Internetul a devenit oglinda vietii private in 2006

joi, 28 decembrie 2006, 18:03
2 MIN
 Internetul a devenit oglinda vietii private in 2006

Recent, revista americana Time a desemnat utilizatorul de internet drept omul anului, iar YouTube drept inventia anului, pentru a evidentia cresterea influentei site-urilor cu continuturi generate de utilizatori. YouTube a devenit proprietatea Google, in schimbul sumei de 1,65 miliarde de dolari.

La rindul sau, MySpace face eforturi pentru a patrunde pe piata din China si va lansa un curind un serviciu care le va permite muzicienilor amatori sa isi puna la dispozitie creatiile pe paginile lor personale.

Portalul Yahoo! are in plan achizitionarea site-ului Bix, care organizeaza online concursuri pentru amatorii care vor sa devina muzicieni, dansatori, actori, fotografi sau care vor sa isi scoata in evidenta diverse alte talente. In plus, Yahoo a adunat de la internauti fotografii, continuturi video si texte pe care le-a amplasat intr-o capsula a timpului care prezinta viata pe planeta in 2006 si care a fost ingropata in campusul grupului din Silicon Valley (California).

In 2006, numarul de rezidenti a crescut exploziv in lumea virtuala Second Life, loc in care oricine poate fi prezent prin intermediul unui avatar. Second Life are propria moneda si propria economie care reflecta lumea reala. Rezidentii pot avea chiar o locuinta, un loc de munca si posibilitatea de a-si petrece timpul liber in cluburi.

Un alt fenomen in plina dezvoltare este reprezentat de bloguri. Site-ul specializat Technorati a stabilit ca exista deja peste 50 de milioane de bloguri in lume in care internautii isi fac cunoscute ideile si opiniile sau transmit diverse informatii. Pe de alta parte, compania americana de cercetare de piata Gartner estimeaza ca numarul blogurilor va trece de 100 de milioane in 2007.

"Din ce in ce mai multe persoane sint implicate in acest fenomen, de la creatori de continuturi pina la consumatori pasivi", a declarat Coye Cheshire, specialist in internet la Universitatea Berkeley. "YouTube, MySpace, FaceBook si enciclopedia online Wikipedia – care este constant completata de internauti – sint toate administrate de internauti. Oamenii nu mai folosesc internetul numai pentru a cauta informatii, ci si pentru a-si face cunoscute propriile continuturi", a spus el.

Cheshire nu crede ca aceasta tendinta, supranumita "Web 2.0", este o manifestare a egocentrismului: "Oamenii nu devin narcisisti, ci au la dispozitie o posibilitatea diferita de a se exprima sau de a fi altcineva". (Mediafax)

Comentarii