O ieşeancă cere 4.000 euro despăgubiri de la un restaurant de lux. A fost arsă cu ceai

marți, 07 ianuarie 2014, 02:50
4 MIN

Reprezentanţii restaurantului de lux Bolţile Domneşti sunt acuzaţi penal de vătămare corporală după ce un ospătar a cauzat arsuri unei cliente. Potrivit unei plângeri penale ajunse pe masa anchetatorilor, victima a fost arsă pe mână de o ceaşcă de ceai fierbinte scăpată de ospătăriţă. Lenuţa Emanuela M. se afla la restaurant împreună cu iubitul ei, un om de afaceri italian, şi solicită acum despăgubiri de 4.000 de euro de la reprezentanţii restaurantului. Aceştia din urmă recunosc incidentul, însă sunt de părere că reacţia clientei este exagerată.

Dosar nemaiîntâlnit în justiţia ieşeană. Anchetatorii ieşeni au pri­mit recent o plângere penală din partea unei femei din oraş care îi acuză pe reprezentanţii unui restaurant de lux de vătămare corporală. Lenuţa Emanuela M. a suferit arsuri la nivelul braţului în restaurantul Bolţile Domneşti, după ce ospătăriţa care îi aducea comanda a scăpat ceaşca peste ea. Clienta a ajuns ulterior la spital şi a avut nevoie de mai mult de 10 zile de îngrijiri medicale, solicitând, în prezent, despăgubiri de 4.000 de euro de la reprezentanţii localului.

Victima era la o întâlnire de afaceri

Potrivit unei plângeri înaintate anchetatorilor, obţinută de „Ziarul de Iaşi“, Emanuela M. a mers pe 1 septembrie 2013, în jurul orei 21.00, la restaurantul Bolţile Dom­neşti împreună cu partenerul ei, un omul de afaceri italian. Cei doi urmau să participe, potrivit documentului citat, la o cină de afaceri împreună cu un alt ieşean, martor în dosar. „După aproximativ 5 minute de la şederea noastră pe terasa restaurantului, am comandat os­pătă­riţei care a venit la masa noastră să ne servească un ceai cald. Când a adus comanda la masă, domnişoara care ne servea, din neatenţie sau intenţionat, a venit pe la spatele meu şi a vărsat ceaşca cu apă fierbinte peste braţul meu stâng, la nivelul umărului, acest lucru cauzându-mi arsuri foarte dureroase şi totodată un şoc puternic“, precizează Emanuela M. în plângerea formulată.

Aceasta mai arată că, „îngrijorată de durerea puternică“ pe care o simţea, a mers de urgenţă la Spitalul „Sfântul Spiridon“, acolo unde a primit îngrijiri medicale. Ulterior, femeia a mers şi la Institutul de Medicină Legală din Iaşi, de unde a primit un certificat medico-legal în care se precizează că a avut nevoie de mai mult de 10 zile de îngrijiri medicale.

În acelaşi document, clienta mai arată că, ulterior incidentului, a trimis conducerii restaurantului Bolţile Domneşti o notificare în care a adus la cunoştinţă cele petrecute solicitând, totodată, o înţelegere amiabilă şi plata unor despă­gubiri pentru daunele materiale şi morale suferite. Până la data formulării plângerii, clienta nu a primit însă un răspuns. Prin acţiunea sa, ieşeanca solicită şi despăgubiri consistente din partea reprezentanţilor restaurantului. „Întrucât, în urma infracţiunii sesizate, am suferit un prejudiciu moral şi material, mă constitui parte civilă şi cer despă­gubiri de 4.000 de euro“, se mai arată în documentul amintit.

Apărătoarea Manuelei M., avocata Gianina Poroşnicu, susţine că în acest caz problema dintre clienta sa şi reprezentanţii restaurantului ar fi trebuit să se rezolve pe cale amiabilă. „În general, din păcate, serviciile noastre nu sunt de calitate, aşa cum se vede şi în cazul de faţă. În mod normal, firmele care se res­pectă şi care au ca obiect de activitate serviciile oferite clienţilor ar trebui să fie asigurate“, a comentat Poroşnicu.

„Restaurantul a pus la dispoziţia poliţiei toate actele necesare“

La rândul lor, reprezentanţii Bolţii Domneşti, au precizat pentru „Ziarul de Iaşi“ că incidentul este unul regretabil însă că, în opinia lor, reacţia clientei este „exagerată“.

„Am fost înştiinţată de plânge­rea depusă de doamnă. Eu, perso­nal, nu eram în local în momentul producerii acestui accident. Din spusele ospătarilor, consumaţia a fost achitată de ospătari. Avem, ca în orice altă firmă, o fişă a postului în care ospătarii sunt îndrumaţi şi îşi asumă serviciile pe care le prestează. Noi am pus la dispoziţia poliţiei toate actele necesare şi de aici mai departe cazul va fi soluţionat aşa cum prevede legea. Mi se pare un pic exagerată reacţia doamnei. Nu şi-a dorit nimeni să se întâmple aşa ceva. E supărător ce s-a întâmplat, nimeni nu a făcut-o intenţionat, ospătăriţa şi-a cerut scuze“, a precizat Ioana Coman, administratorul restaurantului Bol­ţile Domneşti.

Comentarii