Acuze grave intre medici

marți, 06 iulie 2010, 21:48
3 MIN
 Acuze grave intre medici

Medicul de garda de atunci a spus ca Spitalul de Copii ar fi ignorat telefonul primit de la Dorohoi, iar Ambulanta a refuzat sa intervina. "Ambulanta a fost solicitata la mai putin de cinci minute de cand a ajuns la noi, iar cei de la Botosani au sunat dupa 20 de minute sa verifice daca e nevoie de o masina cu medic. Pai noi nu ne permitem glume. Am sunat si la Pediatrie, sa poata fi pregatiti, insa nu ne-a raspuns nimeni mai bine de un sfert de ora. Este inadmisibil", a precizat Georgeta Pintilei, medic de garda in cadrul Spitalului Municipal Dorohoi.

Medicii botosaneni acuza insa lipsa de profesionalism a celor de la Dorohoi, care dupa doar cinci minute au si vrut sa trimita cazul la Botosani, fara macar a-l stabiliza pentru a rezista unui transport cu ambulanta, si faptul ca cei care au sunat nu au stiut ce serviciu de telefonie sa foloseasca. "Exista telefon al Serviciului de Transmisiuni Speciale (STS-n.r.), special pentru astfel de situatii. Domnii de acolo poate nu stiu de existenta lui. Daca ar fi sunat pe linia directa apelul ar fi fost preluat imediat. Noi am discutat prin aceasta linie cu cei de la Ambulanta si in momentul sosirii pacientului la Urgente era intreaga echipa de medici, chirurg, ORL-ist, reanimator, toti chemati de urgenta de la domiciliu", a mentionat Livia Mihalache, managerul Spitalului de Copii.

Reprezentantii Serviciului Judetean de Ambulanta (SJA) spun ca apelul a avut prioritate maxima, avand in vedere ca a fost vorba de un copil, drept dovada fiind orele de primire a solicitarii si plecare in cursa, inscrise in registru. Asta desi intr-un interval de doar doua ore au fost 24 de solicitari, iar un pacient cazut in strada inconstient reprezinta o prioritate mai mare decat unul aflat sub supraveghere medicala. "Am pus imediat mana pe telefon cum m-a anuntat dispeceratul de solicitare si am intrebat care este starea pacientului pentru a sti ce transport se impune pentru ca era o criza foarte mare de echipaje. Nu a durat nici trei minute. Inteleg un om de pe strada sa exagereze cu timpii de raspuns, insa de la un medic am asteptari mai mari. Daca doamna doctor ar fi sunat pe linia STS toate orele ar fi fost inregistrate si s-ar fi vazut", a precizat Liliana Mateciuc, medic specialist in urgente in cadrul SJA. Copilul transportat la Iasi era ieri stabil.

Critici de la modul in care a fost tratat pacientul

Mai mult, ajuns la fata locului, personalul medical nu a gasit pacientul in cele mai bune conditii pentru un transport cu ambulanta. Conform protocoalelor de specialitate, un pacient victima a unui accident rutier este considerat cu suspiciune de traumatism de coloana cervicala, deci trebuie imobilizat, iar o linie venoasa nu se prinde la un membru care este traumatizat si se presupune a fi fracturat.

Divergente si cu Maternitatea

Acest caz nu este insa singurul in care cadrele medicale din Botosani se plang de colaborarea defectuoasa dar si de profesionalismul colegilor de la Dorohoi. Medicii Spitalului de Obstetrica si Ginecologie nu-si explica nici acum de ce la acest spital s-a redus jumatate din numarul de paturi si la alte spitale orasenesti deloc. "Ma refer la Spitalul Dorohoi. Ani de zile am colaborat prost cu ei, nu stiu nici macar ABC-ul reanimarii", a precizat Rodica Tanasache, din cadrul Maternitatii Botosani.

 

Sursa: Monitorul de Botosani

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii