Leomi Chocolate, un producător de ciocolată artizanală din Iaşi, a pornit în 2020, chiar înainte de pandemie, din pasiunea antreprenoarei Benedicta Drobotă pentru ciocolată. După o investiţie de 150.000 euro din fonduri nerambursabile şi credit, brandul Leomi a început să facă primii paşi în lumea de business, iar în 2021 fondatoarea companiei vrea să atingă 30.000 euro afaceri, scrie zf.ro.
„Am ales domeniul ciocolatei pentru că m-a atras cel mai mult. Am depus proiect, am primit finanţare, ulterior am făcut nişte cursuri pentru a cunoaşte cât mai bine domeniul şi apoi am venit pe piaţă cu diverse produse. Am combinat numele copiilor mei, Leonard şi Miruna, şi a ieşit Leomi. Am întrebat cunoscuţii ce părere au şi am rămas la acest nume”, a povestit Benedicta Drobotă.
Pentru a diferenţia produsele, antreprenoarea se ocupă şi de pictarea cutiilor în care vin bomboanele de ciocolată, astfel că îmbină şi zona de artă cu cea de produse dulci. În atelierul de producţie, fondatoarea Leomi mai lucrează alături de o persoană care se ocupă de partea de producţie.
„Acum, vara, sunt mai puţine vânzări, dar e şi mai dificil de realizat produsele. Ciocolata vine din Belgia, am testat foarte multe până ne-am hotărât, am căutat să fie cele mai bune materii prime”, a mai spus Benedicta Drobotă.
Ea a precizat că businessul este unul sezonier, pentru că temperaturile nu permit vara producţia în condiţii optime, astfel că a mizat pe fântânile de ciocolată căutate pentru evenimente în special. În perioada rece însă, portofoliul Leomi cuprinde praline, tablete de ciocolată. În plus, în cadrul atelierului antreprenoarea organizează şi evenimente cu copiii, pe care îi învaţă câteva elemente de bază în prepararea ciocolatei.
Capacitatea de producţie a Leomi este de 10 kg de ciocolată zilnic, încă nu este atinsă în perioada de vară. Clienţii sunt atât persoane fizice, cât şi companii, zona corporate aducând cel mai mult la business.
„Această pandemie a venit şi cu părţi bune pentru că au început consumatorii să fie mai atenţi către produsele locale şi să le susţină şi am beneficiat de această tendinţă. Clienţii ne pot găsi foarte uşor pe pagina de facebook sau pe magazinul nostru online”, a mai spus Benedicta Drobotă.
Preţurile pentru un baton de ciocolată de exemplu pornesc de la 5 lei, iar pentru o cutie de ciocolată preţul poate ajunge la 35 lei.
Citeşte articolul complet pe zf.ro