut. Acum trebuie sa renuntam la o parte din costuri. Multe dintre ele sint legate de exproprieri. Ca urmare, va trebui sa facem o pasarela mai mica, pentru a evita multe din proprietatile din zona", a explicat Nichita.  

Pasarela s-a scumpit cu 50%  

Documentatia necesara pentru a obtine fonduri europene a fost realizata anul trecut cu fonduri guvernamentale. Contractul cu firma Expert Proiect 2002 a avut o valoare de 1,4 milioane lei. Acum insa, documentatia va trebui sa fie modificata. Pe linga pasarela peste calea ferata, municipalitatea intentioneaza sa reabiliteze si mai multe strazi situate de o parte si de alta a trecerii peste sina de tren. Astfel, ar urma sa fie reabilitate in totalitate strazile Petru Poni, Toma Cozma, dar si Stramosilor, Musatini, Vitejilor, Tabacului, Columnei, Plaiesilor, Sarmisegetuza.

In ultimii cinci ani, autoritatile locale au jonglat practic si cu valoarea proiectului. De la 20 milioane euro, la inceput, acum costurile se ridica la 34 milioane euro, dar vor fi scazute din nou. Pasarela ar rezolva insa o problema extrem de grava a iesenilor: ar face o legatura directa intre Centru, cartierele Pacurari si Canta, pe de o parte, si Dacia, Alexandru, pe de alta parte. Iesenii ar evita astfel bariera de la Comat, singura trecere peste calea ferata de la intrarea in municipiu si pina la pasarela din Alexandru cel Bun.

Pina la a trece calea ferata pe un pod, iesenii ar putea avea la dispozitie macar o trecere la nivel in plus. In zona Tigarete ar urma sa fie amenajata o bariera si o traversare auto. Pasarela ar urma sa fie construita exact in aceeasi zona si ar urma sa lege strada Pacurari si strada Tabacului pe deasupra barierei actuale de la Tigarete.

  

Comentarii