De Business

Punem punctul pe știi

Afacere locală: Ciocolată artizanală, vândută sub brandul Iaşului

joi, 19 august 2021, 11:45
2 MIN

Leomi Chocolate, un pro­du­cător de ciocolată artizanală din Iaşi, a pornit în 2020, chiar îna­inte de pandemie, din pa­siunea antreprenoarei Benedicta Drobo­tă pentru ciocolată. După o investiţie de 150.000 euro din fonduri nerambursabile şi credit, brandul Leomi a început să facă primii paşi în lumea de business, iar în 2021 fondatoarea companiei vrea să atingă 30.000 euro afaceri, scrie zf.ro.

„Am ales domeniul ciocolatei pentru că m-a atras cel mai mult. Am depus proiect, am primit finanţare, ulterior am făcut nişte cursuri pentru a cunoaşte cât mai bine domeniul şi apoi am venit pe piaţă cu di­ver­se produse. Am combinat numele copiilor mei, Leonard şi Miruna, şi a ieşit Leomi. Am întrebat cunoscuţii ce părere au şi am ră­mas la acest nume”, a povestit Benedicta Drobotă.

Pentru a diferenţia produsele, antrepre­noa­rea se ocupă şi de pictarea cutiilor în care vin bomboanele de ciocolată, astfel că îm­bină şi zona de artă cu cea de produse dulci. În atelierul de pro­ducţie, fondatoarea Leomi mai lucrează alături de o persoană care se ocupă de partea de producţie.

„Acum, vara, sunt mai puţine vân­zări, dar e şi mai dificil de rea­lizat produsele. Ciocolata vine din Belgia, am testat foarte mul­te până ne-am hotărât, am căutat să fie cele mai bune materii pri­me”, a mai spus Benedicta Drobotă.

Ea a precizat că businessul este unul sezonier, pentru că temperaturile nu permit vara producţia în condiţii optime, astfel că a mizat pe fântânile de ciocolată căutate pentru evenimente în special. În perioada rece însă, portofoliul Leomi cuprinde praline, tablete de ciocolată. În plus, în cadrul atelierului antreprenoarea organi­zea­ză şi evenimente cu copiii, pe care îi în­va­ţă câteva elemente de bază în pre­pararea ciocolatei.

Capacitatea de producţie a Leomi este de 10 kg de ciocolată zilnic, încă nu este atinsă în perioada de vară. Clienţii sunt atât persoane fizice, cât şi companii, zona corporate aducând cel mai mult la business.

„Această pandemie a venit şi cu părţi bune pentru că au început consumatorii să fie mai atenţi către produsele locale şi să le susţină şi am beneficiat de această tendinţă. Clienţii ne pot găsi foarte uşor pe pagina de facebook sau pe magazinul nostru online”, a mai spus Benedicta Drobotă.

Preţurile pentru un baton de ciocolată de exemplu pornesc de la 5 lei, iar pentru o cutie de ciocolată preţul poate ajunge la 35 lei.

Citeşte articolul complet pe zf.ro

Comentarii