Cistigatori si perdanti in lupta cu zapada

marți, 16 februarie 2010, 20:21
2 MIN
 Cistigatori si perdanti in lupta cu zapada

Iarna grea, autoritatile nepregatite si neatentia la volan au determinat asiguratorii sa-si intoarca pe dos buzunarele in timp ce service-urile auto sa isi frece miinile. Daunele totale sau partiale au facut ca jocul autoritatilor cu poleiul, gheata si zapada sa aduca pierderi mari in rindul companiilor de asigurare, dar si cistiguri pentru reparatori.

Totodata, asiguratorii se pling de faptul ca puterea de cumparare in rindul romanilor a scazut, iar asiguarile de tip Casco nu mai sint la mare cautare. Cele mai intilnite cauze pentru care au fost deschise dosare de despagubire sint tamponarile, caderile de turturi, alunecarile de zapada de pe acoperisuri, dar si neatentia la volan a soferilor.

"Datorita conditiilor meteo a crescut numarul de dosare de despagubire cu 15-20%. Conducatorii auto nu se mai asigura in aceeasi masura, iar rata daunei este in crestere", ne-a spus Dan Ulei, directorul Allianz Tiriac. Acesta sustine ca numai in acesta iarna filiala din Focsani a fost nevoita sa "cheltuiasca" pentru reparatiile asiguratilor in jur de 100 de mii de euro.

De asemenea, o alta cauza a accidentelor este nepregatirea masinilor pentru anotimpul rece. "Motivele sint multiple. De la conditiile de drum si pina la neechiparea masinilor corespunzator pentru iarna. Din cauza neimplicarii celor in drept sa mentina carosabilul practicabil am avut foarte multe ciocniri laterale datorita pirtiei inguste", ne-a spus si Ion Bercuci, directorul sucursalei Generali Asigurari, care estimeaza o crestere cu 20-25% a numarului de daune.

De cealalta parte, societatile de reparatii auto spun ca incasarile au crescut, insa nu considerabil. "Au fost mai multe accidente in acest an dar pentru faptul ca s-au mai deschis service-uri auto nu au venit toti la noi. Accidentele sint de obicei frontale", ne-a declarat Iosif Cotnareanu, sef atelier caroserii la Sima Bayer.

De asemenea, reprezentantul service-ului Incoms Service este de parere ca vrincenii renunta din ce in ce mai mult la asigurarea de tip Casco. "Oamenii s-au lovit dar nu mai au Casco pentru ca s-a scumpit si banuiesc ca nu le mai repara. Majoritatea sint tamponari, numarul nici nu a crescut, nici nu a scazut", ne-a declarat Ionut Birsan, consilier juridic Incoms.

In conditiile in care administratorul de drum nu este tras la raspundere pentru calitatea carosabilului, acesta ii imparte pe prestatorii de servicii auto in cistigatori si perdanti.

 

Sursa: Ziarul de Vrancea

Comentarii