20 de ani de la primul SMS

Subtitlu

marți, 04 decembrie 2012, 19:26
2 MIN
 20 de ani de la primul SMS

Un an mai tarziu, apar primele telefoane Nokia ce implementeaza aceasta functie. La inceput mesajele puteau fi trimise intre utilizatorii aceleasi retele si erau gratuite. Din 1994, SMS-urile incep sa fie taxate, iar in 1995 a fost introdus sistemul Tegic, cunoscut ca T9, care putea „prezice" ce doresti sa scrii in functie de literele tastate. Pentru o lunga perioada de timp se puteau trimite doar mesaje de 160 de caractere, iar acest lucru a dus la formarea unui „limbaj" specific alcatuit din prescurtari unanim acceptate. La inceput, oamenii nu erau obisnuiti sa tasteze pe telefoanele mobile si nici dizpozitivele nu usurau prea mult aceasta activitate.

De-a lungul anilor, serviciul a explodat iar operatorii de telefonie mobila au castigat miliarde din urma acestuia. Astazi, mesajele de tip SMS sunt folosite de 78% dintre posesorii de telefoane mobile. Mai mult, anul trecut au fost trimise 8 trilioane de mesaje text, adica in jur de 15 milioane la fiecare 10 minute.

Aparitia smartphone-urilor si adoptarea rapida a acestora de catre utilizatori a dus la crearea unor servicii de mesaje instant ce functioneaza prin intermediul Internetului si care ameninta mesajele scurte clasice. WhatsApp Messenger, Viber, Facebook Messenger, BlackBerry Messenger, Yahoo Messenger, iMessage sau Skype sunt cateva exemple de servicii de acest fel care se bucura deja de un succes considerabil. Aceste aplicatii pentru mobil sunt o alternativa mult mai convenabila si permit trimiterea de mesaje multimedia gratuite oriunde in lume, indiferent de retea.

Operatorii de telefonie mobila din Spania, Olanda, Finlanda, Australia si alte cateva au anuntat ca volumul de mesaje clasice trimise a inceput sa scada in ultima perioada, ceea ce-i face pe multi analisti sa se intrebe daca nu cumva a trecut apogeul acestui serviciu. Acest lucru nu inseamna ca ideea de a trimite mesaje scurte intre dispozitive va disparea prea curand. Benedict Evans, analist in telecomunicatii, spunea in The Guardian ca „Twitter a fost imaginat ca un serviciu pentru mesajele scrise, din acest motiv postarile de aici au cate 140 de caractere fiecare. Mecanismul prin care este trimis se va schimba, dar oamenii nu vor inceta sa considera necesare mesajele scurte trimise intre ei". 

Comentarii