„Soseaua de centura a pornit intr-un ritm bun”

Subtitlu

luni, 13 iulie 2009, 11:31
3 MIN
 „Soseaua de centura a pornit intr-un ritm bun”

La capitolul promisiuni pe termen lung s-a pus aceeasi placa: se va construi autostrada Iasi – Tirgu Mures, dar cind vor fi bani. 

Ministrul Transporturilor a venit la Iasi pentru a le explica iesenilor de ce nu au nevoie. Potrivit ministrului, Iasul nu are nevoie de o sosea de centura cu patru benzi de circulatie. In plus, Berceanu mai sustine ca autostrada Iasi – Tirgu Mures se afla in fata Autostrazii Sudului pe lista de prioritati a Guvernului. Astfel, cu putin noroc, anul acesta ar putea fi demarata procedura de intocmire a unui studiu de fezabilitate la autostrada Iasi – Tirgu Mures. Dupa ce constructorul, firma Vega 93, a turnat primii metri de asfalt din soseaua de centura in saptamina vizitei oficialului guvernamental, acesta nu a avut nici un repros de facut. Radu Berceanu a explicat insa ca proiectul dupa care se construieste acum, o sosea cu doua benzi, si nu cu patru, este unul realist, in conditiile unui buget de austeritate. „In legatura cu soseaua de centura, pot sa spun ca lucrurile au pornit si intr-un ritm destul de bun. Anul acesta vrem sa dam drumul la 6 kilometri. Eu pot sa va spun ca nu facem mai multe benzi pentru ca nu avem bani. Peste trei ani cind veti vedea ca traficul nu va avea probleme. Sint multe orase la fel de mari ca Iasul, care au trafic mult mai mare, cel de aici fiind unul subtire. Lucrurile trebuie luate treptat pentru ca, uneori, mai bine este dusmanul binelui", a declarat ministrul.

Oficialul guvernamental nu a dat sanse mari nici autostrazii, pentru anul acesta intentionindu-se doar scoaterea la licitatie a studiului de fezabilitate. Potrivit acestuia, suma ncesara acestui demers va fi repartizata din bugetul de 50 de milioane de lei, alocat ministerului pentru studii de fezabilitate.

"Sint mai interesat de autostrada Iasi – Tirgu Mures decit de Autostrada Sudului"

In ce priveste un proiect concret al autostrazii Iasi – Tirgu Mures, acesta nu are sanse sa apara pina in 2013. Singura posibilitate de finantare a autostrazii de catre Guvern, identificata de Berceanu, a fost introducerea unei cereri de finantare pe Programul Operational Sectorial (POS) 2013-2020. „Am pregatit licitatia pentru studiul de fezabilitate, careia ii vom da drumul peste citeva saptamini si va fi gata in citeva luni. Fara acest studiu nu ne-ar lua nimeni in serios. Abia dupa aceea am putea de vorbi despre solutii de finantare. Daca nu vom gasi o alta solutie, vom incerca sa introducem proiectul pe POS, dar trebuie sa avem un proiect clar", a precizat ministrul. Potrivit acestuia, autostrada care va lega Iasul de Tirgu Mures ar trebui sa aiba circa 310 kilometri, dar si un pret de opt ori mai mare decit cel al Autostrazii Sudului, aceasta din cauza reliefului muntos pe care il va traversa. „In bugetul pe 2009, facut de PNL, nu a fost prinsa nici o suma pentru autostrada de la Iasi. Cu toate acestea, se va face studiul de fezabilitate, pentru ca sint mai interesat de acest proiect decit de Autostrada Sudului, care trece prin Craiova, aceasta din urma nefiind prinsa in planul de guvernare", a amintit Radu Berceanu.

Comentarii