Soseaua de centura a fost deschisa

miercuri, 08 august 2012, 22:37
3 MIN
 Soseaua de centura a fost deschisa

Soseaua de centura a municipiului Iasi a fost deschisa traficului auto. Dupa patru ani de lucrari, amanari de termene si costuri exorbitante, varianta de trafic greu a centurii a fost pusa ieri in functiune. Soferii vor putea circula de astazi pe centura orasului, un drum modern, de 14 kilometri lungime care face legatura intre drumul european 583 si DJ 248 Iasi-Voinesti. Accesul pe varianta ocolitoare se face dintre Metro si Arabesque. Conducatorii auto pot circula pe traseul Uricani, Ciurbesti si vor ajunge in localitatea Lunca Cetatuii, de unde mai sunt 7 kilometri pana in oras. Doua mari sensuri giratorii au fost amenajate pe traseul centurii. Astfel, soferii au posibilitatea de a ajunge in Miroslava sau Voinesti, dupa prima giratie, sau in Horpaz si Ciurbesti.

O luna de proba

Desi a fost data in functiune, soseaua de centura se va afla in probe pentru o luna. „Soseaua de centura a fost pusa in functiune si va sta intr-o perioada de proba de 30 de zile. Inaugurarea va fi peste o luna, atunci cand facem receptia lucrarilor. Vrem sa vedem cum reactioneaza la traficul greu. Daca apar probleme, aceste vor fi remediate pe cheltuiala constructorului", a declarat Danut Pila, seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi. Lucrarile pe varianta de trafic greu al orasului au fost finalizate, insa echipele constructorului vor mai fi intalnite pe santier. Aseara, zeci de muncitori lucrau la marcaje si la viaducte. „Mai sunt lucrari pe drumurile laterale, curatenie, amenajare. Suntem satisfacuti ca am realizat o lucrare complexa, foarte grea si am dus-o la capat cu bine. Ieri am facut niste incercari cu convoaie pe doua viaducte, incercari in regim static si dinamic. Autobasculantele incarcate, de 40 de tone, au trecut pe drum pentru a testa rezistenta centurii", a declarat Dorin Duduta, reprezentant al societatii Vega ‘93 Galati.

Contractul de lucrari pentru soseaua de centura a fost suplimentat in ultimii ani semnificativ. Primul termen de finalizare de constructie a variantei de trafic greu, cu o lungime de 14 km, a fost stabilit pentru luna aprilie 2011. Termenul a fost amanat pentru data de 8 iunie si prelungit pentru a doua oara pentru 8 august. Si costurile de constructie s-au umflat de la an la an. Contractul semnat cu firma Vega ‘93 din Galati a fost incheiat acum patru ani pentru o valoare de 136 de milioane de lei, fara TVA. Costurile au fost suplimentate apoi cu 27 de milioane de lei. Anul trecut, contractul a mai suferit o majorare cu 47,1 milioane de lei. In total, varianta de trafic greu a soselei de centura va costa 210 milioane de lei, suma la care se vor adauga alte 50 de milioane de lei, reprezentand TVA.

Lucrarile continua

Proiectul soselei de centura a Iasului este departe de a fi incheiat. Investitia presupune si construcirea unei variante de trafic usor, de 8,17 kilometri, care ar trebui sa porneasca din dreptul satului Uricani si sa fie directionata prin municipiu, pe strada Cicoarei, Arhitect Berindei si Nicolina, cu o penetratie in cartierul Dacia prin construirea unui pod peste Bahlui. Licitatia pentru aceste lucrari, in valoare de 80 de milioane de lei, fara TVA, nici nu a fost anuntata. Proiectul include si alte doua obiective, constructia unui pasaj peste DN28, a unei parcari, a trei sensuri giratorii, precum si continuarea variantei de trafic greu pe bulevardul Poitiers, Trei Fantani, realizarea unui pasaj in zona intersectiei cu soseaua Bucium si legatura cu DN28, spre Tomesti. Astfel, proiectul constructiei soselei de centura, cu toate cele patru obiective, are o valoare totala de 720 de milioane de lei, cu tot cu TVA.

Comentarii