Anticorpii lamelor neutralizează noul coronavirus

luni, 13 iulie 2020, 17:09
1 MIN
 Anticorpii lamelor neutralizează noul coronavirus

Anticorpii lamelor au arătat că neutralizează coronavirusul în laborator, au anunţat azi cercetătorii britanici. Cercetătorii speră că anticorpii – cunoscuţi ca nano-anticorpi datorită dimensiunilor mici – pot fi transformaţi în tratament pentru pacienţii cu forme grave de Covid-19. Descoperirile au fost publicate în Nature Structural & Molecular Biology.

Cercetătorii de la Rosalind Franklin Institute au folosit anticorpi modificaţi în laborator pentru a produce un tratament de stimulare a imunităţii. Rezultatul, scrie BBC, este un ”cocktail de anticorpi” care ar putea intra în faza de testări clinice în câteva luni. Lama, cămila şi alpaca produc în mod natural cantităţi de mici anticorpi cu o structură simplă, care pot fi transformaţi în nano-anticorpi. Mărimea şi structura acestora înseamnă că ei pot fi modificaţi în laborator.

Cercetătorii au arătat că aceşti nano-anticorpi se leagă strâns de ţepii coronavirusului, blocând intrarea în celulele umane şi opri infecţia. Folosind imagistica cu raze X şi electroni, echipa a descoperit că nano-anticorpii se prind de ţepuşele de proteine într-un mod diferit faţă de ceilalţi anticorpi descoperiţi până acum. ”În laborator, putem face nano-anticorpi care pot omorî virusul foarte bine- mai bine decât orice am văzut până acum”, a spus profesorul James Naismith, directorul Rosalind Franklin Institute.

SURSA: hotnews.ro