Secretele noilor radare

luni, 08 martie 2010, 23:11
4 MIN
 Secretele noilor radare

Inspectoratul de Politie a prezentat ieri, oficial, noile autospeciale dotate cu radare performante. Cele 11 autoturisme vor actiona atit pe soselele din judet, cit si pe strazile din municipiu. In total, dupa ce vor mai veni inca 3 radare, pe strazi se vor afla nu mai putin de 21 de aparate ce va vor masura viteza! Politia a prezentat ieri oficial masinile nou-noute, cu aparate radar ce cu greu vor putea fi "fentate" de soferii vitezomani.

Numarul radarelor care vor patrula pe soselele din judet se va tripla din aceasta saptamina. Autospecialele Dacia Logan MCV dotate cu aparatura radar performanta vor fi distribuite in teritoriu. "Autospecialele vor fi folosite de toate formatiunile de Politie Rutiera de pe raza judetului. In urmatoarele zile vor fi definitivate formalitatile de predare a acestora si de instruire a operatorilor care vor lucra cu ele", a spus subcomisarul Madalin Taranu, purtator de cuvint al Politiei.

O parte dintre noile radare vor fi trimise la Birourile de Politie Rutiera care functioneaza la Politiile Tirgu Frumos, Pascani, Hirlau si Raducaneni. Celelalte vor ramine la Biroul Politiei Rutiere Iasi si vor actiona pe Drumul European 583, pe drumurile nationale din zona municipiului sau pe arterele pe care se inregistreaza frecvent accidente sau incalcari ale legislatiei rutiere (Pacurari, Carol I, Independentei, Nicolae Iorga sau Calea Chisinau).

Potrivit reprezentantilor Politiei, aparatura instalata pe autospeciale are doua functii: de supraveghere a traficului rutier si de masurare a vitezei. Asta inseamna ca, pe linga amenzile date pentru depasirea vitezei, radarele vor putea produce probe si pentru sanctionarea soferilor care efectueaza depasiri neregulemantare, trec pe culoarea rosie a semaforului sau nu acorda prioritate de trecere pietonilor.

In ceea ce priveste caracteristicile tehnice ale aparaturii, reprezentantii Politiei spun ca imaginile vor fi stocate pe hard-disk-uri portabile care au o capacitate de 80 de Gb si pot asigura 30 de ore de inregistrare continua.

Cele mai importante functii ale radarelor

Una dintre cele mai importante caracteristici este aceea ca la acest tip de radar a fost omologata functia Instant ON. Aparatul poate functiona in regim stand-by, perioada in care nu emite unde si il face imposibil de semnalat de detectoarele radar. In momentul in care politistul observa o masina care ruleaza cu viteza, apasa butonul care declanseaza emitatorul radar, stabilind instantaneu viteza masinii "tinta". In acel moment radarul poate fi detectat, dar este prea tirziu pentru ca soferul sa mai poata reactiona si sa reduca viteza.

In cazul in care radarul este setat sa lucreze pe modul automat, declanseaza singur in momentul in care "vede" o masina care a depasit viteza stabilita anterior de politist. "Porneste automat inregistrarea audio – video atunci cind detecteaza un autovehicul care circula cu o viteza peste limita maxima setata de operator. Inregistreaza automat audio-video pina la 30 de secunde inainte de pornirea efectiva a inregistrarii de catre operator si 60 de secunde dupa ce operatorul a oprit inregistrarea", a detaliat subcomisarul Taranu.

Politia: "Sistemul poate fi detectat de catre detectoarele radar"

Reprezentantii Politiei recunosc ca radarul poate fi detectat, dar spun ca in momentul in care soferul este avertizat este deja prea tirziu. "Sistemul poate fi detectat de catre detectoarele radar, insa modul de functionare a sistemului nu ofera conducatorului auto timpul practic necesar pentru reducerea instanta a vitezei de deplasare", a argumentat subcomisarul Taranu.

Pina in momentul de fata, Serviciul Politie Rutiera a primit 11 autospeciale dotate cu noile radare si urmeaza sa mai primeasca inca trei. Fiecare autoturism are aparat etilotest pentru stabilirea alcoolemiei, doua statii de emisie-receptie fixa si mobila si seturi complete de cauciucuri pentru vara si iarna.

Aparatele montate pe autospeciale sint model Autovision BEE III fabricate in Marea Britanie. Camerele video cu care functioneaza sint mai performante decit la radarele actuale, au zoom de 26X  si sistem de filmare in infrarosu oferind posibilitatea filmarii clare si in zone neiluminate sau pe timp de noapte. Aparatele au si un dispozitiv GPS care mentioneaza locul unde actiona aparatul (in interiorul sau exteriorul localitatii). Noile radare au de asemenea posibilitatea de a monitoriza separat fiecare sens de circulatie si pot inregistra la o distanta de peste 1.000 de metri.

Principalele caracteristici

• "bataie" de peste 1.000 metri;

• zoom de 26X  si sistem de filmare in infrarosu, oferind posibilitatea filmarii clare in zone neiluminate sau pe timp de noapte;

• suport memorie stocare date 80 Gb (apr. 30 ore inregistrare continua);

• are doua functii: supraveghere trafic rutier si masurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor;

• masoara viteza de deplasare a autovehiculelor prin separarea sensurilor de mers;

• functioneaza in sistem "stand-by" (inregistreaza audio-video fara a emite unda radar);

• porneste automat inregistrarea atunci cind detecteaza un autovehicul care circula cu o viteza mai mare decit limita setata de operator;

• inregistreaza automat audio-video imaginile captate in intervalul de 30 de secunde inainte de pornirea efectiva a inregistrarii de catre operator si 60 de secunde dupa ce operatorul a oprit inregistrarea;

• sistemul poate fi detectat de catre detectoarele de radar, insa modul de functionare a sistemului nu ofera conducatorului de autovehicul timpul practic necesar pentru reducerea, instanta, a vitezei de deplasare (receptionarea semnalului detectorului si timpul de reactie al soferului depasesc timpul cit sistemul radar inregistreaza si marcheaza viteza excesiva).

Comentarii