Pe aici nu se trece!

Subtitlu

joi, 04 februarie 2010, 23:59
4 MIN
 Pe aici nu se trece!

Legatura rutiera dintre doua zone extrem de populate ale municipiului poate fi data ca exemplu de ineficienta administrativa. De ani de zile, iesenii se pling de cozi interminabile la singura trecere peste linia ferata intre Dacia si Pacurari. Tot de ani de zile, iesenii primesc doar vorbe.

Singurul lucru concret facut in a fluidiza un pic circulatia auto a fost extinderea cu o banda a trecerii de la Comat. Investitia a ajutat, dar nu a rezolvat problema miilor de ieseni. In continuare exista perioade in zi in care mai bine se ocoleste cu citiva kilometri decit sa se astepte trecerea trenurilor.

Dupa mai multe serii de dezbateri privind posibilitatea de a redeschide traversarea de la Tigarete, acum s-a ajuns din nou la concluzia ca acest lucru nu este posibil.

"Am primit un raspuns de la CFR. Au analizat solicitarea si s-au pronuntat foarte clar ca nu se poate face nimic acolo din motive tehnice. Au trimis si o adresa scrisa in acest sens", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.

Reprezentanti ai CFR au spus si in trecut ca zona de la Tigarete este una de manevre. Un alt motiv pentru care pe acolo nu pot trece masini este ca sint mai multe linii de tren decit prevede cadrul legal in vigoare. Astfel, se poate amenaja o traversare auto doar peste maximum doua linii de tren. Acolo sint insa sapte.

Traian Dobre nu renunta: "Inca doi ani ne descurcam asa"

O problema similara este si in zona Dedeman. Din cele patru linii existente acolo, doua ar fi industriale. Pentru a realiza trecerea, era nevoie ca firmele care detin linii industriale sa renunte la ele. SC Antibiotice a trimis o adresa prin care a anuntat ca nu mai foloseste linia de tren. O a doua linie apartine firmei Comat.

Reprezentantii acestei societati nu s-au aratat dispusi la a renunta la linie, desi aceasta nu poate fi folosita, avind chiar un gard peste ea. "Noi am incercat sa vedem la CFR daca firmele au platit acea taxa de utilizare sau nu. Am cerut un punct de vedere, daca putem sau nu sa desfiintam acele linii. Nu am primit insa un raspuns clar. Vom mai discuta cu ei", a explicat Chirica.

Contactat telefonic, fostul deputat Traian Dobre, a carui familie detine firma Comat SA, sustine ca o noua traversare auto in zona Dedeman nu este o solutie. Firma lui detine una din liniile industriale din zona, dar Dobre nu doreste sa discute despre posibilitatea de a dezafecta linia si asa nefolosita. "Pasarela de la Tigarete este solutia. Inca doi ani ne descurcam asa. In plus, exista solutii tehnice pentru ca bariera sa fie mai putin timp inchisa cind trec trenuri. Am lucrat in sistem, stiu despre ce este vorba", a explicat ieri Dobre.

Directorul CFR Infrastructura, Sorin Flutur, nu a raspuns la telefon pentru a prezenta punctul de vedere al institutiei publice pe care o conduce.

Pasarela a sta luni bune blocata tot la CFR

In urma cu un an, pe 27 februarie 2009, seful CFR la nivel national, ieseanul Constantin Axinia, dadea termen precis: "In trei saptamini deschidem trecerea de la Tigarete". "Am verificat ce linii sint folosite in mod curent si s-a demonstrat pina la urma ca se poate deschide trecerea pentru traficul auto. Vor fi montate bariere care sa permita circulatia auto atunci cind calea ferata este libera", detalia, tot atunci, secretarul de stat Axinia.

Edilii vorbesc de foarte multi ani de pasarela "Octav Bancila". Podul peste calea ferata ar fi intr-adevar solutia optima pentru fluidizarea circulatiei. Pina acum insa nu s-a reusit nici macar "finalizarea" hirtiilor, fiind gata abia documentatia tehnica. E nevoie de achizitionarea a 150 mp de teren de la CFR pentru ca proiectul abia sa poata fi depus spre finantare cu fonduri europene, solutie care s-a gasit dupa ce cererea Primariei a stat luni bune la CFR in sertare. In cazul in care va primi finantare, conform graficului impus de Uniunea Europeana, cel tirziu in 2015 pasarela ar trebui sa fie gata.

––-

Constantin Axinia nu a deschis barieta cit a fost sef al CFR la Bucuresti

Unul dintre cei mai mari sustinatori ai redeschiderii trecerii de la Tigarete a fost Constantin Axinia. El fost o perioada de timp si subsecretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor, in calitate de sef al CFR, si a declarat in mai multe rinduri ca autoturismele vor putea trece peste liniile de tren pe la Tigarete, dind chiar si termene stricte.

Intre timp, Axinia a revenit la sefia Regionalei CFR Calatori si nu mai are pirghiile necesare pentru a se implica in probleme care tin de Regionala CFR Infrastructura. Punctul de vedere al celor de la Infrastructura este foarte clar in defavoarea redeschiderii trecerii auto de la Tigarete. Constantin Axinia nu a putut fi contactat pentru a-si exprima punctul de vedere.

Comentarii