„Uniristii” din Pascani si-au prezentat produsele realizate in cadrul unor afaceri simulate

luni, 31 octombrie 2011, 10:03
3 MIN
 „Uniristii” din Pascani si-au prezentat produsele realizate in cadrul unor afaceri simulate

Simbata, Colegiul Tehnic "Unirea" din Pascani a organizat "Tirgul Liceenilor Intreprinzatori", eveniment desfasurat simulatn cu Balul bobocilor. Aproximativ 200 de elevi din clasele a X-a, a XI-a, a XII-a si a XIII-a au prezentat peste 70 de produse create de ei in cadrul unor intreprinderi simulate.

"Tirgul a reprezentat pentru elevi oportunitatea de a experimenta, dar a fost si o metoda de evaluare a ceea ce au invatat pina in prezent la orele de economie sau antreprenoriat. Simbata, am vazut multa creativitate, unii elevi s-au remarcat prin inovativitate, altii chiar au decis ca trebuie sa-si deschida o afacere. Am observat si care sint aspectele ce trebuie imbunatatite, unul dintre ele fiind relatia cu clientii, lucrul in echipa si adaptabilitatea la situatii de criza", a precizat Mihaela Diana Podariu, coordonator al tirgului.

Evenimentul a urmarit, pe linga alte obiective ce tin de dezvoltarea personala si profesionala a elevilor, sa simuleze economia de piata. "A existat concurenta intre firmele prezente – mai ales in domeniul productiei de accesorii si obiecte de design interior.  A fost prezent si statul, reprezentat de profesor, care nu a intervenit, ci cel mult a oferit stimulente – puncte bonus – pentru intreprinzatorii performanti. Au existat consumatori, uneori si clienti dificili. Elevii au fost nevoiti sa negocieze, sa se asocieze cu alte intreprinderi deoarece oferta de spatii comerciale (mese) era limitata", a adaugat Mihaela Diana Podariu.

Oferta intreprinzatorilor liceeni a fost variata: linguri din lemn, tablouri gravate pe sticla, bratari, cercei, papusi din lemn pictat sau ata, tablouri din seminte, un leagan din lemn in miniatura, mingi antistres, papioane, genti hand-made, origami, caricaturi, huse de telefon, skateboard, pernute, suporturi de pixuri, esarfe, cosulete, presuri di panus, felicitari, sticle ornate, fluturasi impletiti sau din dantela etc. "Unul dintre standuri, pentru a atrage clientii, a avut si doi dihori impaiati, realizati de tatal unui intreprinzator, produse care au fost puncte de atraatie, mai ales pentru clientii de virsta a treia, care au gasit o oportunitate de a depana amintiri si de a socializa. Unul dintre cele mai interesante obiecte prezentate la eveniment a fost icoana gravata pe sticla, produsa de elevii de la intreprinderea «On the glass»", a mentionat Daniela Orasanu, coordonator evenimente la Colegiul Tehnic "CF Unirea" Pascani.  La tirg, icoana s-a vindut la un pret promotional.

"Produsul nostru costa pe internet 45 de lei, insa de la noi il puteti achizitiona cu 15 lei. Investitia pe care am realizat-o a fost in sticla, in rest aveam deja resursele necesare: creion cu diamant si talent. Fac acest produs din pasiune, pina acum nu m-am gindit sa-mi fac o afacere, insa acest targ mi-a aratat ca as putea sa dezvolt ideea si sa ma lansez in afaceri", a spus Laurentiu Bulai, elev in clasa a X-a B. Evenimentul, pe linga scopul educativ, a reprezentat si o campanie de stringere de fonduri pentru realizarea unui laborator de economie si educatie antreprenoriala. Elevii si profesorii implicati vor amenaja in acest laborator un colt muzeal cu produsele realizate.  

Totodata, vor dezvolta un centru de voluntariat, unde sa ofere asistenta pentru scrierea si implementarea de proiecte locale, nationale, dar si internationale, cu finantare prin programele europene destinate tinerilor. "In continuare la orele de economie vom analiza si vom extrage cele mai importante lectii din acest tirg si vom continua, fiindca mai sint multe activitati in lista, una dintre ele fiind revista economica «Unirea» ce va contine: «Top 30 Liceeni Intreprinzatori de la Unirea», interviuri cu cei mai buni intreprinzatori sau vor fi enumerati factorii cheie de succes ai unei afaceri",  a explicat Mihaela Diana Podariu, profesoara de economie.

Comentarii